יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקום או אתר

מאגר בית זית: המלא

מראה מרהיב ובלתי שגרתי לנוף הארצישראלי, נראה בימים אלו ממש ב... מרגלות שכונת הר נוף בירושלים. בעוד ימים, ייעלם המחזה והמקום ייראה שוב, ריק מכל לחלוחית של טבע ונוף. הזדרזו

יחיאל בראון, י"ח באדר תש"ע - 04/03/2010 18:20
לראשונה זה שנים רבות. התמלא עד לגדותיו מאגר בית זית, שנמצא למרגלות שכונת הר נוף.

מאגר בית זית הוקם בשנות החמישים כדי לנקז את מי השטפונות שזורמים ממדרונות ההרים לנחל שורק. הכוונה הייתה למנוע את זרימת המים מזרחה לכיוון השטחים שהיו בשליטת ממלכת ירדן. כשהתברר שהמים שבמאגר מחלחלים מזרחה ויוצאים במעיינות מדבר יהודה ואקויפר החוף לא נהנה ממנו, הופסקה האגירה במאגר והוא הפך לאתר תיירות עם מעט מי גשמים שהתקבצו בו.

השנה ובעיקר בימים האחרונים עם גשמי הברכה הרבים, התמלא המאגר עד לשפתו. מי שיכול להגיע למקום, יהנה מפריחה מרהיבה, ירוק למלא העין וגם מכמה סוגים של עופות מים.
המאגר מכיל כשהוא מלא 1.6 מליון קוב מים, כמות השווה לס"מ אחד בגובה הכנרת.

איך מגיעים? במחלף הראל פונים לכיוון מצודת הקסטל. (כביש מס. 3965) הכביש ממשיך לאזור התעשיה של מבשרת ציון. על הכביש הראשי בתוך אזור התעשיה נסו לא לפספס את השלט המורה על הכניסה למאגר בית זית. פונים שמאלה, עוברים את הכניסה למרום ציון, מחנים את הרכב וממשיכים ברגל. בהלוך זאת ירידה, אך לא לשכוח שצריך אח"כ לעלות את זה בחזרה.

מי שמגיע מצפון ירושלים, יכול להגיע דרך שכונת עין כרם, לרדת לכיוון בית זית, להמשיך לכיוון הסטף ושם ימינה לאזור התעשיה של מבשרת ציון.

למעוניינים לבקר, יש להזדרז ולהגיע לאגם כמה שיותר קרוב לירידת הגשמים. המים מחלחלים בזמן קצר יחסית. המתמהמהים, ימצאו את עצמם למרגלות שלולית קטנה ומעופשת.

קצת תמונות:

בקעת בית זית []

המאגר []

המאגר []

המאגר []

וכאן - מאגר בית זית בקיץ. ריק לחלוטין []
  1. 1. כתבות טבע
    מישהי 14/03/2010 14:30
    אני נהנת מאוד מכתבותיו של י. בראון הן מהנות ומאלפות