יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

גפני ושטייניץ: "המשק הישראלי יציב ומתפתח"

כך שמעו חברי משלחת ה-OECD, שנפגשו עם שר האוצר ונציגי ועדת הכספים, לקראת הצטרפות ישראל לארגון

אבי משה י"ג באלול תשס"ט - 02/09/2009 19:19
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ ויו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ הרב משה גפני, נפגשו היום עם משלחת ה-OECD, הבוחנת את האפשרות לצרף את ישראל אל שורותיה. גפני אמר לחברי המשלחת, כי המשק הישראלי יציב ומתפתח וכי ישראל רוצה ומחכה להיכנס אל שורות ה-OECD. שטייניץ הציג בפני המשלחת את עיקרי התכנית הכלכלית של הממשלה להתמודדות עם המשבר הכלכלי
 
שר האוצר הציג בפני המשלחת את הערכותיו לגבי מצב המשק לשנים 2009-2010 ואת מדיניות הממשלה בנוגע ליעדי חוב-תוצר, הגרעון, הכללים הפיסקאליים, סוגיות שונות בתחומי המיסוי והתמודדות הסקטור העסקי בשווקים הבינלאומיים.
 
שטייניץ ייחס בפגישה משמעות רבה להצטרפות ישראל ל-OECD וציין כי הוא רואה בכך הוכחה לשיפור במשק והתקדמות הכלכלה הישראלית. "השלב המתקדם בו אנו מצויים בתהליך ההצטרפות לארגון ה-OECD משקף את השיפור בכלכלה הישראלית, את צעידתנו קדימה ואת האמון שניתן במשק הישראלי בזירה הבינלאומית", אמר השר. שטייניץ הדגיש בדבריו את התגובות החיוביות המגיעות מהעולם באשר ליציבותו של המשק הישראלי וציין בהקשר זה את הותרת הדירוג של ישראל על-ידי S&P ומודיס.
 
מאוחר יותר נפגשו חברי המשלחת עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני ונציגים נוספים מוועדת הכספים, ח"כ חיים אורון וח"כ שי חרמש וכן נציגים בכירים מבנק ישראל ומנהל תהליך ההצטרפות ממשרד החוץ, אורי גוטמן. 
 
במהלך הדיון הציגו גפני וחברי הועדה בפני נציגי המשלחת את מדיניות המיסוי הנוכחית של ישראל, דנו בהשלכות המצב הכלכלי והבנקאי בישראל בראי המשבר העולמי ובעמידה של ישראל במסגרת התקציב וביעדיה הכלכליים.
 
הרב גפני סיפר לנציגי המשלחת, כי ישראל אישרה לאחרונה תקציב דו-שנתי לאור הנסיבות הפוליטיות והכלכליות, הפחיתה את הפחתות המיסים ומסייעת לאזרחים שבמצוקה לצאת ממצבם מאחר ומצוקתם איננה פוגעת רק בהם עצמם, אלא בהנעת המשק כולו.
 
ח"כ חיים אורון אמר, כי ישראל מצטיינת במיסוי העקיף וטובה פחות במיסוי הישיר. הוא סקר בפני חברי המשלחת את מדיניותו הכלכלית ואת מצב המשק כפי שהיה בשנים האחרונות בישראל. ח"כ שי חרמש דיבר אף הוא על נושא המיסוי והמדיניות הכלכלית של ישראל ודיבר על נושא התקציב הדו-שנתי, היתרונות אל מול החסרונות שלו, ביחס אל המשק הישראלי והעולמי.
 
חברי המשלחת של ה-OCED ביקשו לברר את נושא העמידה של ישראל ביעדיה הכלכליים, חברי המשלחת שאלו רבות על האיזון שבין ההכנסות לבין ההוצאות של המדינה, על המדיניות הכוללת בנושא התקציב ואופן הכנתו ועל ההשפעה של ועדת הכספים על התהליך. חברי המשלחת שיבחו את העובדה כי ישראל לא נפגעה קשות מהמשבר הכלכלי העולמי, בעיקר המערכת הבנקאית.
 
בסיכום הפגישה הדגיש ח"כ הרב גפני, כי לישראל הוצאות כלכליות רבות בשל ההיערכות והמצב הביטחוני בישראל. 'אנו מקוים כי המצב הביטחוני יירגע, אך ההיערכות הביטחונית מחייבת את ישראל להקצות חלק ניכר מאד מהתקציב לצרכי הביטחון. עם זאת, ולמרות המצב הכלכלי העולמי, ישראל שמרה על המסגרת התקציבית. ההכנסות מהמיסים עולות על הציפיות בימים אלו והמשק הישראלי יציב ומתפתח, אני מקווה כי ישראל תצטרף בקרוב אל ה-OECD", אמר.