יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

אלפים השתתפו אתמול בכנס בני תורה בירושלים בראשות מרן הגר"ע יוסף שליט"א

אלפי בחורי ישיבות ואברכים התאספו ב"כנס בני התורה" שע"י איגוד בני התורה דורשי ה'

יוחנן וייסברג ט"ו באב תשס"ט - 05/08/2009 21:45
אלפי בחורי ישיבות ואברכים התאספו ב"כנס בני התורה" שע"י איגוד בני התורה דורשי ה' ביום שלישי השבוע. את המשא המרכזי נשא מרן הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א.  "כנס בני התורה" מתקיים מידי 'בין הזמנים' לחיזוק והדרכה בתורה ובירא"ש.

מסורת של קבע בקרב ציבור בני התורה ובני הישיבות די בכל אתר ואתר, להתכנס יחד מידי בין הזמנים בימי ניסן ואב, ל"כנס בני התורה" לשמוע דברי חיזוק לשמוע דברי חיזוק עצה ותושיה מגדולי התורה, לקראת היציאה למנוחת "בין הזמנים". 
 
ואכן "כנס בני התורה" אשר התקיים באולמי אפריון בירושלים, התחיל כמו תמיד, הכנס אמנם אמור היה להיפתח בשעה שבע בערב, אך כבר רגילים  לכך, שעוד הרבה קודם השעה היעודה לפתיחת המעמד, היה האולם מלא מפה לפה, בהתכנסותם של אלפי בני תורה. מרביצי תורה, אברכים מופלגים לצד בני ישיבות המסולאים בפז. לשמוע דברי חיזוק, מוסר והתעוררות בעניני השעה לקראת ימי בין הזמנים כמסורת של שבע שנים, על ידי "איגוד בני תורה דורשי ה' " והועבר בשידור לווין לרחבי תבל באמצעות חב' "דר וסוחרת" ומחוץ לאולם העובר הכינוס במעגל סגור לקהל ההמונים שצבא על הפתחים. את הכינוס פארו מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה, ראשי הישיבות ומרביצי תורה. בראשות מרן הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א נשיא מועצת חכמי התורה.
 
המעמד הועבר בלווין לכל רחבי העולם בשידור ישיר. כך שבכל רחבי הארץ והעולם, צפו והשתתפו עשרות ומאות במוקדי הלווין. מרגש כל פעם מחדש לראות ולהיווכח, איך שמתכנסים ומתאספים המוני בני התורה, בלהט דקדושה ובצמאון גדול, למען מטרה אחת לשמוע דברי חיזוק, קשה היה שלא לחוש בגודל הכמיהה והצמאון שאחזו במאות צורבי מרבנן אשר התכנסו בצוותא חדא - אל המקום אשר הוגדר לשעות אחדות כ"בית המדרש הגדול בתבל", מדהים ומרגש היה לראות את הציבור הרב שהתאסף בהמוניו, כדי לשמוע קול תורה טהור, מגדול הדור.
 
אך זה שאולמי אפריון היו מלאים עוד קודם השעה היעודה, זה ברור. גם שמוקדי הלווין - מלאים, אין זה פלא, אחרי הכל מרן הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א, מגיע למעמד במיוחד. אבל מה שבאמת מפעים ומרנין את הלב, היא העובדה שעשרות של בני תורה תושבי הצפון והדרום, לא הסתפקו בלווין בערי מושבותם, עשרות 'משתוקקים', לא התעצלו מלעלות לירושלים במיוחד כדי להשתתף בפועל במעמד עצמו, לחוש את האוירה, לנשום את החיזוק.
 
המעמד החל בשעות הערב המוקדמות בתפילת מנחה ברוב עם, כשלאחריה, פתח ונשא דברים הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א. בשיחתו עורר הרב את הקהל לזהירות יתירה בתקופה קשה זו, כאשר מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה, בשמוע מידי יום לדאבונינו על אסונות רבים וצרות שונות ומשונות, ובפרט בעת האחרונה על מחלת השפעת המתפשטת וחלילה מכלה את כרם ה' ישמור. ועל כן מוטל על כל אחד לפשפש במעשיו ולהתחזק ביתר שאת בלימוד התורה ובשמירת גדריה.

