יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

חגיגת יום ההצלה בשיכון סאטמאר בבני ברק

בשיכון סאטמאר בבני ברק, התאספו המוני חסידים למעמד סעודה וחגיגת יום ההצלה ה-65

יוחנן וייסברג כ"ב בכסלו תש"ע - 09/12/2009 12:28

חסידי סאטמאר השתתפו בהמוניהם בחגיגת יום ההצלה בהיכל בית המדרש הגדול בשיכון סאטמאר בבני-ברק. המעמד נערך בראשות אדמו"רים ורבנים שליט"א.

את המעמד הנשגב פתח והנחה המנהל הרוחני בתלמוד תורה דחסידי סאטמאר, הרה"ג רבי יקותיאל יצחק בראך שליט"א, שהסביר בטוב טעם את מטרת הכינוס. הוא הדגיש שהשמחה היא השבח וההודאה שנותנים לבורא עולמים, שהציל את כ"ק האדמו"ר מסטאמאר זצ"ל, וכך גם הציל את היהדות החרדית משמד. כן דיבר על ההתפתחות במוסדות סאטאמר ברחבי העולם, כשרבבות תלמידים ותלמידות מתחנכים במוסדות הק'.

ברגשות שמחה קבל המנחה הרה"ג ר' יקותיאל יצחק בראך שליט"א את ראש הישיבה הרה"צ רבי חיים צבי מייזליש שליט"א שחזר משמחת הנישואין של בנו, דקות אחדות לפני המעמד הגדול, וכן קיבל הקהל את פני כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א שהגיע לפאר את שולחן המזרח במעמד.

הקהל עבר לתת ברכת 'שלום עליכם' לראש הישיבה שליט"א ולאחר מכן שבו למקומם. הס הושלך בקהל וכ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א כובד לשאת מדברות קדשו, כשציין בדבריו שאין יום ההצלה של האדמו"ר מסטאמאר זצ"ל נחלת חסידי סאטמאר, אלא יום חג הוא לכל עם ישראל. "ההצלה של הרבי היתה ההצלה של הדור", אמר האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק.

כן הוזמן לשאת דברים האדמו"ר מטמשוואר שליט"א, הידוע כפה מפיק מרגליות טובות, שנשא את דבר המסיבה. האדמו"ר מטמשוואר שליט"א סיפר סיפורים מהאדמו"ר זצ"ל בעל הנס, כשהקהל מקשיב בקשב רב.

נאום מיוחד נשא האורח כ"ק האדמו"ר מניקשלבורג שליט"א שהגיע לביקור בזק בארץ, וכובד לשאת דברים. האדמו"ר מניקלשבורג שליט"א, שבשנות בחורתו דבק והתאבק בעפר רגליו של האדמו"ר מסאטאמר בעל הנס זצ"ל, והיה מתלמדיו המובהקים ומגדולי מעתיקי השמועה, נשא דברים שעה ארוכה, כשהוא מתבל בדבריו ממשנת תורתו של בעל הנס זצ"ל, ועובדות וסיפורים שהיה עד להם.

הרבני הנגיד הרב יוסף רנד משוויץ, שאביו ז"ל היה מהמקורבים הקרובים לאדמו"ר זצ"ל בהגיעו לשוויץ, סיפר שעה ארוכה סיפורים ששמע מאביו ז"ל על הנהגותיו ודרכיו בק' של בעל הנס זצ"ל, וסיפר שהוא זכה שהאדמו"ר מסטאמאר זצ"ל היה הסנדק שלו, וזה היה הברית הראשון אחרי המלחמה אצל האדמו"ר זצ"ל.

כמו כן נשא דברים אורח מיוחד מארצות הברית, הגה"צ אב"ד סערדלהי שליט"א מראשי מערכת הכשרות במערכת התאחדות הרבנים, שדיבר על השיטה הק', ועל חשיבות הדיבוק בשיטה.

המעמד ננעל אחרי שהקהל רקד לקול צליל וזמרה כשמקהלת חסידי סאטמאר מנעימה את המעמד.



אתרוג
  [צלם]

אתרוג
  [צלם]

אתרוג
  [צלם]

אתרוג
  [צלם]

אתרוג
  [צלם]

אתרוג
  [צלם]

אתרוג
  [צלם]

אתרוג
  [צלם]

אתרוג
  [צלם]

אתרוג
  [צלם]

אתרוג
  [צלם]

אתרוג
  [צלם]