יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

הסתיים ביקורו של החוזר הגה"ח רבי יואל כהן שליט"א בארץ ישראל

במסגרת ביקורו ביקר במעונם של האדמו"רים והרבנים בבני ברק ובירושלים, כמו"כ התוועד בירושלים, מגדל העמק ולוד

יוחנן וייסברג כ' בכסלו תש"ע - 07/12/2009 14:50

הסתיים ביקורו הקצר של הגאון החסיד רבי יואל כהן שליט"א - החוזר של האדמו"ר מחב"ד זצ"ל, שהגיע לארץ לשאת את הנאום המרכזי בהתוועדות לתלמידי תומכי תמימים לרגל י"ט כסלו.

במהלך ביקורו חזר על מאות אמרות ששמע מפי כ"ק האדמו"ר מחב"ד זצ"ל בעשרות הזדמנויות, נשא דברים בהיכלי ישיבות חב"ד, ביקר במעונם של גדולי ישראל, והתוועד עם החסידים.

ביום רביעי בלילה ביקר במעונו של מרן הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטינמן שליט"א. מרן ראש הישיבה שליט"א קיבל את האורח בחביבות רבה, ודקות ארוכות שוחחו במילי דחסידות.

מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א אמר לחוזר שיש לבקש על ביאת המשיח לא בשביל ישועות פרטיות אלא לשם שמים. בסיום נפרדו כשראש הישיבה מלווה את החוזר שליט"א.

ביום חמישי בבוקר, ביקר החוזר יחד עם הגה"צ רבי אהרן שפירא שליט"א רב שכונת פרדס כץ, וראשי מערכת חסידות מבוארת הרב יעקב גלבשטיין והרב שמעון רבינוביץ במעונם של גדולי ישראל בבני ברק ובירושלים.

תחילה הגיעו המשלחת למעון קדשו של כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א, שקם מלוא קומתו לכבוד האורח החוזר הגה"ח שליט"א, והושיבו בסמוך אליו, שעה ארוכה שוחחו בענייני השעה, כשהאדמו"ר מגור שליט"א משחזר את הביקורים שלו במעון קדשו של האדמו"ר מחב"ד זצ"ל.

משם פנו לבקר במעונו של כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, שם קבלם בכבוד גדול כ"ק הרה"צ רבי ישראל הגר שליט"א והרה"צ רבי מנחם ארנסטר שליט"א, שעה ארוכה שוחחו במשנת צדיקי בית חב"ד.

לאחר מכן הגיעו לבקר את האדמו"ר מטשערנאביל שליט"א בחדרו הסמוך להיכל בית מדרשו ברחוב ראב"ד. האדמו"ר מטשערנאביל שליט"א שוחח עם האורח ושאל אותו באיזה שנים יצא מרוסיה, וענה שזה היה בתקופה הקשה שמתי מעט הצליחו להשתחרר, ביניהם היו גם כ"ק האדמו"ר מטשערנאביל זצ"ל.

משם פנו למעונו של האדמו"ר ממכנובקה שליט"א, ושוחחו שעה ארוכה על הקשר המיוחד בין חצרות חב"ד לחצרות החסידים.

מבני ברק נסעו לעיה"ק ירושלים. תחילה פנו למעונו של כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א בשכונת מאה שערים, בחדרו שליד בית מדרשו.
החוזר סיפר את הסיפור הידוע שהבעש''ט התעניין בבריאותו ופרנסתו הגשמית של הפרוש, כדי שיענה "ברוך ה'" עם פירוש הבעש"ט בפסוק ואתה קדוש יושב תהילות ישראל, שהקב''ה כביכול (יושב) מתפרנס מתהילות ישראל – בענייתם - ברוך ה'!

החוזר חזר על הוראת הרבי מסיפור זה שאמונה פשוטה של יהודי קשורה ישירות עם הקב''ה (פשיטות העצמות). הוא קישר זאת לביאור עמוק מהרבי על דברי האדמו''ר הזקן ש"המאור הוא בהתגלות ולכן שם שמים שגור בפי כל". האדמו''ר מתוא''י ציין את החשיבות של הספר "חסידות מבוארת", ושעל ידו יכול כל אחד להבין את המאמרים.

בסיום הביקור ליווה האדמו''ר את החוזר ביציאתו.

משם פנו לעבר מעונו של האדמו"ר מפינסק קארלין שליט"א שקבלם בחדרו שבבית מדרשו. במהלך הפגישה לובנו נושאים שונים בחסידות, והוזכרו עובדות וסיפורים היסטוריים הקשורים לחב''ד וקרלין. האדמו''ר מפינסק קרלין סיפר שהמשפיע הנודע ר' שלמה חיים קסלמן נולד למשפחה קרלינאית ונשלח ללמוד בתומכי תמימים על פי הוראות האדמו''ר מקרלין זצ''ל.

