יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

האדמו"ר מבאבוב הבטיח לפני 12 שנה, והברכה עומדת להתקיים בדרך פלא

מדהים: לפני 12 שנה בירך האדמו"ר מבאבוב זצ"ל ילד בן 7 "אשתתף בחתונתך". כעת זה מתממש

יוסף פפר, ניו יורק כ"ג בכסלו תש"ע - 10/12/2009 12:03
חסידי באבוב שהשתתפו אתמול (ד') בשמחת האירוסין לבת רב הקהילה, הרה"צ רבי יהושע רובין שליט"א אב"ד באבוב, נדהמו לשמוע סיפור מדהים, על האדמו"ר רבי שלמה מבאבוב זצ"ל, שראה בעיני רוחו הצופיות למרחוק, את השידוך הנוכחי כבר לפני 12 שנה.
 
החתן הוא בנו של הרה"ג ר' יוסף ארנסטר שליט"א רב קהילת אלכסנד בארה"ב, בן הרה"צ ר' ישראל ארנסטר שליט"א, בנו של הרה"צ ר' משה שליט"א, גאב"ד "מאור חיים" וחתנו של האדמו"ר בעל ה"אמרי חיים" מויז'ניץ זצוק"ל.
 
בשמחה השתתפו רבנים חשובים, סבים, דודים, ומחותנים, כאשר בראש השמחה ישב גיסו של אבי הכלה, כ"ק האדמו"ר מבאבוב שליט"א.
 
בסוף השמחה הופתעו והתרגשו החסידים לשמוע עובדה מעניינת, שריגשה עד מאוד את כל המשתתפים. בעת דרשתו של אבי החתן, הרה"ג ר' יוסף ארנסטר שליט"א, סיפר, כי הסבא, רבי שלמה מבאבוב זצ"ל, צפה כי השידוך הזה ייצא אל הפועל – כבר לפני 12 שנים.
 
ומעשה שהיה כך היה: בשנת תשנ"ח, כאשר הרה"צ ר' יוסף אונגר שליט"א, בנו של האדמו"ר מבאבוב שליט"א, ערך שמחת 'וואכנאכט' לבנו, הגיע הסבא, כ"ק האדמו"ר רבי שלמה מבאבוב זצ"ל לשמחה. גם המחותן, הרה"ג ר' יוסף ארנסטר ובנו החתן, שהיה אז בגיל 7, הגיעו להשתתף בשמחה, בהיותם גיסים (שניהם חתנים אצל הרה"ג ר' שמעי לעוו שליט"א).
 
לאחר השמחה עבר קהל הנוכחים להתברך מפי הסבא, רבי שלמה מבאבוב זצ"ל, שבירך את כולם כדרכו בקודש במאור פניו. אך כאשר הגיע תורו של הילד, שלימים נהיה החתן הנוכחי, האדמו"ר בירך אותו ואמר לו: "ביי דיין חתונה וועל איך זיין" (בחתונה שלך אני ישתתף). כעת מתברר שרוח הקודש הופיעה בבית מדרשו, וכבר אז הרגיש, שהנה, עומד לפניו ילד שיהיה נינו בעוד יותר מעשר שנים.
 
כאמור, את הסיפור סיפר אבי החתן שהיה עד לסיפור, והדבר עורר התרגשות רבה בקרב הנוכחים המכירים את העניין שהאבות יורדים מגן עדן לשמחת צאצאיהם, והנה הסבא הרגיש לפני כ-12 שנה כי הוא ירד מגן עדן להשתתף בשמחה צאצאיו.
  1. 2. למספר 1
    הערש'לי שטעלט-וויין 13/12/2009 15:59
    עיו לאחר "ב שנים הוברר לך התמיה?
    אכן כ"ק אדמו"ר מהר"ש זצ"ל לא השתתף בחתונות מלבד חתונות צאצאיו ואף בזה כיון כך.
  2. 1. זכיתי להכיר את האדמו"ר מהר"ש מבאבוב זצ"ל
    אמונת צדיקים 10/12/2009 22:46
    הפלא ופלא, הלא הי' אז וואכנאכט ו'חתונה' מאן דכר שמי', ועוד הלא האדמו"ר מהר"ש זצ"ל לא השתתף כלל בחתונות מלבד בצאצאיו וא"כ איך ולמה התבטא כן שלא כדרכו...