יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

הילולת רבי דוד ומשה זיע"א שולבה בחלוקת תעודות "מכשירי מקוואות"

אברכים למדו במשך שנה הלכות מקוואות. בהילולא רבי דוד ומשה זי"ע קבלו תעודות "מכשירי מקוואות"

אהרן רוט א' בכסלו תש"ע - 18/11/2009 15:42

במשך כשנה במהלכה עסקו עשרות אברכים בני עליה בהלכות מקוואות במסגרת תוכנית מיוחדת שאותה התווה הרה"ג רבי אליהו אלחרר רבה של מודיעין ונשיא מכון 'מעיין הטוהר' מרכז הטהרה העולמי.

השיעורים נמסרו ע"י הגר"א אלחרר, כאשר כל שיעור נמסר במשך כארבע שעות. בשיעור האחרון הם שמעו שיעור מאלף מהמומחה ההלכתי של אגף המקוואות הגאון רבי מאיר פוזן ואף למדו שיעור הלכה בעת שביקרו בשני מקוואות טהרה בעיר אשדוד ולמדו לפרטים את כל נושא כשרות המקוה. לאחר שהאברכים עמדו בכור המבחן ועלו בהצלחה רבה, קיבלו תעודות "מפקחים ובודקים מקוואות ובנייתם" כשעל התעודה חתמו הרבנים הראשיים הגר"א אלחר הגר"מ פוזן הגר"מ מאיה, התעודות חלקו במעמד ההילולא ע"י הרבנים שהתקיימה באולמי "סהרה" באשדוד.

את המשא המרכזי במעמד נשא הראש''ל הגאון רבי שלמה עמאר כשבתחילת דבריו הזכיר את גדולתו ומעשיו הנוראים של בעל ההילולא רבי דוד ומשה זי''ע שנעשים עד היום בציון הקדוש מרוקו ורבים עושים הילולא לזכרו בפרט שראו בזכותו ישועות גדולות.

בסיום אמר, כי הטהרה זהו היסוד שלנו, של עם ישראל על הטהרה ועל הקדושה. זהו יום שמחה כאשר אברכים ששקדו על לימודם בהלכות מקוואות והגיעו עד הלום בראשותו של מזכה הרבים הרה"ג רבי אליהו אלחרר אשר מרבה טהרה בישראל ועומד בקשר מתמיד עם גדולי התורה רבות בשנים. בסיום בירך את כל המשתתפים והמסייעים למפעל הקדוש של מעיין הטוהר.

אחריו נשא דברים הגר"א אלחרר שציין את הזכות הגדולה שיש לאביו כאשר מידי שנה עוד ממרוקו עורך את ההילולא רבה לכבוד רבי דוד ומשה זיע"א. בדבריו ציין את התרגשותו במעמד הנשגב אשר בו זוכים האברכים לקבל את התעודות לאחר שעמלו ושקדו היטב בהלכות מקוואות והנה הגיע היום הנפלא בו זכו שבעים אברכים להשתלם בתחום המקוואות. קודם צאתו קיבל בברכה ובחביבות מיוחדת את הרב עובדיה דהן יו''ר המועצה הדתית שנבחר לאחרונה ובירכו בהצלחה בתפקידו.

עוד נשאו דברי ברכה הרה"ג רבי אליהו בר שלום בעל "משפט הכתובה" ר' אריה דרעי והר' אברהם אלחרר הממשיך במסורת קבועה בקיום ועריכת ההילולא לכבוד הצדיק שנים רבות עוד במרוקו. מר אורי בוסקילה סגן ר"ע בת ים.

במעמד חולקו למשתתפים הספר ''בירורי הלכה'' בשאלות אקטואליות בעניני מקוואות שחיברו הגר''א אלחרר כשי לכל המשתתפים.

כל העולם כולו
שולחן המזרח [צלם]
כל העולם כולו
יו''ר המועה''ד הרב דהן שליט"א עם הגר''ש עמאר שליט"א והגר''א אלחרר שליט"א [צלם]
כל העולם כולו
הגר''מ פוזן שליט"א המומחה למקוואות עם הרב דהן שליט"א יו''ר המועה'ד בכנס [צלם]
כל העולם כולו
הגר''א אלחרר רב העיר מודיעין ונשיא מכון מעיין הטוהר [צלם]
כל העולם כולו
הגר''ש עמאר שליט"א נושא את המשא המרכזי [צלם]
כל העולם כולו
קהל האברכים שקיבלו את התעודות [צלם]