יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דריכות בליכוד: "כשלון במרכז מחר - מדרון חלקלק"

מקורבי ראה"מ דרוכים לקראת ההצבעה במרכז הליכוד על דחיית הבחירות למוסדות הליכוד בשנה וחצי, וחוששים משיעור הצבעה נמוך שיכשיל את הצעת נתניהו , שעלול להוביל ל"מדרון חלקלק", לדבריהם

אהרן שיין, ט"ז באדר תש"ע - 02/03/2010 09:42
דריכות בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת ההצבעה שתיערך מחרתיים במרכז הליכוד על דחיית הבחירות למוסדות המפלגה. מקורבים לנתניהו אמרו אמש (ב') לתקשורת, כי קיים חשש שיהיה שיעור השתתפות נמוך בהצבעה, וכי להצעת ראש הממשלה - לדחות את הבחירות בשנה וחצי, לא יתקבל הרוב הדרוש - 66% מכלל המצביעים.

מקורבי נתניהו אמרו כי החשש הוא שהפסד עלול להוביל למדרון חלקלק, שעלול להביא בסופו להתפוררות מעמדו של ראש הממשלה. אחד הגורמים אמר לתקשורת כי "נתניהו לא נדרש עד עכשיו להתמודדות או לעימות פנימי, ואם יפסיד הרי שזה פתח לצרות בעתיד, במיוחד לנוכח העובדה שבקרוב יתקיים דיון מדיני בנוגע להקפאה בהתנחלויות".

הדאגה בסביבת נתניהו נובעת, בין השאר, מכך שמתנגדי ראש הממשלה, בעיקר אלו מן האגף הימני, המתנגדים למהלכיו המדיניים – ישתתפו בהצבעה באחוזים ניכרים, בעוד שתומכי ראש הממשלה לא יגיעו להצביע. 

גוף מרכז הליכוד מונה כ-2,600 חברים, מתוכם כ-500 איש משתייכים לחטיבת 'מנהיגות יהודית' בראשות משה פייגלין ולקבוצת חברי המרכז הוותיקים. בכדי להשיג את הרוב להצעתו זקוק נתניהו לתמיכתם של כאלף חברי מרכז.

כבר מחר (ד') יתכנס מרכז הליכוד לדיון שיערך לקראת ההצבעה. להצבעה שתחל ביום חמישי ניתן יהיה להצביע ב-22 קלפיות המפוזרות ברחבי הארץ, במטרה לאפשר מקום הצבעה נוח לכל מי שמעוניין להצביע.

במהלך השבוע שעבר, ניסה ראש הממשלה להחתים את כל חברי סיעת הליכוד על מכתב שכתבו חברי מרכז המפלגה, בו הם מביעים תמיכה בהצעת ראש הממשלה, אולם שמונה חברי כנסת, בהם שלושת השרים יולי אדלשטיין, סילבן שלום וגלעד ארדן - סירבו לחתום על המסמך. בעקבות הסירוב לחתום, מתחו מקורבי נתניהו ביקורת על השרים וחברי הכנסת והאשימו אותם כי הם "מתחנפים לפייגלינים".

נתניהו, מצידו, הגביר את מאמצי השכנוע בקרב חברי המרכז ופעילי השטח המרכזיים, במטרה שיבואו לתמוך ולהצביע עבור הצעתו. ראש הממשלה עצמו עשוי לפגוש היום קבוצה של חברי מרכז ליכוד בכנסת, והוא אף שיגר הודעות קוליות להמרצת הפעילים.
בכיר בליכוד העריך הבוקר כי נתניהו יספוג תבוסה בהצבע מחרתיים, לדבריו "שליש מחברי הסיעה אינם עם נתניהו".