יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

בית המקדש - באנטוורפן?

בית המקדש לצערנו טרם נבנה (נכון לשעת כתיבת השורות) אולם השבוע הגיע בית המקדש לאנטוורפן בבלגיה. איך זה קרה? אתם שואלים, התשובה בכתבה שלפניכם

יעקב. ש. קליין י"ח באייר תש"ע - 02/05/2010 13:03


בראש חודש חשוון האחרון נפתחה באנטוורפן ישיבת ערב לתלמידים בשם "מכון למצויינים", הישיבה בהנהלת הרב מנחם צבי פאנעט שליט"א, מחנך מפורסם ומצליח בעיר, שפועל הרבה בתחום החינוך.

בישיבת הערב לומדים כ-70 תלמידים שבאים מכל המוסדות בעיר במטרה להוסיף וללמוד שעה נוספת בכל ערב אחרי הלימוד ב'חדר', בישיבה הם לומדים משניות והלכה. הרב פאנאט מקפיד להגיש את הלימודים באופן המעניין ביותר כדי למחיש את הלימוד וכדי להגביר את ההנאה.

ב"ה בחודשי קיומה הספורים רואה הישיבה הצלחה גדולה מאד והלימוד בה בהתמדה רבה. השבוע זכו התלמידים לסיים כבר את המסכת השנייה - מסכת תמיד זאת לאחר שכבר סיימו קודם לכן את מסכת מידות.

ב"ה לומדים שמה בהתמדה גדולה, והשבוע סיימו כבר המסכת השני', הם התחילו במסכת מדות, וכעת סיימו מסכת תמיד, כידוע ששני המסכתות מדברים מבית המקדש ומהעבודת הכהנים,

מכיוון ששתי המסכתות עוסקות בענייני המקדש ועבודת הכהנים, החליט הרב פאנעט לערוך אירוע סיום מיוחד ומרגש לתלמידים, להוריהם ולסבים שימחיש את עבודת בית המקדש - באירוע עטו התלמידים על עצמם בגדי כהונה והציגו את עבודות בית המקדש טאל מול עיניהם המשתאות של ההורים.

ההצגה הוכנה ביד אמן כאשר הבמה היתה מחולקת לשני חלקים, חצי היה "העזרה" והחצי השני היה ה"היכל". התלמידים עצמם הם אלו שהשתתפו בבניית הכלים. גולת הכותרת היתה "המזבח החיצון" שנבנה באופן מדוקדק ביותר לפי כל פרטי ההלכות והדינים.

לאחר ההצגה המרגשת והמיוחדת החלה סעודת הסיום בראשות הרב הגאון ר' שמעון אברהם גרינפעלד שליט"א אבדק"ק קהל חסידים בעיר, ובהשתתפות הגאון הרה"ג רבי אליהו שטרנבוך שליט"א ראב"ד אנטווערפן. שני הרבנים העלו על נס את פועלו של הרב פאנעט ואת פעולה של ישיבת הערב שהקים.

הכהנים ישנים בעזרה []

כהן במשמרו []

כהן עושה דישון מזבח הפנימי [צלם]

מנחת חביתין []

הגאון הרב שמעון אברהם גרינפלד רב קהל חסידים נואם []

המזבח מקרוב []

 המזרח []

המנהל הרב מנחם צבי פאנעט נואם []

מנקים המזבח []

הבמה []

הכהנים בודקין העזרה []

הכהנים בוקין העזרה []

המנהל נואם []

חלוקת הפרסים []

פיס במקדש []

שחיטת התמיד []

תלמיד אומר את ההדרן[]

תרומת הדשן []