יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

הגאון רבי אברהם ויג שליט"א נשא דברים בכינוס הארגנטינאים השנתי

בכינוס הארגנטינאים השנתי בבית וגן, דיבר הגר"א ויג, ראש ישיבת 'תורה אור' ורב ביהכ"נ 'מנין אברכים' - וסיפר על הקשר המיוחד שהוא רואה בין הרב לוין לתלמידיו

ראובן שטיין, ז' באדר תש"ע - 21/02/2010 20:41
"כאשר רואים את הרב לוין ואת התלמידים, רואים קשר אמיתי בין רב לתלמיד. אפילו אחרי שנים שנמצאים בישיבות בארץ, מרגישים שהרב שלהם זה הרב לוין", כך פתח את דבריו הגאון רבי אברהם ויג שליט"א, ראש ישיבת תורה אור ורב ביהכ"נ מנין אברכים.

הרב ויג דיבר בשבחו של הרב לוין ותיבל את דבריו בענייני דיומא – בניית המשכן.

הרמב"ן כותב בפירושו על ספר שמות, "כאן נחתם ספר הגאולה". הוא מגדיר את גאולת ישראל בעשיית המשכן. כל עוד שלא הייתה השראת שכינה בעם ישראל, עדיין לא זכו לגאולה אמיתית, על אף שכבר יצאו ממצרים וקיבלו את התורה.

הגב של המשכן היה עשוי מיריעות, חמש יריעות מימין וחמש יריעות משמאל, מחוברות בלולאות אשה אל אחותה. כתוב בספרים שעשרת היריעות כנגד עשרת הדברות. חמש יריעות – אלו דברות שבין אדם לחברו וחמש היריעות הסמוכות – דברות שבין אדם למקום. כך מובא במדרש רבי אליעזר הגדול - מזה שהם מחוברים אשה אל אחותה, רואים שהדברות שלמות - רק כאשר דברות שבין אדם למקום מחוברות לאלו של בין אדם לחברו.

עוד במשכן היו חמש יריעות שמחוברות לשש יריעות, חמש כנגד חמשה חומשי תורה ושש כנגד ששה סדרי משנה. רואים מכאן עוד שאין קיום לתורה שבכתב בלעדי התורה שבעל פה, וכן להיפך.

מובא שיעקב אבינו נטע את עצי המשכן, כיוון שיעקב אבינו הוא עמוד התורה. רב אלחנן אומר שעשיו נלחם דווקא ביעקב ולא באברהם או יצחק, כיוון שהדבר שהכי מפריע לשטן - זה התורה.

לפני סיום סיפר הרב ויג: "כאשר נכנסתי פעם לישיבת חפץ חיים בארגנטינה, הרגשתי שלפני שנכנסים לכותלי הישיבה ואחרי שנכנסים - זו הרגשה אחרת לגמרי, ממש כאילו נכנסים למדינה אחרת. הקדושה הופכת את המקום – אפילו שבחוץ רואים מראות שלא כהוגן, מכל מקום בפנים יש קדושה מיוחדת, וזה פלא גדול, שמגיע רק ממסירות נפש לתורה עם השקפות נכונות ודעות נכונות. הקב"ה ייתן לרב לוין כוח להמשיך הלאה ונזכה לראות בביאת גואל צדק".

ישעיה רובינשטיין
  [צלם]

ישעיה רובינשטיין
  [צלם]

ישעיה רובינשטיין
[צלם]

ישעיה רובינשטיין
  [צלם]

ישעיה רובינשטיין
  [צלם]

ישעיה רובינשטיין
  [צלם]

ישעיה רובינשטיין
  [צלם]

ישעיה רובינשטיין
  [צלם]

ישעיה רובינשטיין
  [צלם]

Ishaia Rubinstein
  [צלם]

ישעיה רובינשטיין
  [צלם]

ישעיה רובינשטיין
  [צלם]