יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

ויזיניץ: ממתינים לבחורים שמגיעים מחו"ל ל"ירח האיתנים"

מאות בחורים מגיעים מדי שנה לשהות בצלא דמהימנתא בויז'ניץ. ארגון צעירי ויזניץ תדאג לכל צרכיהם

יוחנן וייסברג כ"ה באלול תשס"ט - 14/09/2009 08:32
כמדי שנה בשנה יוזם ומארגן ארגון צעירי ויז'ניץ מסגרת מיוחדת ל"ירח האיתנים" עבור הבחורים המתגוררים ולומדים ברחבי תבל, ובאים ומתכנסים בארץ הקודש במטרה להסתופף בצל כ"ק מרן אדמו"ר מויז'ניץ שליט"א בימים הקדושים.

סדר יומם של הבחורים האורחים מלא וגדוש, החל בלימוד קודם התפילה, תפילות נלהבות, דרך שיחות התעוררות מפי משפיעים מחשובי אנ"ש, שיעורים בענייני דיומא, ונסיעות למקומות הקדושים לשפוך שם שיח ותחינה. יצוין, כי כל אלו מלווים ומופעלים ע"י צוות אברכים חשובים מאנ"ש הנמצאים עם הבחורים בכל עת.

תחילה מקבלים חברי הארגון את פני העולים בקבלת פנים מרשימה, שנערכת בליל ערב ראש השנה, בהשתתפות ראשי הארגון הי"ו. אלו מקדמים את פני הבחורים בברכת "ברוכים הבאים", ופותחים בשיחות התעוררות סביב זכותם של הבחורים בהגיעם להסתופף בצל הקודש, ועל פניני החג ויסודות האיתנים שעליהם לרכוש לכל אורחות חייהם. שיחות פתיחה אלו ניתנות על ידי רבנים ומשפיעים מארגון צעירי ויז'ניץ .

למחרת, ערב ראש השנה, מתקיים סדר לימוד לפני התפילה, ולאחר התפילה פונים הבחורים אל ציוני אדמו"רי בית ויז'ניץ להעתיר לשנה טובה ומבורכת.

בימי ראש השנה מקבלים הבחורים מקומות מיוחדים הן בעת התפילות והן בעת השולה"ט והבאט'ס. כן מוכן לבחורים "קידושא רבא" ביד נדיבה בעת ההפסקות, להשביע ולהשקות, כיד ה' הטובה על הארגון.

בימי עשי"ת מתקיימים סדרי לימוד לפני התפילה ולאחריה "אויז'ניצע דאוונען". לאחר סעודת שחרית, חוזרים לסדר לימוד ולאחריו שיעור מענינא דיומא. אחר תפילת מנחה מתקיים סדר לימוד ולאחריו שיחת התעוררות או לחילופין זיץ מיוחד ע"י משפיעים חשובים מאנ"ש.

בעשי"ת נערכות במיוחד עבור הבחורים נסיעות למקומות הקדושים ירושלימה בצוותא עם ראשי הארגון, ולציונים קדושים נוספים באיזור ירושלים. בסוף היום מצטרפים האורחים מחו"ל למעמד ההתעוררות הגדול ע"י שריד בית מקדשינו, בראשות כ"ק הרה"צ רבי ישראל הגר שליט"א, במקהלות אלפי חסידי ויז'ניץ.

במהלך ימי החג נוסעים הבחורים למקומות הקדושים בגליל, טבריה צפת ועוד ציונים קדושים, כשלבם נשפך בעת אמירת תהילים ובשירי ערגה לישועת הכלל והפרט, כשהם מעתירים במיוחד על אריכות ימיו ושנותיו של האדמו"ר שליט"א בבריות גופא נהורא מעליא.

במהלך הנסיעות שופכים הרבנים המלווים את הנסיעה ממעיינות ידיעותיהם במשנתם של אדמו"רי בית ויז'ניץ ויבלחט"א כ"ק מרן אדמו"ר מויז'ניץ שליט"א.

לסיום זוכים הבחורים לשמוע שיחת חיזוק והתעוררות מיוחדת מפי כ"ק הרה"צ רבי ישראל הגר שליט"א בחובת ובהנהגת א"ויז'ניצע בחור" עפ"י הדרך הסלולה לנו מהאדמו"רים זי"ע לבית ויזניץ נגב"מ ולהבל"ח כ"ק מרן אדמו"ר מויז'ניץ שליט"א.