אחריו נשאו דברים הרבנים הגאונים. רבי יוסף אביטל ראש ישיבת "תפארת בחורים" –נתיבות. רבי צמח מאזוז מראשי ישיבת "כסא רחמים". רבי אמנון סבאג ראש ישיבת "תפארת משה – בני ברק. כשכולם עוררו בדבר הזהירות מן הסכנות הרוחניות והגשמיות כאחד, האורבות לפתחנו. בפרט בימי בין הזמנים עלול כל בן תורה וישיבה למצוא עצמו בנסיונות קשים המערערים את כל צביונו ואופיו של בן עליה. וכן עוררו בדבר החובה להתבדלות מוחלטת מכל סממן של הנהגת הרחוב אשר אין רוח חכמים נוחה הימנו. ואדרבה החובה להוסיף ולהגביר בימי בין הזמנים בלימוד התורה ומוסר, והקפדה יתירה בשמירת זמני התפילות וקריאת שמע, ועי"כ כל רואיהם יכירום כי הם זרע ברך ה' בבחינת כזה ראה וקדש.

קורת רוח רבה היתה בקרב המארגנים והמשתתפים כאשר מרנן ורבנן הגאונים שליט"א חברי מועצת חכמי התורה, נכנסו בזה אחר זה לפאר את המעמד ולשאת מדברות קודשם. הגאון רבי שמעון בעדני שליט"א הרחיב בענין מעלת לימוד התורה בבחינת 'הלוואי אותי עזבו ותורתי שמרו'. ועיקר גדול בלימוד התורה ללמוד בחשק והתלהבות עד כדי שאור התורה יגיע לשד עצמותיו. ראש הישיבה הגאון רבי שלום הכהן שליט"א עורר בדבר היסוד המרכזי שעל כל בן תורה לדעת : עמידה בנסיונות והתנצחות עם היצה"ר היא היא הדרגה המעולה והעיקירית כאן עלי אדמות, והוסיף הרב : זאת חסרנו בביאת משיח צדקנו ב"ב שאז לא יהיה קיומו של יצה"ר, אולם, אף זאת כדאי בביאת משיחנו בשביל גלות השכינה. וכאן זעק ואמר : הקנאה התאוה והכבוד מוציאין את האדם מן העולם אפילו באחת המדות הרעות הללו די להוציאו מן העולם, וללא עמל ויגיעה לעקור זאת מן השורש לא יוכל להם. עין רואה ואוזן שומעת זעק הרב : לדאבוננו היום אין בחינת 'עין רואה' בעקבות המכשירים למיניהם וממילא אין 'אוזן שומעת'.

הס הושלך באולם עת הופיע בהדרו מרן הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א, כשכל הקהל נעמד על רגליו לכבודה של תורה ופצח בשירה אדירה "ימים על ימי מלך תוסיף" ,שכידוע, מרן שליט"א מטריח עצמו במיוחד לכבודם של בני התורה, הזוכים היחידים שבגינם יוצא מן הקודש פנימה לעוררם ולעודדם בבחינת 'מלאך המכה ואומר גדל'. למען מטרה קדושה ונשגבה אחת, לעודד ולרומם את רוחם של בני התורה, לייעץ עצה ולחזק את ליבם של בני הישיבות. ליישר אורח מסילה ולהורות הדרך אשר בה יש לילך, לקראת ימי בין הזמנים.
 
בחרדת קודש האזינו קהל האלפים בכל רחבי תבל עת פתח בסוגיא 'ספק דאורייתא לחומרא' והמסתעף. כשבסיום המערכה פתח בדברי נחמה 'נחמו נחמו עמי', ודברי חיזוק והדרכה לבני הישיבות. וסיים: שבעז"ה ע"י השקידה וההתמדה לאחר תפילה מעומק הלב "והאר עינינו בתורתך ודבק לבנו מצותיך" ישלח הקב"ה סייעתא דשמיא שתגדלו בתורה, ותזכו לזכות הרבים. ובירך את הבחורים הרווקים שיזכו בקרוב לחופה ולהקים את ביתם על אדני התורה והיראה, בנים ובנות לעבודתו יתברך שמו עושר וכבוד הצלחה ובריאות אמן.