ר' יואל ציין שכיום גם הרה''צ ר' שלמה מקרלין היה מודה שצריכים ללמוד חסידות. יש לציין שהאדמו''ר מפינסק קרלין הוגה רבות בתורת חב''ד. החוזר דיבר על החשיבות בדיוק כל מילה של הרבי. כמו כן סיפר האדמו''ר מפינסק קרלין על ביקור אביו האדמו''ר מפינסק קרלין זצ''ל אצל הרבי.

לאחר מכן ביקרו אצל כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א שקבל את החוזר והמשלחת בכבוד גדול. במהלך הפגישה לובנו נושאים שונים בחסידות, והוזכרו עובדות וסיפורים היסטוריים הקשורים לחב''ד ובאיאן.

האדמו''ר סיפר על הקירוב שזכה לקבל מהרבי בימי בחרותו בזכות היותו נכד של המגיד ממעזריטש, כשהשתתף בהתוועדות י''ט כסלו אצל הרבי, שלח הרבי לומר לו ש-י''ט כסלו הוא אמנם חג הגאולה של האדמו"ר הזקן אבל הוא גם הילולא של המגיד.

לרגל ימי החנוכה הקרובים ובאים, חזר החוזר על שיחת הרבי בתכונות השמן, שמצד אחד הוא צף על כל המשקין ומצד שני הוא מפעפע בכל דבר.

ביקור מיוחד נחקק במשתתפים בביקור במעונו של כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א, שעה ארוכה במיוחד ארך הביקור. כשהגישו להאדמו''ר את הספר "חסידות מבוארת" על עבודת התפילה, שמח מאד ואמר: "הייתי צריך להלביש בגדי שבת לכבוד זה".

האדמו''ר הזכיר לר' יואל את שיעורי החסידות שר' יואל מסר לפני שנים רבות בביתו, בתקופת התגוררותו במונסי. החוזר נזכר שהשיעורים היו בפרק י''ח ו-י''ט בתניא. כמו"כ הזכיר האדמו''ר להרה''ח ר' מענל ווכטר את שיחותיו בענייני חסידות שהיו להם בשנים שעברו.

במהלך הפגישה התפתח דיון אודות סוגיית "שמיטין ויובלין" בתורת החסידות, תוך כדי פתיחת הספרים: לקוטי תורה ו-תורה אור, האדמו''ר גילה בקיאות גדולה בתורת החסידות.

האדמו''ר מתולדות אהרן, הביע את התפעלותו מהעמקות ההשגות של האדמו''ר האמצעי, בספרו "אמרי בינה". בסיום הביקור ליווה האדמו''ר את החוזר ונפרד ממנו בבקשת ברכה, ר' יואל ברכו שיזכה להפיץ מעיינות החסידות ועל ידי זה יהיה קאתי מר.

משם פנו לבקר את כ"ק מרן גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה ווייס שליט"א במעונו בשכונת גוש שמונים. במהלך הפגישה דובר על החשיבות של לימוד החסידות, ועל הצורך במסירות נפש בכל דור ודור.

הגאב''ד סיפר שבפעם האחרונה שהיה אצל הרבי, יום לפני כ''ז אדר הידוע ב-תשנ''ב, נתן לו הרבי 3 דולרים אחד בשבילו, אחד בשביל משפחתו ואחד בשביל הרבנות. כמו כן סיפר הגאב"ד שהיה לו קביעות ללימוד תורת החסידות, עם המשפיע הנודע ר' מענדל פוטרפס ז''ל, בתקופת שהותו בלונדון.

הגאב''ד סיפר שזוכר איך הרה''ח בן ציון שם טוב ז''ל היה רוקד בשמחת תורה ברחוב וצעק: "ויחי יעקב בארץ מצרים", שאפילו במצרים היה יעקב חי.
ר' יואל אמר לו שזוהי תשובת האדמו''ר הזקן על שאלת נכדו ה'צמח צדק', שבהיותו ילד קטן שאל את סביו האדמוה''ז, איך יתכן ששנותיו הטובות של יעקב אבינו היו במצרים? ועל כך ענה לו האדמו"ר הזקן תשובה זו בסיום הביקור ליווה האדמו''ר את החוזר ביציאתו.

במוצ"ש התוועד החוזר עם אלפי תלמידים בבניני האומה, אמש התוועד במגדל העמק, והיום אחה"צ יתוועד עם התלמידים בלוד ויחזור לארה"ב.

מוטי ריזל
אצל כ"ק הרה"צ רבי ישראל הגר שליט"א [צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]
Moti Rizel
במעון כ"ק האדמו"ר ממכנובקה שליט"א  [צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]
מוטי ריזל
בביקור אצל כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק[צלם]
מוטי ריזל
אצל כ"ק האדמו"ר מפינסק קרלין [צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]
מוטי ריזל
במעון קדשו של כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א [צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]
מוטי ריזל
במעון קדשו של כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א[צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]
מוטי ריזל
[צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]
מוטי ריזל
 [צלם]

  1. 1. חסר
    מנחם 09/12/2009 03:32
    את פוברסקי שיה אצלו