יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

כונני איחוד הצלה טיפלו ב-270 מקרי חרום במירון

כונני 'איחוד הצלה' טיפלו ב-270 מקרי חרום, ובהם 21 בני אדם שפונו לבית החולים - בעץ הילולת הרשב"י במירון. הארגון זכה למחמאות גדולות על פעילותו החשובה .יו"ר הארגון ר' זאב קשש: "ב'איחוד הצלה' רואים זכות גדולה לאבטח את הבאים לציון הרשב"י"

ישראל אייזן, כ' באייר תש"ע - 04/05/2010 17:18
קמפיין "איחוד הצלה" לפני ל"ג בעומר סייע לצמצם את מספר הנפגעים. מאות כונני 'איחוד הצלה' טיפלו ב-270 מקרי חרום, ובהם 21 בני אדם שפונו לבית החולים. הארגון זכה למחמאות גדולות על פעילותו החשובה. יו"ר הארגון ר' זאב קשש: "ב'איחוד הצלה' רואים זכות גדולה לאבטח את הבאים לציון הרשב"י"

ארגון 'איחוד הצלה' מסכם בהצלחה רבה את מבצע ל"ג בעומר- המבצע הרפואי הגדול ביותר בארץ שנערך בסיוע קופת חולים 'מאוחדת'. המבצע שהחל ביום שישי בבוקר הסתיים בשעות המאוחרות ביום ראשון - מוצאי ההילולא. במהלך המבצע השתתפו מאות הכוננים שחולקו ל-10 צוותים וטיפלו ב- 270 מקרי חרום, ובהם פינוי של 21 בני אדם להמשך טיפול רפואי בבית החולים 'זיו' בצפת.

כחלק מלקחי השנים שעברו פיזר השנה 'איחוד הצלה' בכל אזור הר מירון שני אמבולנסים, חפ"ק מיוחד ומשוכלל, 15 אופנועים, ורכב שטח בכדי שיגיעו במהירות המירבית לכל נקודה בהר ויחלצו את הזקוקים לטיפול רפואי מתוך ההמון.

המבצע החל ביום שישי בבוקר, עם הגעת עשרות כוננים ששהו במהלך כל השבת בפריסה נרחבת באזור הר מירון ונתנו את המענה הראשוני לכל פנייה רפואית.

עם צאת השבת החל המבצע העיקרי - אבטחת מאות אלפי החוגגים שהגיעו במשך כל הלילה ולמחרת, יום ל"ג בעומר.

מתנדבי "איחוד הצלה" שפעלו במקום העניקו סיוע וטיפול רפואי לכל אלו שנזקקו לכך. מטעם ארגון "איחוד הצלה" פיקד על המבצע, ר' נחמן קליין, האחראי בארגון על גזרת הגליל.

קליין, פעל החל מיום שישי ועד לשעות הערב המאוחרות שלמחרת ל"ג בעומר. לצידו פעל, עוזרו, גלעד חנון, ותחתיהם מאות חובשים מתנדבים, המתחלפים במשמרות מסודרות, בהתנדבות ובמקצועיות, למענם של החוגגים בציון הרשב"י הקדוש.

רוב האנשים שנזקקו לסיוע רפואי הם מקרב אלה שנמצאו בתוך המערה עצמה, מהם מבוגרים המתקשים להתמודד עם הדוחק הכבד וילדים שנרמסים תחת ההמון.

בקרב הנזקקים לטיפול הרפואי ישנם גם אנשים חולים ששכחו להביא עימם את התרופות, או לחילופין אנשים שחשו ברע כתוצאה משאיפת עשן המדורות וכדו'. כמו כן נרשמו מספר מקרים של כוויות.

"איחוד הצלה" הפתיעו את מאות המתנדבים שהגיעו לאבטחה והודיעו כי תערך הגרלה בין אלה שלקחו חלק בפעילות החשובה במירון ובסיומה יזכה אחד מהם בכרטיס טיסה זוגי לאירופה, מתנת "לוקסמבורג" הטסות רפואיות. סוף שבוע זוגי, מתנת "מלון כפרי חפץ חיים" ועוד פרסים יקרי ערך.

"אנו רואים באבטחת ל"ג בעומר במירון זכות גדולה לאבטח את הבאים לקבר הרשב"י", אומר ר' זאב קשש יו"ר ארגון 'איחוד הצלה', "זהו ללא ספק מבצע מורכב ולא קל ולמרות הקשיים הרבים הצלחנו גם השנה לסיים את המבצע עם אירועי שגרה בלבד וללא אירועים חריגים".

הרב זאב קשש מבקש להודות לכל אישי הציבור שסייעו ועזרו ל'איחוד הצלה' לקיים את המבצע השנתי המורכב בראשם ח"כ ר' משה גפני יו"ר 'ועדת הכספים', ר' יעקב ליצמן סגן שר הבריאות, ח"כ ר' אורי מקלב יו"ר הועדה לפניות הציבור, ח"כ ר' מנחם אליעזר מוזס יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ ר' דוד אזולאי יו"ר ועדת הפנים, ר' יוסף שוינגר מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים,ומחוז הצפון במשטרת ישראל.

ב"איחוד הצלה" מסכמים בהצלחה רבה את הערכות כלל מתנדבי 'איחוד הצלה' בכל רחבי הארץ לקראת ל"ג בעומר. ר' אלי פולק, סמנכ"ל הארגון: "השנה חלה ירידה ניכרת במספר הנפגעים ממדורות ל"ג בעומר. הרקע לעניין, כתוצאה מקמפיין הסברה נרחב שערך הארגון בקרב ההורים והילדים בכדי לחדד את הסכנות האפשריות העלולות להיגרם מחוסר זהירות".

  []

  []