יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

תכנית-אב חדשה לכותל

ועדת התכנון של עיריית ירושלים ואנשי הקרן למורשת הכותל המערבי בשיתוף רב הכותל הגר"ש רבינוביץ', גיבשו תכנית אב להסדרת ושיפור דרכי הגישה והביקור בכותל המערבי. הגר"ש רבינוביץ': "יש לפעול להקמת דרכי גישה נפרדות למתפללים - בלא מעבר ברחבה העליונה"

ישראל אייזן, כ"ד בתמוז תש"ע - 06/07/2010 12:20
ימים ספורים אחרי ששוחרר הכותל במלחמת ששת הימים, התעורר צורך להכשרת רחבה לקליטת המון המתפללים שהתחיל לזרום אל הכותל. הרחבה הגדולה הוכשרה בן לילה ומשמשת עד היום את מיליוני באי הכותל ללא תכנון וללא ראיה ארוכת טווח. עקב כך נאלצים מבקרי הכותל להתמודד עם כבישי גישה צרים, עומסי תנועה כבדים וסירקולציית מבקרים בעייתית.
 
בימים אלה, לראשונה מאז שוחרר הכותל, מגישים עיריית ירושלים, משרד ראש הממשלה והקרן למורשת הכותל המערבי באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים, תוכנית כוללת לשיפור תנועת המבקרים אל רחבת הכותל המערבי - זאת כחלק מחזון ראש העיר מר ניר ברקת, להרחבת התיירות בעיר ולגידול של פי שלושה מכמות התיירים היום באיזור, כ-15 מיליון מבקרים בשנה- דבר המשליך ישירות על כמות המתפללים בכותל שיתווספו להם רבבות מתפללים נוספים. 
 
"מספר מבקרי הכותל עומד היום על שמונה מיליון מבקרים בשנה, לעומת 2 מיליון לפני עשור עלייה של מאות אחוזים בתוך שנים ספורות" אומר רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, "הצרכים של המתפללים גדלו, בצד ההמונים שפוקדים את הכותל המערבי ויש לתת להם את דרכי הגישה הראויים, כל אחד למטרת בואו לכותל המערבי". 

ראש העיר ניר ברקת, אומר כי "רחבת הכותל צריכה להיערך, לקראת העשור הבא, לקליטתם המיטבית של מיליונים רבים - מתפללים, תיירים ותלמידים", בעקבות כך מתקיימים דיונים כדי לבחון איך לשפר את תנאי הגישה וצרכי המתפללים והמבקרים ברחבת הכותל המערבי.
 
התכנון המחודש הינו חלק מתוכנית האב לכותל המערבי אשר מתגבשת כיום על ידי ועדת ההיגוי שבה חברים גורמים רבים, בהם: הועדה המחוזית, עיריית ירושלים, מהנדס העיר, הרשות לפיתוח ירושלים והקרן למורשת הכותל ויכלול הכפלת חדרי השירותים, תחנת משטרה, תחנת עזרה ראשונה, כיתות לתלמידים ומענה לצרכי הפוקדים מקום קדוש זה.
 
רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א ביקש כי התוכנית תכלול מענה לכניסת המתפללים היישר משערי הכניסה אל רחבת התפילה מבלי צורך לעבור דרך הרחבה העליונה - דבר שלמרבה הצער כרוך במראות אסורים. כמו כן לאפשר כניסה אל מנהרות הכותל המערבי משער האשפות דרך הקרדו התחתון שנחשף מתחת לרחבת הכותל המערבי. לדברי הגר"ש רבינוביץ, "הפרדת הכניסה בין הפוקדים את רחבת התפילה בלבד, לבין המבקשים לסייר ברחבה העליונה, הינה צורך הכרחי לתת מענה לכל הצרכים של פוקדי הכותל המערבי. היא תיתן מענה הן למתפללים והן לתיירים והמבקרים ותמנע חיכוך ביניהם".