יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

יוסף אהרונזון

אוי ווי... בודהה שוב לא אכל

למה בודהה לא אוכל? ענבים עסיסיים, תפוחים ריחניים. נו... כבר תרחם, תן ביס

יוסף אהרנזון כ"ח בחשון תש"ע - 15/11/2009 08:34

אוי ווי, בודהה שוב לא אכל. אלפי שנים שאנו מנסים בכל כוחנו לרצות את קיבתו, ופשוט לא מצליחים. ענפים משפחתיים שכל עיסוקם הוא רק בלהסביר את תורתו של בודהה, נכשלים רק בדבר הזה – האוכל. עד היום פשוט לא נמצא מי שיידע אל נכון איך עושים את זה.

היו שנים שבאמת מובן למה הוא לא אכל, היו שנות בצורת, הענבים והתפוחים יצאו כחושים, האשכוליות היו קטנות, והבננות - בושה היה להגיש אותן. אבל בשנים הטובות והפוריות ממש לא מובן למה הוא לא אכל, שיעשה טובה שיאכל איזה עניב או שתיים, שינגוס קמעה בתפוח, ויזליף את פיו מיץ אשכוליות.

מה קרה לך? אתה לא שומע? מליוני המאמינים משקיעים בך מליונים, מדליקים חומרים מעשנים, מתנועעים שוב ושוב אל מול פרצופך, ואתה - כאילו לא מזיז לך.

אתרוג
נו.. תראה איזה פירות עסיסיים, אולי בכל זאת איזה ביס


---

צחקתם? נהניתם? ובכן, כדאי שתדעו, גם בימינו שלנו, מיליוני אנשים עסוקים בעבודת אלילים כבימי קדם. מה שבקשו חכמים היה לבטל את יצר הרע לעבודת האלילים, אבל עבודת האלילים עצמה חיה, קיימת, נושמת ובועטת.

הם מגישים לבובות אוכל, ממיטב הסחורה שהם מצליחים למצוא בשוק. הם משתחווים לבובות, רוקדים מולן, באים לבקש ברכה, זורקים מטבעות למזרקה שממול, והכל כדי 'לזכות' בברכה ישועה ונחמה מ... הבובה.

תוך כדי שאני עומד ומביט בהם, התחלתי לרחם על עצמי.
כן,
על עצמי.

אינה דומה שמיעה לראייה, וכשראיתי מול עיני איך אנשים בוכים צוחקים ומדברים מול הבובה, יכולתי לחוש באפסיות האדם. בעליבותו של ילוד אנוש, המסוגל להאמין בכל ליבו בבובה ושמה בודהה.

התחלתי להעביר אל מול עיני את השטויות וההבלים שבני אדם מאמינים בהם, כסף וגשמיות, כבוד ויוקרה ושאר מיני שטויות. כמה מתאמצים בני האדם למלא את קורות החיים שלהם בהצלחות אליליות, הצלחות בנות חלוף, הצלחות שהן בובות.

רחמנות, רבונו של עולם.

(ולשואלים הלכתית: לא נכנסתי למקום התפלה, גם לא הלכתי לבקר בו. בסך הכל עברתי בחוץ, ותוך כדי רחמנות עצמית, צילמתי. והתמונות אין בהן איסור כלל וכלל).

אתרוג
באמת? לא חבל על הכסף

  1. 10. 7 לא הבנת
    יהודי 16/11/2009 11:50
    כל מטרתו של 5 היתה להשחיל איכשהוא את שנאתו לציונים,
    מה לך לחפש שם תורה או חכמה או דרך ארץ ?
  2. 9. מאמר שנון בהחלט
    פולניה 16/11/2009 09:21
    אהבתי את אופן הכתיבה

    המשך כך.
  3. 8. הרחק מעליה דרכך
    י.ש. 16/11/2009 07:45
    בכל זאת כיון שנצטוינו להתרחק מע"ז, שזהו שיא הטומאה, חושבני לא ראוי (ואולי אסור) להעלות תמונות של הטומאה והחלאה הזו.
    להתלוצץ מהם עד עפר בודאי אך לא להעלות תמונות של הגועל נפש הזה
  4. 7. שוטה שכמוך
    תגובה ל-5 16/11/2009 03:51
    היהודי הגרוע ביותר עדיף מהגוי הטוב ביותר
  5. 6. סין
    יוסף אהרונזון 16/11/2009 00:59
    סין
  6. 5. עדיף עובד ע"ז מאשר מין (למשל ציוני)
    יואל 15/11/2009 18:15
    ברצוני להעיר שעדיף גוי שלפחות מאמין בעבודה זרה שלו מאשר מין שכופר בכל. (למשל כמו הציונים ימ"ש) ובספה"ק מסבירים שיש שני בחי', "עבד", ו"נבל". גוי המאמין בע"ז שלו הוא בחי' עבד שעכ"פ יש לו איזה בחי' עבדות והיא תוכל להתהפך אל הקדושה בבוא היום של גילוי האמת, משא"כ המין הכופר בכל הוא בחי' נבל ועליו מתפללים יהודים כשרים "וכל המינים כרגע יאבדו"
  7. 4. יוסף אהרנזון אנא תענה לי
    עקיבא 15/11/2009 18:11
    פשוט מעניין אותי. איפה צילמת את התמונות האלה? באיזה ארץ היית?
  8. 3. ליצנותא דעבודה זרה
    יצחק 15/11/2009 16:30
    יש עניין מיוחד ללעוג לעבודה זרה, העגלון של החפץ חיים היה נוהג לשמחו עם סיפורים על הכומר ששרף את הפסל כדי להתחמם בקור, החפץ חיים היה מתגלגל מצחוק, והעגלון היה מתגאה בעובדה שהוא מסוגל להצחיק את החפץ חיים.
  9. 2. נכון מאוד,
    שימשי 15/11/2009 11:16
    הדברים נכונים מאוד, אהבתי את המסר בסיפור
  10. 1. חזק מתמיד
    ציקי 15/11/2009 10:58
    וגם אקטואלי לפרשות הנקראות בשבועות אלו