יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

9 אמהות בדרך למאסר

ההתנכלות להורי הילדות בעמנואל נמשכת: בג"ץ קבע היום כי 9 מתוך 22 האמהות מעמנואל ילכו למאסר בבית הכלא נווה תרצה, לאחר שבעליהן ישתחררו מהכלא. בג"ץ סירב לדון בבקשתו של אב להשתחרר למספר שעות, לאחר שאשתו עברה אירוע רפואי קשה המחייב את נוכחותו

יוסי בלוך, י' בתמוז תש"ע - 22/06/2010 16:44
ההתנכלות לציבור החרדי נמשכת. שופטי בג"ץ קבעו היום (ג') כי 9 אמהות מעמנואל ילכו לכלא לאחר שבעליהן ישתחררו מהכלא. בג"ץ קבע כי המאסר יבוצע בעוד שבועיים וחצי. במקביל פטר בג"ץ 13 נשים נוספות ממאסר בשל "סיבות הומניטאריות".

בהחלטתם כתבו שופטי בי המשפט העליון "לאחר שעיינו בבקשות שהונחו בפנינו והאזנו לטיעוני הצדדים, ולאחר שהוספנו ועיינו בעמדתם של היועץ המשפטי לממשלה, המועצה הלאומית לשלום הילד ופקידת סעד ראשית לחוק הנוער, אנו מחליטים כדלקמן: 13 האמהות פטורות מחובת ההתייצבות למאסר". בג"ץ לא פירט את הסיבות שהובילו אותו לקבל את ההחלטה, המהווה התקפלות מסוימת מהקו התקיף שהוצג על ידי בית המשפט בתחילה.

בנוסף קבע בג"ץ כי שני אבות שטרם התייצבו למאסר מחוייבים להתייצב למאסרם בתאריך ה-4 ביולי.
עו"ד מרדכי גרין, המייצג את הורי הילדות שחלקן יחוו עתה גם שבועיים לא אם, אמר לאחר הדיון: "ההחלטה מאכזבת ולא מתחשבת בצרכים של הילדים והמשפחות שלהם. להותיר את הילדים ללא אב וללא אם למשך חודש - זו בהחלט פגיעה קשה".

ד"ר אביעד הכהן, פרקליט העותרים אמר בתגובה להחלטה: "החלטת בית המשפט לעכב בינתיים את מאסר האמהות מבטאת את רצון הכל להימנע מענישת ההורים ולהעדיף על פניה את קיום פסק הדין מרצון".

בג"ץ מציג: שיאים של אטימות מזעזעת

היום פורסם כי לאחת מאמהות עמנואל אירעה הפלה, למרות זאת בית המשפט סירב להתייחס לבקשת בעלה של האישה הכלוא בבית הכלא מעשיהו, להשתחרר לכמה שעות לסעוד את אשתו, זאת מנימוקים פרוצדוראליים נבובים.

במקביל, אמש נקבע בבית הדין הרבני לממונות בירושלים בראשות הגרא"ד לוין, כי יואב ללום, העומד מאחורי העתירה הקנטרנית לבית המשפט העליון, הוא "מרים יד בתורת משה", לאחר שסירב למשוך את עתירותיו לבית המשפט – זאת למרות שהתחייב על כך קודם לכן בשטר בוררות.