יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

תולדות אהרון מציגה: 7000 דפי גמרא, 11000 פרקי משניות

כנס חיזוק ומסיבת חלוקת פרסים התקיימה אמש לילדי תלמוד תורה תולדות אהרן בירושלים

יוחנן וייסברג י"ג בכסלו תש"ע - 30/11/2009 11:13

מעמד רב רושם התקיים אמש בהיכל בית המדרש הגדול דחסידי תולדות אהרן בירושלים. היה זה כנס חיזוק ומסיבת חלוקת פרסים לילדי התלמוד תורה החברים בחברת "ושננתם" הלומדים מדי ערב במסגרת "קול יעקב" - יוזמה לשינון מסכתות הש"ס שנלמדו על ידי ילדי החיידר. ארגון ושננתם הוקם לפני כשלושים שנה בכדי להחדיר אצל צעירי הצאן את חשיבות השינון, ושלא ישתכח מהם תלמודם.

המעמד מתקיים בכל שנה ומנוהל ע"י המנחה הרה"ח רבי בנימין רוזנפלד שליט"א מחשובי החסידים ומראשי החבורה, שגם השנה - שנת השלושים - הנחה את המעמד בטוב טעם ובכשרון רב.

תחילה הוזמן לשאת דברים המנהל רוחני של הת"ת, הרב אברהם גוטליב שליט"א, שאמר כי "ב"ה, השנה נבחנו בסך הכל, 7,000 דפי גמרא וכ-11000 משניות".

בסיום דבריו הוזמן אחד המשגיחים, הרב יצחק מרקוביץ שליט"א, לשאת דברים. הרב מרקוביץ עמד בדבריו על האחווה הגדולה השוררת בין התלמידים. "דבר נפוץ הוא מדי יום לראות את הילדים הטובים, בעלי הראש החריף, שעל אף שהם יכולים לשנן עוד ועוד חומרים, הם מקדישים מזמנם ללמוד עם הילדים שראשם אינו כה חריף וצריכים חיזוק ודרבון ובזכות ילדים אלו - גם הם יכולים לגשת לבחינה".

אחריו הוזמן לשאת דברים המשגיח השני הרב בנימין רוזנפלד. בדבריו עמד על ההתמדה הגדולה השוררת בין הנערים. "דבר רגיל הוא אצלנו, ב"ה, שהילדים נשארים על ספסל הלימודים שעה ארוכה אחר סיום זמני הלימוד, והכל מתוך חביבות התורה".

ברגשי כבוד והערכה הוזמן הנואם הכבוד, ה'בעל דרשן' הידוע, הגאון רבי משה ברוורמן שליט"א ראש ישיבת מאה שערים, לשאת דברים. במשך שעה ארוכה דיבר לכבודם של בני הנעורים, צעירי הצאן, תוך שהוא מחזקם ומעודדם להמשיך ביתר שאת וביתר עוז בלימודם. 

"אני מכיר מקרוב כמה משפחות, שצאצאיהם לומדים ב'ושננתם' במסגרת 'קול יעקב', ודבר פלא הוא, שהילדים לא מוכנים להפסיד יום אחד בלי החברה. יש ילדים שמוותרים על שמחת נישואין במשפחותיהם, אירועים שונים, ומגיעים ללמוד בהתמדה גדולה. אשרי עין ראתה אלה", אמר.

הס הושלך בקהל עת האיש על העדה, כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א, פתח בדברות קודש. האדמו"ר שליט"א האריך בדבריו בערכו וחשיבותו של לימוד התורה ושינונו. עוד דיבר בזכות התורה העצומה שנפלה בחלקם ועל הכח הגדול שבידם לעשות מעשי חסדים עם התלמידים החלשים יותר.

בין הנאומים ובמהלך הסעודה, הנעימה מקהלת התלמוד תורה ניגונים מיוחדים ברוח ישראל סבא שהולחנו לכבוד המעמד, כשחלקם נשזרו בחרוזים באידיש.

 

כל העולם כולו
  [צלם]
כל העולם כולו
  [צלם]
כל העולם כולו
  [צלם]
כל העולם כולו
  [צלם]
כל העולם כולו
  [צלם]
כל העולם כולו
  [צלם]
כל העולם כולו
  [צלם]

  []
  []
  []
  []