יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

ננעלה וועידת מחנכי חב"ד

הצלחה לועידת החינוך של צעירי אגודת חב"ד: 300 מחנכים ומורים מכל הארץ השתתפו בועידה בירושלים

יוחנן וייסברג י"ד באב תשס"ט - 04/08/2009 17:25

למעלה משלוש מאות אנשי חינוך נטלו חלק בועידת המחנכים השנתית, העשרים ואחת  במספר, שהתקיימה במלון 'רמדה רנסנס' בירושלים ואורגנה ע"י צעירי אגודת חב"ד. מורים, רמי"ם ומנהלי מוסדות שבאו להתמקצע בכל מה שקשור לנושאי החינוך.

השנה כללה הועידה סדרת הרצאות במגוון שיטות הוראה ודרכי חינוך תוך שימת דגש על התמודדות עם תופעת הנשירה בכל הגילאים, בסימן "ואתם תלוקטו לאחד לאחד בני ישראל". מושב מיוחד הוקדש לשני נושאים המעסיקים היום את מרבית המחנכים: התמודדות עם בעיות התנהגות, אלימות ותוקפנות, וטיפול נכון בדברים שבצניעות, הלכה למעשה. מרצים מומחים עם מקצועיות בנושאים יציגו דרכים ושיטות יעילות בתחום זה.
 
"ישנם מורים שמגיעים לכאן כבר עשרים ואחת שנים ברציפות, ומודים כי לעולם לא הרגישו כי התכנים חוזרים על עצמם. בכל שנה ישנם נושאים חדשים ודילמות טריות איתם יש להתמודד. מי בכלל חשב לפני עשרים שנה שיום שלם מהועידה הנוכחית יוקדש להתמודדות עם מושג שכלל לא היה קיים אז, האינטרנט?", הקשה הרב נפתלי רוט, מנהל המרכז החינוכי-חסידותי של צעירי חב"ד,  ומנהל הועידה מיום היווסדה.

אבל אולי מה שמייחד את הועידה יותר מכל הוא ציבור המשתתפים בה. ועידות חינוכיות יש חדשים לבקרים כמעט בכל סקטור ומגזר. "אנשי החינוך שלנו מרגישים שהם עובדים בחינוך, כי זוהי שליחותו של הרבי מליובאוויטש", אומר הרב רוט. "שלוחים של הרבי לשדה החינוך שתפקידם לגדל פירות טובים. בדיוק כמו שליח בתאילנד, גוואטמלה, שנחאי, או עפולה שצריך לארגן סדר פסח המוני. הם לא מדברים על גמולי השתלמות, לא על אפיקים פנסיונים ולא על תקנים ושעות מילוי מקום. מבחינתם,  החינוך הוא לא עוד מקצוע שמסתיים בשעה שתיים או שלוש, ולאחר מכן "שימות העולם". הם נושמים את החינוך במתכונת של 24/7", הוא אומר.

ואכן, במהלך ימי הועידה נערך ערב הצדעה חגיגי לשלוחי הרבי בשדה החינוך, בהשתתפות אורחים ואנשי ציבור, במתכונת כינוטס השליחים הידוע של חב"ד. יו"ר צעירי אגודת חב"ד, הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב אמר כי "דווקא בחסידות חב"ד, שאמונה על מפעל השליחות חובק היבשות, הטמיע כ"ק הרבי מליובאוויטש את התודעה כי השליחים הראשונים במעלה אלו המחנכים המגדלים את דור המחר, בבחינת 'כרמי שלי'. בועידה הזו אנחנו מצדיעים להם, ומנסים לסייע בהענקת כלים שמטרתם לשפר את החינוך בישראל".

לא קל למורה החב"דניק של שנת תשס"ט: הגלובליזיציה לא פסחה גם על התלמידים החרדים. טלפונים ניידים, נגישות לאינטרנט – גם אם מדובר בכזה בעל מסנני תוכן, והאפשרות לכל ילד ממוצע בן תשע, לדעת בן רגע מה מצב השפעת בכל מקום בעולם . "אין לנו פתרונות למהפכה הטכנולוגית" מודה הרב רוט. "אבל אחנו שמים דגש רב על יצירת תחליפים. בדורנו, תפקידו של המורה כדמות בתוך הכיתה הופכת להיות משנית. הנוכחות הוירטואלית שלו הרבה יותר חשובה בשעות שלאחר הלימודים. מורה ממוצע יודע שאם יתן לתלמידיו שיעורי בית, מטלות או להתכונן למבחן בכמות שתעלה על שעה אחת מזמנם הפנוי, בתוך עשר דקות ועד ההורים, ועד התלמידים והמנהל יתקשרו לנייד שלו, ויביעו מחאה נמרצת. לא אחדש שום דבר אם אצטט את מה שאמרו חז"ל כבר לפני אלפי שנים – 'הבטלה, היא אם כל חטאת'".



מענדי הכטמן
ריקוד חסידי במהלך הוועידה מענדי הכטמן


מענדי הכטמן
מקהלת ילדים בוועידה מענדי הכטמן
מענדי הכטמן
  מענדי הכטמן
מענדי הכטמן
משתתפי הוועידה בתמונה קבוצתית מענדי הכטמן
מענדי הכטמן
  מענדי הכטמן
מענדי הכטמן
  מענדי הכטמן
מענדי הכטמן
  מענדי הכטמן
מענדי הכטמן
  מענדי הכטמן
מענדי הכטמן
  מענדי הכטמן
מענדי הכטמן
  מענדי הכטמן
מענדי הכטמן
  מענדי הכטמן
מענדי הכטמן
  מענדי הכטמן
מענדי הכטמן
  מענדי הכטמן
מענדי הכטמן
  מענדי הכטמן