יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

הכנסת ספר תורה חדש ומהודר לבית המדרש המרכזי בשכונת חפציבה במודיעין עילית

במעמד רב-רושם הוכנס ס"ת לבית מדרשו של הגאון ר' אהרן מיטלמן שליט"א בשכונת חפציבה במודיעין עילית

יוחנן וייסברג י"ח באלול תשס"ט - 07/09/2009 21:58

שכונת חפציבה, שכמעט ואין איש בישראל שלא שמע על השכונה שהיתה  זמן כה רב בכותרות, לעיתים בשל גדר הבטחן  ולאחר מכן בעקבות קריסת חברת חפציבה, חגגה אתמול שמחה גדולה בשמחת הכנסת ספר התורה להיכל בית מדרשו של הגאון ר' אהרן מיטלמן שליט"א, רבה של שכונת חפציבה ומרבני בתי ההוראה של הגר"מ גרוס שליט"א.


לאחרונה ניכרה התפתחות משמועתית בשכונה, ובפרט בתקופה האחרונה, עם אכלוס  של עוד 123 משפחות חדשות שקבעו את משכנן בשכונה, כשבית הכנסת ובית ההוראה של הגאון אהרן מיטלמן שליט"א מהווים את המרכז הרוחני המשרת את כל תושבי האזור הן בבית המדרש הפתוח כל שעות היממה, הן בבית ההוראה ובאוצר הספרים הגדול.

לאור ההתפתחות הגדולה בשכונה וריבוי מנייני התפילה במרכז הרוחני גבר הצורך בספר תורה נוסף לרווחת המתפללים, אחד מטובי האברכים מבאי בית ה', הרב יעקב סאקס שיחי', פנה לבני משפחת ווייס ובני משפחת סאקס להתרימם בספר תורה מהודר, לעילוי נשמת הרב מרדכי ווייס, בן הרב אליעזר משה ווייס הי"ד.


משפחות ווייס וסאקס אכן פתחו את ליבן ותרמו מהונן לספר תורה חדש, מהודר ומפואר שהוכנס, כאמור, אמש להיכל בית המדרש.

החל משעות אחה"צ נהרו תושבי השכונה לעבר מעונו של התורם, הרב יעקב סאקס שיחי', מרחוב 'אבי עזרי', לכתיבת האותיות האחרונות בספר התורה, ולאחר מכן יצא ספר התורה, מלווה במאות ילדי חמד מתושבי השכונה ותושבי מודיעין עילית כשרבים מרקדים לכבוד התורה ברחובה של עיר, לקול צלילי שירה וזמרה, עד הגיעם למרכז הרוחני.


המעמד התקיים בהשתתפות רבים ובראשם רבני העיר, קברנטיה ומנהיגיה, וביניהם הרה"ג אליעזר טורק רבם של קהילת הפרושים בעיר, הרה"ג שמואל קוריץ, רבם של מקהלות החסידים בשכונת חפציבה, הרה"ג אשר ווייספיש מרבני שכונת ברפלד, והרה"ג שלייפער רב בית הכנסת שיף שוהל, בית המדרש בו המנוח התפלל בחייו. וראש העיר הר' יעקב גוטרמן.   

עמנואל סבן
ביציאה לתהלוכה [צלם]

עמנואל סבן
יוצאים מבית התורם [צלם]

עמנואל סבן
חלק מהילדים שאוחזים בלפידי אש לכבוד התורה [צלם]

עמנואל סבן
חלק מתושבי השכונה שרוקדים ברחובה של עיר כנהוג [צלם]

עמנואל סבן
מקבלים את הס"ת עם הס"ת הישנים יותר [צלם]

עמנואל סבן
הריקודים לכבוד התורה בהיכל בית המדרש [צלם]

עמנואל סבן
מתפללי בית המדרש ותושבי השכונה בריקודים [צלם]

עמנואל סבן

רבה של השכונה הרה"ג אהרן מיטלמן באמירת לדוד מזמור - עמנואל סבן

  1. 1. כתבה מרתקת על נושא טריוויאלי. [לל"ת]
    מגיב 08/09/2009 00:17