שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

תקציב המדינה אושר בכנסת

ברוב של 58 חברי-כנסת מול 36 מתנגדים, אישרה הערב מליאת הכנסת את חוק התקציב הדו-שנתי, לראשונה בתולדות המדינה. שר האוצר: "התקציב הוא חברתי ומסייע לשכבות החלשות". יו"ר ועדת הכספים: " הכנסת הוכיחה אחריות לאומית"

דוד כץ כ"ג בתמוז תשס"ט - 15/07/2009 21:56
אחרי שבועות של דיונים, כיפופי ידיים והצבעות על מאות סעיפים, ויממה לאחר אישור חוק ההסדרים, אישרה מליאת הכנסת את תקציב המדינה לשנים 2009-2010. 58 חברי-כנסת תמכו בתקציב, 36 התנגדו.
 
עם תום ההצבעה במליאת הכנסת, כינס שר האוצר, יובל שטייניץ, מסיבת עיתונאים מאולתרת, וציין כי לאחר יותר ממאה ימים הצליחה הממשלה לגבש תקציב לשנתיים. "זהו תקציב דו-שנתי ראשון בהיסטוריה של מדינת ישראל, וככל הנראה גם תקדים עולמי. אחרי שנה וחצי של משבר עולמי יש לנו תקציב שמגבה תוכנית כלכלית טובה".
 
שר האוצר הוסיף, כי התקציב הוא חברתי ומסייע לשכבות החלשות. "החבילה כוללת קשישים שיקבלו תוספת משמעותית בקצבאות, תוספת משמעותית תינתן בקצבאות הילדים, נוספו 400 מיליון שקל לסל התרופות ועוד", אמר.
 
יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני בירך על אישור תקציב המדינה במליאת הכנסת ואמר כי הכנסת הוכיחה אחריות לאומית. "כל יום נוסף שעובר ללא תקציב למדינה פוגע בתפקוד הממשלה ומסכן את יציבות המשק, חברי הכנסת גילו אחריות באישור התקציב", אמר.
 
קודם לכן קיימה מליאת הכנסת דיון ארוך ומתיש במאות סעיפי חוק התקציב. בנאום שנשא במליאה, התייחס יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס לשלושה נושאים שלמרבה הצער לא נראה כי התקציב שיאושר ייתן להם פתרון: מצוקת הדיור, מצוקת כיתות הלימוד במגזר החרדי ופתרונות תעבורה בכבישים המוגדרים אדומים.
 
גם יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ הרב אורי מקלב, נשא דברים במהלך הדיון על התקציב, ואמר כי יש נושאים רבים שלא ניתן להם מענה הולם. גם הוא מנה את התנאים הקשים של מערכת החינוך החרדית והמחסור באלפי כיתות לימוד וכן את המצוקה החמורה בדירות לציבור החרדי. בנוסף, ציין הרב מקלב כי למרות שנערכו דיונים מעמיקים על היטל הבצורת, מתכוונת המדינה לבצע בסוף 2010 רפורמה במים, בלי לקיים דיון במליאה או בוועדות הכנסת. "אזרחי ישראל יחסכו במים וישלמו יותר", אמר.