יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

הקימו מצבה על קברם

בניו-יורק נערך מעמד מרגש של הקמת מצבה על קברם של מתי מצווה. וידאו וגלרית תמונות.

יוסף פפר, ניו-יורק ט"ו באב תשס"ט - 05/08/2009 14:36
מעמד מרגש נערך ביום תשעה באב בארצות-הברית בבית החיים ליבארטי שבניו-יורק, בהקמת מצבות למתי מצווה שהובאו לקבורה במהלך השנה על-ידי ארגון חסד של אמת.
 
ארגון "חסד של אמת" פועל בכל ימות השנה בכל מה שקשור לכבוד המת, בכל מקום שיש צורך. בין היתר, פועלים אנשי הארגון בהבאת מתי מצווה מתי לקבר ישראל. לשם כך הם רכשו שטח שם קוברים את אלו שאין מי שיטפל עבורם לאחר מותם. במילים אחרות: חסד של אמת.
 
פעם אחת בשנה מגיעים עשרות המתנדבים, יחד עם רבנים ועסקנים, למעמד הקמת המצבות למתים הללו. הקמת המצבות חייב להתבצע בחודשי הקיץ, מאחר ובית החיים ממוקם בהרי ניו-יורק, ובתקופה הנוכחית שוהים רבים באזור. המעמד נקבע ליום ט' באב.
 
 
בשעות אחר הצהריים החלו להתאסף קהל מכובד של עסקנים ואישי ציבור, וכן רבני הארגון בראשות האדמו"ר מקאסוב שליט"א. בתחילה נאמרו פסוקי תהילים המיוחדים להקמת מצבה. לאחר מכן נשאו דברים הרבנים החשובים הרב בנימין קנובלך, וכן הרב חיים ברוך גלוק, המטפל שנים רבות במתי מצווה ועומד בקשר הדוק עם המשרד הפתאלוגי של ניו-יורק.
 
כן נשאו דברים כ"ק אדמו"ר מקאסוב שליט"א, חבר מועצת מדינת ניו-יורק ר' דוב הייקינד. כל הנואמים עוררו על חשיבות העניין וחיזקו את מתנדבים הפועלים במסירות נפש בכל ימות השנה. בסיום המעמד נאמרה תפילת "א-ל מלא רחמים" לע"נ הנפטרים, ע"י אחד המתנדבים.
אתרוג
אתרוג
אתרוג
אתרוג
אתרוג
אתרוג
אתרוג
אתרוג
אתרוג
אתרוג
אתרוג
אתרוג
אתרוג
אתרוג
אתרוג
אתרוג
אתרוג
 
 
 
  1. 1. החזן הצבאי של סאטמר
    יוני 06/08/2009 09:28
    טקס מיוחד.
    אבל לא הבנתי איך החזן שנראה סאטמר אומר "קל מלא רחמים" באותו ניגון של החזנים הצבאיים הציונים בארץ ישראל......