שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27/07/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

זו לא מתיחה: בפורים 'איצקוביץ' בכל מקום

בחב"ד לא מפסיקים להפתיע, גם בפורים יעמדו 262 שלוחי חב"ד בישראל, לשירות אלפי הישראלים

אהרן רוט, י' באדר תש"ע - 24/02/2010 10:29
אם בכל ימות השנה נהנים תושבי בני ברק מהפריבילגיה למצוא מניין כמעט בכל שעה משעות היממה בשטיבל המפורסם של איצקוביץ, הרי שבפורים הקרוב קריאת מגילה גם באמצע הלילה, או חמש דקות לפני השקיעה תהיה מנת חלקם של כל תושבי ארץ הקודש הודות לצעירי חב"ד. 

262 שליחי חב"ד בישראל מכינים השנה לעשרים וארבע השעות של פורים מתחמים מיוחדים בהם תתקיים מידי שעה קריאת מגילה בפורים מסביב לשעון, בכל שעה עגולה. מטרת היוזמה, לתת שירות ומענה נוח ומתאים לכל תושבי העיר גם לאלו שאינם שומרי תורה ומצוות לעת עתה.

יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב: "הצורך נולד לאחר ששליחי חב"ד שמעו מאנשים רבים על הבעיה שקריאת המגילה בבית הכנסת בצורה חד-פעמית ובשעה ספציפית, איננה נותנת פיתרון לאימהות עם ילדים, לאנשים שעובדים במשמרות, או למי שיש להם מחויבויות קודמות שרוצים גם הם לזכות במצות קריאת המגילה ולהרגיש את פורים".

לפני חמש שנים התחילו צא"ח עם הפרויקט, והוסיפו מידי שנה כמה "קריאות" נוספות. ההיענות הייתה מדהימה - בכל שעות היום פשוט לא היה מקום להיכנס לבתי חב"ד. בשנה שעברה קיבלו השליחים בחדרה באמצע הלילה טלפון בהול מאישה שילדה את בנה במחלקת יולדות וביקשה מאיתנו בכל לשון של בקשה לעשות מאמץ ולהגיע לקרוא לה ולתינוק בן השעתיים את מגילת אסתר, כיון שהיא רוצה להודות לאלוקים על כך שהלידה עברה בשלום.

השנה הוקמו במרכזי הערים מתחמים מיוחדים שיהיו נגישים ונוחים לכולם, והוסיפו עוד קריאות כך שממש מ'סביב לשעון' יוכל כל אחד למצוא את הזמן הנוח לו לבוא ולשמוע מגילה כשרה ובאווירה פורימית - גם אם נתקע בפקק או שהילד נדנד בבית ולא איפשר לאמא לצאת לבית-הכנסת.

  []