יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

"איחוד הצלה" מציגים: 'דובאי' במירון

ב"איחוד הצלה" נערכים למבצע לג בעומר במסגרתו מאות כונני 'איחוד הצלה' יאבטחו את האלפים במירון. לראשונה: עשרות מצלמות מעקב יוצבו במוקדים שונים

ישראל אייזן, י"ד באייר תש"ע - 28/04/2010 19:31
בארגון 'איחוד הצלה' נערכים ההכנות לקראת מבצע לג בעומר- המבצע הרפואי הגדול ביותר בארץ שנערך בסיוע קופת חולים 'מאוחדת'. המבצע יחל ביום שישי בבוקר עם הגעתם של עשרות כונני 'איחוד הצלה' למירון. הכוננים צפויים לשהות במהלך כל השבת בפריסה נרחבת באזור הר מירון ולתת את המענה הראשוני לכל פנייה רפואית.

עם צאת השבת יחל המבצע העיקרי - אבטחת מאות אלפי החוגגים שצפויים להגיע במשך כל הלילה ולמחרת יום ל"ג בעומר. מידי שנה מטופלים במקום למעלה ממאתיים בני אדם, אשר נזקקים לטיפול רפואי.  רבים מהם מפונים לבתי החולים. 

מתנדבי "איחוד הצלה" שיפעלו במקום יעניקו סיוע וטיפול רפואי לאלו שיזדקקו לכך. מטעם ארגון "איחוד הצלה" מפקד על המבצע, נחי קליין, מפקד 'איחוד הצלה' גליל.  

קליין, יפעל החל מיום שישי ועד לשעות הערב המאוחרות שלמחרת ל"ג בעומר. לצידו יפעלו, עוזרו, גלעד חנון, ותחתיהם מאות חובשים מתנדבים המתחלפים במשמרות מסודרות, בהתנדבות ובמקצועיות, למענם של החוגגים בציון הרשב"י הקדוש. 

"אנו רואים באבטחת ל"ג בעומר במירון זכות גדולה לאבטח את הבאים לקבר הרשב"י", אומר קליין, "זהו ללא ספק מבצע מורכב ולא קל ולמרות הקשיים הרבים אנו מקווים גם השנה לסיים את המבצע עם אירועי שגרה בלבד וללא אירועים חריגים".

עשרות מצלמות בקרה החולשות על כל אזור הר מירון ימוקמו השנה לראשונה בתוך חדר המבצעים של הארגון בכדי שיהיה ניתן לעקוב און ליין אחר המתרחש בכל הגזרה ולהזעיק תוך שניות מועטות את הכוננים הפורסים  בכל מקום. 

רוב האנשים הנזקקים לסיוע רפואי הם מקרב אלו הנמצאים בתוך המערה עצמה, מהם מבוגרים המתקשים להתמודד עם הדוחק הכבד, מהם ילדים שנרמסים תחת ההמון.

בקרב הנזקקים לטיפול הרפואי ישנם גם אנשים חולים ששוכחים להביא עימם את התרופות, או לחילופין אנשים שחשו ברע כתוצאה משאיפת עשן המדורות וכו'. 

בכל המקרים, מתנדבי "איחוד הצלה" מגישים את הסיוע הרפואי הראשוני. חלקם מועברים למרפאה הסמוכה לציון בכדי לקבל טיפול במקום, ואלו שנזקקים לטיפול רפואי מקיף יותר, מפונים באמבולנס לבית החולים "זיו" בצפת. 

ב"איחוד הצלה" שבים וקוראים לציבור ההורים לפקח על הילדים במהלך כל ל"ג בעומר ולמנוע מהם להתקרב למהדורות ומקומות עשן - דבר שעלול להסתכם באסון טרגי. כמו כן יש להימנע מהדלקת האש באמצעות בנזין/סולר/נפט  - האש עלולה לחזור לכיוון המדליק, "העבר הוכיח", מזהיר הרב זאב קשש יו"ר 'איחוד הצלה', " כי אנשים שהדליקו באמצעות חומרים אלו שילמו מחיר יקר מאוד שהיה יכול להימנע ברגע של מחשבה