יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ברקת מציע 'פינוי פיצוי' לתושבי סילוואן

הסערה שבדרך: עיריית ירושלים תציג היום תכנית לפתרון בעיית הבנייה הבלתי חוקית בשכונת סילוואן במזרח העיר. בכוונת העיריה להציע לתושבים לפנות את בתיהם בתמורה לקבלת שטח חלופי עם אישורי בנייה. תגובות מימין ומשמאל

אהרן שיין, ט"ז באדר תש"ע - 02/03/2010 09:09
תכנית 'פינוי פיצוי' בסילוואן: ראש עיריית ירושלים, נרי ברקת, מתכוון לפרסם היום (ג') תכנית חדשה לפתרון הבעיה החוקית במבנים של תושבי שכונת 'אל בוסתן' - סילוואן במזרח ירושלים. כחלק מן התכנית, יוצע לתושבי 'אל בוסתן' לעזוב את בתיהם הלא-חוקיים שיהרסו, ובתמורה לכך יקבלו שטחי בנייה חלופיים והיתרי בנייה. במקום הבתים שייהרסו, בכוונת עיריית ירושלים לבנות מספר בתי מלון קטנים ויוקרתיים ולהפוך את האיזור לאתר תיירותי.
בעירייה עמלו על התכנית במשך כחמישה חודשים, שבהם נוהל משא ומתן חשאי עם תושבי 'אל-בוסתאן' באמצעות מספר עורכי דין. לדברי עורכי הדין, ההצעות שהוצעו על ידי עיריית ירושלים היו לעיתים מעליבות, אולם, בהמשך המשא ומתן היו מספר תושבים שהסכימו לנוסחת "פינוי-פיצוי" כפי שהציעה עירית ירושלים.
תגובות במערכת
הפוליטית מימין ומשמאל: חבר מועצת עיריית ירושלים מאיר מרגלית (מרצ), אמר לתקשורת: "יש מספר תושבים שהיו מוכנים אולי להתפנות. בכמה מקרים מדובר בתושבים שגרים בבית מט לנפול והם מסכימים לעבור כי מבטיחים להם פיצוי שכולל היתר בנייה ויכולת לעבור לבית גדול יותר ומרווח. אבל הרוב נגד".
מנגד, מחה על ההצעה חבר מועצת העיר אלישע פלג (ליכוד), לדבריו ""אסור לתת פרס לעבריינים ולתת להם קרקע חלופית במקום אחר, רק על מנת לפתור את הבעיה של הבנייה הבלתי חוקית במקום".
תנועת "שלום עכשיו" מסרה בתגובה, כי "תוכנית ברקת היא פצצה מדינית. ראש עיריית ירושלים מקדם אינטרסים של הימין הקיצוני ועלול להצית תבערה בעיר. פינוי של מאות מתושבי סילוואן על מנת להקים פארק ומלונות, הוא מעשה מסוכן ומיותר שנועד למנוע הסדר מדיני עתידי בין ישראל לפלסטינים".
יצוין, כי הפיכת האיזור למקום בילוי עלולה לגרום לחילולי שבת ולפגיעה נוספת בצביונה של ירושלים, דבר שיוביל מן הסתם להתנגדות גם מכיוון הסיעות החרדיות. כמו כן, במידה ותהיה התנגדות בקרב התושבים, הדבר עלול להצית תבערה עולמית נוספת.