ברגשי קודש עילאיים הסתיים כינוס האלפים כשבפי המארגנים הודאה על העבר ותפלה לעתיד, שיזכו להרבות בכינוסי קודש מעין אלו למען הרבות תורה וטהרה, השקפה ומדות, בהנהגת רבותינו מרנן ורבנן שליט"א. 

כיבדו את המעמד הרבנים הגאונים שליט"א (לפי א – ב) הג"ר יצחק אבא שאול שליט"א מחב"ס "שמחה לאיש", הג"ר עזרא בר שלום שליט"א חבר ביה"ד הגדול, הג"ר יהודה דרעי שליט"א הרב הראשי וראב"ד באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית, הג"ר יצחק זר שליט"א חבר ביה"ד ירושלים, הג"ר מרדכי טולידאנו שליט"א אב"ד וראש ביהמ"ד "יביע אומר", הג"ר אהרן ברוכים שליט"א מו"צ בירושלים, הג"ר זבדיה כהן שליט"א חבר ביה"ד תל אביב ראש ביהמ"ד "היכל דוד", הג"ר יצחק כהן שליט"א רבה של שמואל הנביא, הג"ר ירון כהן שליט"א חבר ביה"ד ירושלים, הג"ר ציון כהן שליט"א ראש ביהמ"ד "דרכי חיים", הג"ר בנימין לוי שליט"א אב"ד בירושלים, הג"ר נסים עטיה שליט"א חבר ביה"ד "יורה דעה", הג"ר לוי פנחסי שליט"א ראש ישיבת "אור אברהם", הג"ר אלעזר זאב רז שליט"א רבה של תל ציון, ועוד רבנים חשובים שנראו בין הקהל.

כמו"כ הופיעו במעמד השרים: ר' אריאל אטיאס. ר' משולם נהרי. ר' אליעזר שמחיוף יו"ר "ועתה כתבו לכם". הרב אברהם יוסף ליזרזון מראשי החינוך העצמאי. ר' משה אילוז מנכ"ל "אל המעיין".
Baruch Aovitz
מרן הגר"ע יוסף שליט"א נושא דברים ברוך אוביץ
Baruch Aovitz
מרן הגר"ע יוסף שליט"א נושא דברים ברוך אוביץ
Baruch Aovitz
בימת הכבוד ברוך אוביץ
Baruch Aovitz
מרן הגר"ע יוסף שליט"א נושא דברים ברוך אוביץ
Baruch Aovitz
חלק מהקהל הרב שהגיע להשתתף במעמד ברוך אוביץ
Baruch Aovitz
חלק מהקהל הרב שהגיע להשתתף במעמד ברוך אוביץ
Baruch Aovitz
חלק מהקהל הרב שהגיע להשתתף במעמד ברוך אוביץ
Baruch Aovitz
מרן הגר"ע יוסף שליט"א מעיין בקונטרס "המדריך ההלכתי לנופש "וקוווי ה' יחליפו כח" שחולק בכנס ברוך אוביץ
Baruch Aovitz
הגאון רבי שמעון בעדני שליט"א נושא דברים ברוך אוביץ
Baruch Aovitz
הקהל הרב במעמד ברוך אוביץ
Baruch Aovitz
הרה"ג הרב יוסף אביטל שליט"א ר"י "תפארת בחורים" נתיבות, נושא דברים ברוך אוביץ
Baruch Aovitz
הגר"ש בעדני שליט"א נושא דברים ברוך אוביץ
Baruch Aovitz
הרה"ג הרב יהושוע ויזגן ר"י "אור יעקב", נושא דברים ברוך אוביץ
Baruch Aovitz
הרב הראשי, הגר"ש עמאר שליט"א נושא דברים ברוך אוביץ
Baruch Aovitz
הגאון רבי שלום כהן שליט"א מעיין בגיליון לבחורים "דרך  ה' " ברוך אוביץ
Baruch Aovitz
הגר"ש כהן שליט"א נושא דברים ברוך אוביץ
Baruch Aovitz
הרה"ג ר' צמח מזוז שליט"א מראשי ישיבת "כסא רחמים" נושא דברים ברוך אוביץ
Baruch Aovitz
הרה"ג ר' אמנון סבג שליט"א ר"י "תפארת משה", נושא דברים ברוך אוביץ