יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

וויליאמסבורג: אלפים השתתפו בסעודות השבת שערך כ"ק מרן האדמו"ר מסקוירא שליט"א

כתב "אתרוג" מדווח משבת מרוממת בצל האדמו"ר מסקוירא שליט"א ששבת בוויליאמסבורג. וידאו ותמונות

יוסף פפר, ניו-יורק כ"ט בחשון תש"ע - 16/11/2009 10:08

אלפים רבים זכו להסתופף בצילו של כ"ק מרן אדמו"ר מסקוירא שליט"א, שעשה את שבתו בעיר וויליאמסבורג.

בשנים עברו, נהג האדמו"ר להגיע לשכונה בתדירות של אחת לשנה, ופעמים אף פעמיים בשנה. לאחרונה חדל האדמו"ר לפקוד את העיר בשבתות. לאחר שתקופה ממושכת לא פקד את העיר, ולרגל ציון 60 שנה לפתיחת בית המדרש סקוירא בוויליאמסבורג, שהוקם ע"י מרן הרה"ק מסקוירא זי"ע, אביו של האדמו"ר הנוכחי, הפצירו בו חסידיו לשבות את שבתו בעיר. המאמצים הוכתרו בהצלחה והאדמו"ר החליט לעשות את שבתו  בעיר וויליאמסבורג,

האדמו"ר הגיע בשעות הערב של יום חמישי. מיד בהגעתו לוויליאמסבורג הגיע לבית המדרש סקוירא לתפילת ערבית, כאשר לאחר מכן התקיים מעמד 'קבלת פנים' ו'לחיים טיש' לרגל בואו של האדמו"ר,  שחילק 'לחיים' למשתתפים.

ביום שישי לאחר התפילה, הגיע האדמו"ר אל ביתו של הנגיד הרב שרגא פייוול הופמן, אשר פתח את ביתו ועשה אותו אכסניא של תורה לאדמו"ר שליט"א עד לאחר שבת. במשך יום ראשון הגיעו עשרות אדמורי"ם, רבנים ואישי ציבור לבקר במעונו להתברך מפי הקודש.

בין המבקרים: הגאון רבי ברוך דוב פוברסקי שליט"א מראשי ישיבת פוניבז', הגה"צ ר' יצחק מושקוביץ שליט"א אב"ד נייטרא, הגה"צ ר' חיים מערץ שליט"א אדמו"ר מתולעת יעקב.

לקראת שבת זו התכוננו חסידי סקוירא זמן רב, והעסקנים בפרט. הם סידרו את סדר השבת והאש"ל למאות האורחים שהגיעו מכל רחבי ניו יורק. לרגל השבת הושכר במיוחד אולם "ראוז קעסטיל", כאשר בקומות שבהם לא השתמשו לתפילות ולטישים, נפרסו מזרונים רבים לאברכים ולבחורים. במשך היום, וויליאמסבורג קיבלה את 'צרות' שיכון סקוירא, כאשר בכל כמה דקות הגיעו עוד ועוד אוטובוסים שהביאו את חסידי סקוירא ממקומות מושבותיהם.

לקראת שבת הודפסו סידורים מיוחדים. אכסניתו של האדמו"ר קושטה במיוחד, וכן פעלו העסקנים בתוך האולם לסדר אותו כדי שיכיל את אלפי המסתופפים בצל הקודש.

במשך השבת זרמו רבים לכיוון האולם "ראוז קעסיל". לאחר התפילות בליל שבת קודש עבר קהל החסידים ליד האדמו"ר להתברך בברכת "גוט שבת".

כבר שעה לפני התחלת עריכת השולחן בליל שבת, אולם "ראוז קעסיל" היה מלא בתושבי העיר שרצו להעיף מבט ולראות את עבודת הקודש, זה השולחן אשר לפני ד'. בסביבות השעה 10 נכנס האדמו"ר לטיש, כאשר הוא עורך הכל כדרכו בקודש.

חשוב לציין, שבטיש ליל שבת נערכה גם שמחת ה'שלום זכר' לרגל הולדת הנכד לאדמו"ר, בן לחתנו הרה"צ ר' יעקב יוסף האגער שליט"א, בן הגה"צ ר' ישראל האגער שליט"א, אב"ד ויז'ניץ-מונסי, בנו של האדמו"ר מויז'ניץ-מונסי שליט"א.

במהלך הטיש נראו רבנים חשובים, מסלתה ומשמנה של העיר החרדית וויליאמסבורג, מהיושבים בראשונה: כ"ק אדמו"ר מוויען שליט"א, הגה"צ ר' יצחק יוחנן האגער שליט"א, הגה"צ ר' מנחם מענדל טייטלבוים שליט"א אב"ד סאטמאר בוויליאמסבורג, ועוד עשרות אדמו"רים ורבנים אשר האדמו"ר כיבדם בהערצה יתירה.

גם התפילות והטישים ביום השבת קודש נערכו בהתרוממות, בהשתתפות המוני תושבי העיר, רבנים וחשובי העיר שהגיעו לטיש של צהרי יום השבת, שנערך גם הוא בהשתתפות אלפי חסידי סקוירא ותושבי העיר.

