יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

המונים ביניהם אורחים רבים מחו"ל השתתפו במעמד הכנסת ספר תורה לבית הכנסת "תפארת רפאל" שברובע הסיטי באשדוד

מעמד מרגש ורב רושם בהכנסת ספר התורה לבית הכנסת תפארת רפאל בלב רובע הסיטי באשדוד

יוחנן וייסברג א' באלול תשס"ט - 21/08/2009 08:15
המונים השתתפו בהכנסת ספר תורה שהוכנס ברוב פאר והדר לבית הכנסת "תפארת רפאל" שברובע הסיטי באשדוד בראשותו של הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא שליט"א, ראש כולל להוראה "תורה לשמה" ורבה של רובע ה'סיטי'.
 
ספר התורה נתרם ע"י הרה"ג ר' אליהו אלקרייף רבה של הקהילה הספרדית בז'נווה לשעבר לזכר ולע"נ הוריו ז"ל.
החל משעות הצהריים, בבית הרה"ג ר' אליהו אלקרייף שברובע הסיטי, התקיים מעמד כתיבת האותיות האחרונות ותפירת היריעות לספר תורה במעמד רבנים חשובים מהארץ ומחו"ל ביניהם הרה"ג ר' אליהו אברג'ל אב"ד באר שבע ורב שכ' בקעה בי-ם, הרה"ג ר' אליהו שושן רב בליאון שבצרפת, הרה"ג ר' עמרם קסטיאל רבה של 'טולוז' בצרפת, הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא שליט"א ראש כולל להוראה "תורה לשמה" ורבה של רובע ה'סיטי', הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית באשדוד, קהל ידידים ומתפללי בית הכנסת שציינו שיום חג הוא להם.
 
עם סיום כתיבת האותיות בספר תורה וסיום תפירת היריעות והכנסת ספר התורה לארגז מוכסף ומפואר, בבחינת 'זה ק-לי ואנווהו', ציבור המשתתפים עיטרו את דפנות ארגז הספר תורה בפרחים ריחניים כמובא מנהג זכר להר סיני שהוציא עשבים בשעת מתן תורה. בתהלוכה והמון חוגג, תחת אפריון בהשתתפות מתפללי בית הכנסת ותושבי האזור שהתרגשו לנוכח המראה המיוחד בשמחתה של תורה, ליווה הקהל הגדול את ספר התורה לבית הכנסת.
 
לפני המלווים נסע רכב תפאורה ענק המקושט בשלל אלפי נורות צבעוניות המשמיע כל העת שירים ופיוטים. מידי פעם נטל מי מבין הרוקדים את ספר התורה בזרועו ורקד עימו במרכז המעגלים לקול צלילי השירה במשך התהלוכה. במשך כל זמן התהלוכה, הרחוב המרכזי שברובע הסיטי נסגר לתנועה, כששוטרים מנווטים את הנוסעים לדרכים חילופיות.
 
בסמוך לבית הכנסת המרכזי "תפארת רפאל", יצאו לקראתם המתפללים עם ספרי תורה שהוצאו מארון הקודש ופתחו במעגלים ברחבה הגדולה של בית הכנסת, ופתחו באמירת המזמור שבתהילים 'מזמור לדוד הבו לד'' עד להכנסת ספרי התורה להיכל בית הכנסת שם הוכנסו ספרי התורה להיכל בזה אחר זה בשמחה ובהתרגשות.
 
בשלב זה הקהל התאסף לתפילת ערבית ברוב עם בהיכל בית הכנסת כשלתפילה מצטרף ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי שאף נתכבד בכתיבת אות בס"ת. לאחר התפילה הציבור התאסף לסעודת מצוה שנערכה באולם שע"י בית הכנסת במעמד רבנים חשובים ביניהם: הגאון רבי יוסף שיינין רב העיר אשדוד, הגאון רבי משה פינטו ראש ישיבת ''פאר משה'' פ"ת, הרב חיים בן-חמו חבר מועה"ד, הרב אליהו דדון סגן ר"ע בני ברק שנשאו דברי תורה במעלת המצווה החשובה של כתיבת ספר תורה, ואישים נכבדים נוספים.

כל העולם כולו
  צלם
כל העולם כולו
  צלם
כל העולם כולו
  צלם
כל העולם כולו
  צלם
כל העולם כולו
  צלם
כל העולם כולו
  צלם
כל העולם כולו
  צלם
כל העולם כולו
  צלם
כל העולם כולו
  צלם