יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

גלרייה מביקורו של כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה שליט"א באוקראינה

ל'אתרוג' הגיעו תמונות ממסעו המיוחד והמרגש של כ"ק האדמו"ר מסדיגורה שליט"א לצ'רנוביץ שבאוקראינה

יוחנן וייסברג ז' בחשון תש"ע - 25/10/2009 23:45

כפי שדווחנו כאן ב'אתרוג' על מסעו של כ"ק מרן האדמו"ר מסדיגורה לפקוד את ציון זקנו הרה"ק מרוז'ין זי"ע, אחד שהתלווה למסעו של האדמו"ר מביא לנו את הדיווח המלא.

כ"ק האדמו"ר יצא יחד עם קבוצה מצומצמת של משפחה וגבאים לקראת יום ההילולא שחל ביום ג' חשון. כ"ק האדמו"ר שליט"א הגיע ביום שלישי לקייב, שם חיכו לו בהתרגשות ילדי התלמוד תורה המקומי.

באותות חיבה רבים קיבלם האדמו"ר שליט"א ואיחל להם שפע רב של ברכות. כן בירך בברכה מיוחדת את מוריהם. משם המשיך כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה שליט"א לעבר סאדיגורה.

לקראת תפילת שחרית הופיע בראש משלחת של חסידים מלונדון הרה"צ רבי ישראל משה פרידמן שליט"א, בנו של כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה שליט"א ורב קהילות סאדיגורה. אחד מפרחי הצאן, תושב אנגליה, זכה שכ"ק האדמו"ר מסאדיגורה שליט"א יניח לו תפילין לראשונה באתרא קדישא.

מיד אחרי תפילת שחרית עלו כל הקהל בראשות כ"ק האדמו"ר מסדיגורה שליט"א לציון הק', שם אמרו את פרקי התהילים כנהוג בחצרות בית רוזי'ן בהתלהבות וברוממות רוח. בסיום אמירת התהילים וקדיש, עברו ציבור אנ"ש לתת את פתקאותיהם לאדמו"ר שליט"א שקרא אותם על הציון הק'.

 כן קרא על הציון פתקאות עם שמות קהל עדת חסידי סדיגורה מכל רחבי העולם. מיד לאחר מכן נשתתק הקהל ונעמד דומיה בעת נשמע קולו בקודש של כ"ק האדמו"ר שליט"א מעתיר על הציון הק' לישועת ישראל, ונשא תפילה לכלל ולפרט.

שעות ארוכות שהו בציון הק', משם המשיכו לבקר בהיכלו הגדול והקדוש העומד על תילו עד לימים אלה, בקלויז העתיק. כ"ק האדמו"ר מסדיגורה שליט"א התפלל בחדר התפילה של צדיקי בית רוזין, בחדר הק' שצדיקי בית רוזין העתירו בתפילה לאדון כל.

בסיום המעמד הנרגש יצאו הקהל בריקוד נלהב, ומשם המשיך הקהל בראשותו של האדמו"ר שליט"א לאכסניה, שם התקיים טיש לכבוד ההילולא קדישא. כ"ק מרן האדמו"ר מסדיגורה שליט"א דיבר ארוכות במשנת בעל הההילולא.

למחרת נסעו לעבר אניפולי, שם עלו לציון של הרה"ק המגיד הגדול ממעזריטש זי"ע ולמזיבוז' לציון אור שבעת הימים מרן הבעל שם טוב הק' זי"ע.

  []
  []
  []
  []
  []
  []
  []
  [
  []
  []
  []
  []
  []
  []
  []
  []
  []