לקראת סעודה שלישית, אותה התחיל האדמו"ר סמוך לזמן יציאת השבת, הגיעו עוד רבים מהשכונות החרדיות הסמוכות, ואף ממונסי ומשיכון סקוירא הגיעו לסעודה שעורך האדמו"ר, אשר ידוע הוא כזמן עילאה בחצרו, כאשר בהשתפכות הנפש ובדמעות שליש שר את הזמירות פסוק ובפסוק.

לאחר תפילת ערבית התחיל האדמו"ר הבדלה, כשלאחריה הוא ציווה לשיר את שירי המבדיל.

 



"ויו"ט היו עושין בצאתו מן הקודש". לאחר שבת מרוממת זו, כאשר אלפי תושבי העיר והאורחים הרבים, חסידי סקוירא שהגיעו להסתופף בצל הקודש,  היה זה כעין יום טוב, כאשר מסיימים את השבת וחוזרים הביתה עם תורה ויר"ש ששאבו בעת שולחנותיו של האדמו"ר. הדבר הגיע לידי ביטוי כאשר ראו את השמחה וההתרגשות, בעת שהאלפים ליוו את האדמו"ר מסקוירא לאחר הבדלה.

במשך כל הדרך, מהאולם ועד לבית האכסניא, רקדו החסידים ברחובה של עיר, כאשר תזמורות ומקהלה של החסידות מנגנת. בהגיע האדמו"ר לבית האכסניא, עלה האדמו"ר על מדרגות הבית ובירך את אלפי הנאספים בברכת 'א גוטע וואך', אשר לאחריו המשיכו החסידים לרקוד זמן רב בתודה לקל על אשר זכו להיות בשבת-קודש בצל האדמו"ר בוויליאמסבורג.

בהמשך הערב נערכה סעודת 'מלוה מלכה' לקרואי מועד בלבד, נגידים חשובים תומכי המוסדות, אשר התאספו בביתו של הנגיד הרב שרגא פייבל הופמן, ששימה גם כאכסניית האדמו"ר. סעודה רחבה הוגשה למשתתפים שגדשו את סלון הבית.

הנואם הראשון היה העסקן הרב שלום בער פישל, יו"ר מפעל "שקל הקודש", אשר בדבריו הביע את רוב תודתו לנדיבים היקרים שהגיעו לתמוך במוסודת ועוד בעיתים הקשים שאנו עוברים לאחרונה, וגם ביקש את עזרת הנדיבים להמשיך לסייע כדי שניתן יהיה להתקדם בפרויקטים של החסידות המתרחבת בלע"ה.

את נועם אמורותיו השמיע בפני קהל התומכים, הרב הגאון ר' יעקב שלמה מייזליש שליט"א אב"ד לימינוב, אשר גם הביע את רוב התרשמתו מהשבת קודש המרוממת בעיר וויליאמסבורג, למרות שכבר זכה הרבה להסתופף בצל הקודש, אך הפעם היה זה משהו מיוחד.

בסיום המסיבה חילק האדמו"ר מטבעות מיוחדות לתומכים שהשתתפו במלוה מלכה, ובירך אותם בברכותיו הקדושות.

לאחר שבת קודש, אשר זכרו לא ימיש מעולם מאלו שזכו להשתתף בו, ממתינים לחסידי סקוירא שבוע של ימי הוד, כאשר האדמו"ר שליט"א נמצא בעיר ומתאכסן בביתו ברחוב בדפרד, ליד בית המדרש סקוירא. גם רבנים ומוסדות חינוך רבים צפויים לבקר במעון האדמו"ר במשך השבוע.

בזמן שהצדיק בעיר, הוא הודה, הוא זיווה הוא הדרה.

אתרוג
השלט ליד בית האכסניא של האדמו''ר [צלם]
אתרוג
האדמו''ר מגיע לאכסניתו בבית הנגיד ר' שרגא פייוול הופמן [צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
בקבלת קהל [צלם]
אתרוג
יוצא מבית המדרש סקוירא לאחר תפילת שחרית  [צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
הקהל בסעודה  שלישית [צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
בתפילת ערבית במוצאי שבת [צלם]
אתרוג
הבדלה [צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
לאחר הבדלה [צלם]
אתרוג
הילדים עם לפידים בבאגלייטן [צלם]
אתרוג
הקהל מלוה את האדמו"ר בדרכו לבית האכסניה[צלם]
אתרוג
מלוה מלכה לתומכי המוסדות בבית האכסניא נראה אב''ד לימינוב [צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
העסקן לבית סקוירא הרב שלום בער פישל נואם במלוה מלכה עם תומכי המוסודת [צלם]
אתרוג
מחלק מטבעות לתומכי המוסדות [צלם]
אתרוג
[צלם]
אתרוג
[צלם]
אתרוג
[צלם]
אתרוג
עם הגאון רבי ברוך דוב פוברסקי מראשי ישיבת פונוביז'[צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
[צלם]
אתרוג
עם הגהצ ר' יצחק מאשקאוויטש שליטא אבדק נייטרא[צלם]
אתרוג
[צלם]
אתרוג
 עם אב''ד בראשוב [צלם]
אתרוג
[צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
עם האדמו''ר מתולעת יעקב [צלם]
אתרוג
[צלם]
אתרוג
[צלם]
אתרוג
  [צלם]
אתרוג
  [צלם]