יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

סקווירא: גדול יהיה הבית הזה

בקריית בסקוירא יחנכו לקראת ראש השנה את ההיכל החדש בו יערוך האדמו"ר שליט"א את שולחנותיו

יוסף פפר, ניו-יורק י"ח באלול תשס"ט - 07/09/2009 19:40
בחרדת קודש ובשמחה עילאה, מתכוננים אלפי חסידי סקוירא לחנוך את הבניין הענק והמפואר, בניין "היכל רינה ותפילה", שישמש כאולם לעריכת השולחנות של כ"ק מרן אדמו"ר מסקוירא שליט"א, בקרית מלך רב בשיכון סקוירא.
 
הקמת הבניין עלתה במחשבה תחילה לפני כעשר שנים. באותה עת, לאחר שסיימו את עבודות בניית בית המדרש הגדול בשיכון סקוירא עקב מחסור במקום והצפיפות הנוראה ששררה במקום, החליטו העסקנים שבנוסף לבניין בית המדרש הגדול, ייבנה גם בית גדול ומפואר לשולחנות של האדמו"ר שליט"א.
 
לפיכך, בקיץ תש"ס יצקו את אבן הפינה ובמעמד מרטיט, אשר לעולם לא תישכח מחסידי סקוירא שהגיעו מכל רחבי ניו-יורק למעמד מיוחד זה, בהשתתפות הרה"ק רבי נפתלי צבי מבאבוב זצוק"ל שאף נשא דברים לכבוד האירוע, ובמעמד אלפי חסידים, החלה הבנייה עם אבנים מתוך חדר קדשו של הרה"ק רבי דוד מסקוירא זי"ע.
 
עשר שנים כמעט כבר חלפו מאז התחילו בבנייה, שהתקדמה לאט-לאט. במשך הזמן נערכו מגביות מיוחדות בכל ריכוזי החסידות. נגידי החסידות תרמו סכומים נכבדים ביותר להקמת הבניין. גם פשוטי העם נתנו את תרומתם, כשהם רוצים ליטול חלק במפעל גדול כזה. אצל החסידים ידוע המאמר של הרה"ק רבי יעקב יוסף מסקוירא זצוק"ל: "אין סקוירא פויעלט מען ביים טיש" –  בסקוירא פועלים בטיש, כלומר, שאז הוא עת רצון להיוושע בכל טוב ברוחניות ובגשמיות.
 
הבניין הוא כליל היופי, הן מבחוץ והן מבפנים. הוא ממוקם סמוך לבניין בית המדרש הגדול בשיכון סקוירא, גם ליד ביתו נאווה קודש של האדמו"ר שליט"א, ומראהו החיצוני של הבניין הוא ממש מרהיב. הוא נבנה בסגנון הבנייה של ארץ ישראל, כאשר אבנים מיוחדות הובאו מהארץ לפאר את הבניין. גם בחלונות הושקעה עבודה רבה, מעשה ידי אומן שהובא במיוחד מהארץ לצורך בנין בית ד'.
 
הבניין מכיל בתוכו, בראש ובראשונה, היכל ענק עם גלריה רחבה לאנשי החסידות, שם יערוך האדמו"ר את הטישים. הדבר יקל רבות על הנהלת בית המדרש כשלא יהיה צורך בכל פעם מחדש לסדר את הגלריות והספסלים לעריכת השולחן הטהור, אלא יהיה מקום מוכן לטישים.
חדרים מיוחדים הוקמו לתורה ולתפילה וכן דירה נראה ומורחבת לאדמו"ר מסקוירא שליט"א, להרחיב דעתו בעת עבודת הקודש של קבלת קהל ועוד.
 
במשך השנים נמכרו זכויות על שמות שיונצחו בתוך הבניין, לזכר עולם של אלו שתרמו מהונם לבניית ההיכל המפואר.
 
למרות שהעבודות טרם הסתיימו, המקום כבר עומד מוכן לעריכת השולחנות ולכן החליטו בחסידות שלקראת השנה החדשה, יחנכו את הבניין הגדול. כבר ביום ראש השנה הבעל"ט יערוך האדמו"ר שליט"א את שולחנותיו הטהורים, במעמד אלפי חסידיו שיגיעו מכל הריכוזים החרדים, לשהות בצל רבם ומאורם.
 
גורמים בחסידות מסרו ל"אתרוג", שבקרוב יערך גם מעמד קביעת המזוזה וחנוכת הבית. במהלך המעמד יברך האדמו"ר את התורמים.
 
אך כאמור, שמחה גדולה בחסידות סקוירא, שלאחר בנייה של עשר שנים יחנכו בראש השנה תש"ע את הבניין המפואר, "היכל רינה ותפילה" שע"י בית מדרש הגדול בשיכון סקוירא.

 
 
 הקהל בשולחן אצל האדמו"ר מסקווירא (תמונת ארכיון)
דגם הבניין
 באמצע הבנייה
 
 
 
 הבניה מבפנים