יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

חסדי ה' כי לא תמנו

שמחה בויז'ניץ-מונסי לאחר שהאדמו"ר שליט"א שוחרר מביה"ח והשתתף בכל תפילות השבת בביהמ"ד

יוסף פפר, ניו-יורק ד' באלול תשס"ט - 24/08/2009 09:04
שיפור עצום חל במצבו הבריאותי של כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ מונסי שליט"א. שלושה ימים לאחר שחרורו מבית החולים, נראה כי תפילות הרבים עשו רושם והאדמו"ר שליט"א חש הרבה יותר טוב.
 
ביום חמישי בבוקר התפלל האדמו"ר תפילת שחרית בבית החולים "מאונט סיני", עם מנין מצומצם מאד של מקורביו, כאשר לקריאת התורה עלה האדמו"ר לתורה ובצעד נדיר בירך ברכת הגומל עם שם ומלכות (מקורביו מציינים, כי עובדה זו יכולה להעיד עד כמה חמור היה מצבו של האדמו"ר בערב יום שלישי).
 
ביום חמישי אחר הצהרים שוחרר האדמו"ר מבית החולים, כאשר כבר בערב הוא השתתף ורקד ב'מצוה טאנץ' בביתו, בפני חתן וכלה מחסידי ויז'ניץ-מונסי. כמו-כן, קיבל קהל לעצה ולברכה.
 
לקראת יום שבת קודש היה מתוכנן שהאדמו"ר שליט"א יתפלל את התפילות בביתו עם מנין מצומצם ממקורביו, אך האדמו"ר התעקש ורצה להיכנס לבית מדרש הגדול לתפילות ולעריכת השולחנות. כל הפצרות בני המשפחה והמקורבים, שביקשו שהאדמו"ר ינוח לאחר האירועים שעבר במשך השבוע, נענו בשלילה. האדמו"ר התעקש כי הוא רוצה להיכנס לבית המדרש.
 
ואכן, האדמו"ר השתתף בתפילות ובעריכת השולחן כרגיל. על אף שהיה ניכר על האדמו"ר כי הוא בחולשה רבה, למרות זאת התאמץ וכמעט שלא שינה ממנהגו בכל שבת, מלבד הטיש בליל שבת קודש שנערכה בשעה מוקדמת יותר מכל שבוע. בנוסף, במשך השבת האדמו"ר לא אמר דברי תורה כמנהגו, אך מלבד זאת הכל התנהל כרגיל. האדמו"ר אף אמר קדיש לרגל הילולת דודו מרן הרה"ק בעל ה'דמשק אליעזר' זצוק"ל, שחל בו ביום.
 
התרגשות עד דמעות הייתה בסוף עריכת השולחן בליל שבת-קודש, כאשר האדמו"ר שליט"א התחיל לזמר את השיר הויז'ניצאי הידוע: "חסדי ד' כי לא תמנו כי לא כלו רחמיו". ארבע פעמים חזר האדמו"ר על המילים, כאשר הוא בוכה בדמעות שליש בהתרגשות, שהחסידים לא ראו זמן רב, וקולו נשמע היטב בכל היכל ביהמ"ד הישן, שם נערך הטיש.
 
אתמול (א'), לאחר התפילה, עברו קהל החסידים לברך ולהתברך בברכת מזל טוב לרגל שמחת האירוסין לנכד האדמו"ר שליט"א, בן לבנו הרה"צ ר' ברוך שמשון האגער שליט"א אב"ד ויז'ניץ-מאנסי בארה"ק, שהתקיימה אמש בארץ.
  1. 2. ככה מתנהג מנהיג אמיתי
    ש. ד. 24/08/2009 10:52
    ככה מתנהג מנהיג אמיתי, מרגיש טוב, שוב לעבודה, רוקד, מקבל קהל, מגיע לטיש, ככה צריך להיות, והלואי שכולנו נזכה שכל האדמורי"ם יהיו בבריאות השלימות שלא יצטרכו לנסוע לנופש.
  2. 1. באמת מרגש
    א חסיד 24/08/2009 09:21
    מרגש לשמוע, גם אני שר כעת "חסדי ד' כי לא תמנו כי לא כלו רחמיו"..., לרגל השיפור במצבו של אחד ממנהיגי הדור בארה"ב.