יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

אב"ד סאטמאר וויליאמסבורג שליט"א בביקור בזק בוינה

ביקור רב רושם של רב קהילת סאטמאר בוויליאמסבורג בוינה בשבת האחרונה, בהשתתפות המוני תושבי העיר

יוחנן וייסברג כ"א בכסלו תש"ע - 08/12/2009 21:39

בהתרגשות רבה קבלו תושבי העיר וינה את הבשורה המשמחת על בואו של אורח מיוחד שהגיע לשבות בעירם בשבת האחרונה, הרה"צ רבי מנחם מנדל טייטלבוים שליט"א, בן כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א ורב קהילת סאטמאר בוויליאמסבורג.

מיד בהגיעו פנה לבית האכסניה אצל המארח הנגיד הרה"ח רבי חיים לוי שליט"א. בערש"ק עלה לבקר את רבני העיר. תחילה פנה לבית הגאון רבי אברהם יונה שווארץ שליט"א, רב דקהל חסידים, שם שוחח בדברי תורה שעה ארוכה, כשחתנו של רב דקהל חסידים, הרה"ג רבי יעקב חזקיה סופר שליט"א, דן עם האורח הרה"צ רבי מנדל טייטלבוים שליט"א בענייני השעה.

לאחר מכן הגיעו לבקר את הגאון רבי יצחק ווייס שליט"א, דיין דקהילת מחזיקי הדת, ומשם פנו לבית הגאון רבי דוד לייב גרינפלד שליט"א, רבה של אגודת ישראל.

הרבנים שליט"א קבלו את האורח שליט"א בחביבות רבה, כשעל שולחן מלכים עולה נושאים העומדים על הפרק בוינה.

לכבוד השבת הגיעו אורחים רבים מאנטוורפן, מלונדון ומארץ ישראל, ששמחו על ההזדמנות לשהות בצל האורח. את התפילות בליל שבת ערכו בבית המדרש קהל חסידים, כאשר רב הקהילה מכבד את האורח הרה"צ רבי מנחם מנדל טייטלבוים שליט"א רב קהילת סאטמאר בוויליאמסבורג לגשת לעמוד התפילה לשליח ציבור בתפילת מנחה. אחרי התפילה עברו כל הקהל לנתינת שלום וברכת גוט שבת.

את סעודות השבת ערך האורח בבית האכסניה אצל המארח הרבני הנגיד הרב חיים לוי שיחי', בהשתתפות הדיין דקהילת מחזיקי הדת עם משפחתו. לאחר סעודת ליל שבת נערך 'שבת אחים', כשרבים מתושבי וינה נוהרים לבית בעל האכסניה להשתתף, להנות מזיו אורו של האורח. גם האדמו"ר מקומרנה שליט"א השתתף במעמד זה, שהסתיים בשעות הלילה המאוחרות.

את תפילת יום השבת וסעודת יום השבת ערכו בבית המדרש "מחזיקי הדת" בהשתתפות בחורי הישיבה.

בשבת אחר הצהריים הגיע האורח שליט"א לבית המדרש קהל חסידים, שם התפללו תפילת מנחה וסעדו סעודה שלישית. רגעים מיוחדים של התעלות היו כאשר רבה של הקהילה, הגאון רבי אברהם יונה שווארץ שליט"א, כבד את האורח לעורר את הקהל בדרך אבותיו הק' באמירת דברי אלוקים חיים.

שעה ארוכה דבר האורח שליט"א כשמעורר את הקהל הרב שצבא על דלתות בית המדרש להתחזק במידות טובות, להדבק בדרכי רבותינו הק' לבית סאטמאר.

ל
אחר תפילת מעריב חזרו לבית האכסניה, שם נערך מעמד הבדלה, כשמיד לאחר מכן נערך מעמד חלוקת פרסים לתלמדים מצויינים של חברת תפילה בהשתתפות רב קהילת מחזיקי הדת שליט"א.

במוצאי שבת לאחר הבדלה הגיע לביקור מיוחד בבית הגה"צ רבי אשר מרגליות שליט"א, רבה של קהילת אוהל משה, שקבלו בחביבות רבה. שעה ארוכה שוחחו בדברי תורה ובמילי דחסידות.

בסיום פנה לסעודת מלוה מלכה בבית המדרש קהל חסידים שם נערך סעודת מלוה מלכה לכבוד הילולת הרה"ק המגיד הגדול ממעזריטש זי"ע ולכבוד יום ההצלה של כ"ק האדמו"ר ה'דברי יואל' מסאטמאר זצ"ל.

בסעודת מלוה מלכה כובד האורח לשאת דברים. האורח, הרה"צ רבי מנדל טייטלבוים שליט"א, דיבר בגודל חשיבות היום, כ"א כסלו, במשנת חסידים, וכן בהתקשרות לצדיק שדלתות הצדיק פתוחות ביום הצלתו.

בסיום ברכת המזון נפרדו הקהל מתוך שירה וזמרה, בבוקר אחרי תפילת השחרית נפרד מהמארח שליט"א וחזר למעונו שבויליאמסבורג.

אתרוג
באמירת דבר תורה בסעודת מלוה מלכה  [צלם]

אתרוג
בריקוד לאחר המלוה מלכה  [צלם]

אתרוג
  [צלם]

אתרוג
הרה"ג ר' אברהם יונה שווארץ רב דקהל חסידים  [צלם]

אתרוג
  [צלם]

אתרוג
בברכת המזון  [צלם]

אתרוג
בהבדלה בבית האכסניה  [צלם]

אתרוג
  [צלם]

אתרוג
  [צלם]

אתרוג
  [צלם]

אתרוג
עם הרה" ג ר' אשר מרגליות רב דקהילת אוהל משה  [צלם]

אתרוג
שלט בכניסה לבית האכסניה  [צלם]

אתרוג
עם הרה"ג ר' יצחק ווייס דיין דקהל מחזיקי הדת   [צלם]

אתרוג
עם מנהל התלמוד תורה ר' יוסף קליין  [צלם]

אתרוג
עם מצטייני חברת התפילה  [צלם]

אתרוג
  [צלם]

אתרוג
עם הרה"ג ר'אברהם יונה שווארץ שליט"א רב דקהל חסידים והרה"ג ר' יעקב חזקיה סופר  [צלם]

אתרוג
בשדה התעופה עם הנגיד ר' חיים לוי  [צלם]