יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חוק המטפלות: הוויכוח שאחרי הוביל להצבעה חוזרת

בעקבות הפרסומים כי משרד האוצר פרסם נתונים שגויים על החוק, תקיים ועדת הכספים הצבעה חוזרת

שמואל ברזל ודוד כץ כ"א בתמוז תשס"ט - 13/07/2009 09:32
בעקבות הטענות על פרסום נתונים שגויים על-ידי משרד האוצר, בעניין "חוק המטפלות", תקיים ועדת הכספים של הכנסת הצבעה חוזרת על החוק. כך החליט יו"ר הוועדה, ח"כ הרב משה גפני, בעקבות בקשתה של חברת הכנסת רונית תירוש מקדימה.

במשרד האוצר דחו הבוקר (ב') טענות שפורסמו בתקשורת, כי בנתונים שפורסמו אתמול על-ידי משרד האוצר בעניין חוק המטפלות שעבר אתמול בועדת הכספים, נפלו טעויות.
 
אתמול אישרה ועדת הכספים של הכנסת, פה אחד, את המתווה החדש של חוק המטפלות, בעקבות פסיקת בג"ץ בעניין, לפיו יוקצו 75 מיליון שקל מס הכנסה שלילי לאמהות עובדות לשנים 2009-2010. בנוסף, יוקצו 50 מיליון שקל לבניית מעונות יום בשנתיים הקרובות, ובשנת 2010 יוקצו עוד 320 מיליון שקל להרחבת מעונות יום, משפחתונים וצהרונים. בשנת 2012 יוקצו 280 מיליון שקל כתוספת נקודת זיכוי לנשים המגיעות לסף המס, ובסך הכל תוספת שנתית קבועה של 600 מיליון שקל להוצאות טיפול בילדים.
 
הבוקר פורסם בעיתון "כלכליסט", כי על-פי הטבלה שהפיצה רשות המסים בקרב חברי ועדת הכספים, המציגה את התוספת לשכר החודשי שיקבלו נשים עובדות בעקבות הפשרה שהושגה, התוספת תהיה קטנה בהרבה. כך למשל, התוספת לאישה עם ילד אחד המשתכרת 7,000 שקל בחודש ברוטו תהיה 58 שקלים בחודש בלבד, ולא 255 שקלים כפי שפרסם האוצר בתחילה. בהתאם, התוספת החודשית לאישה עם שלושה ילדים המשתכרת 10 אלף שקלים בחודש תהיה 212 שקלים ולא 803 שקלים כפי שטען האוצר.
 
העיתון טוען, כי ארגוני הנשים טענו במהלך הדיון כי נתוני האוצר שגויים, משום שהם כוללים בתוכם את נקודת הזיכוי הקיימת הניתנת כבר היום לנשים בגין כל ילד עד גיל 18, וכעת, לנוכח הנתונים הללו, דורשות ארגוני הנשים לכנס את ועדת הכספים ולדון בנושא מחדש.
 
במשרד האוצר, כאמור, דוחים מכל וכל את הטענות. לדברי דובר משרד האוצר, בטבלאות שהתפרסמו טרם הדיון בוועדה, נערכה השוואה בין שתי שיטות של התחשבות בהוצאות השגחה וטיפול בילדים. בשיטה הראשונה נערך חישוב של זיכוי, שהמשמעות היא הפחתה מחבות המס. בשיטה השנייה, הוצג מצב לפיו הוצאה חודשית של 1,800 שקל, כעלות מעון יום, תהיה מותרת לצֹרכי מס – כלומר מההכנסה החייבת של העובדת, תופחת ההוצאה למעון היום. ההשוואה מלמדת כי שיטת ההכרה בהוצאה, נותנת הטבה הולכת וגדלה לבעלות השכר הגבוה, בהשוואה לזיכוי.
 
באוצר טוענים, כי המתווה שעליו הוסכם אתמול כולל, כאמור, מעבר לנקודות הזיכוי, תוספת שנתית קבועה של 600 מיליון שקל להוצאות טיפול בילדים. "מהטבות אילו ייהנו מרבית האמהות העובדות לילדים בגילאי 0-5. ההצעה מאזנת בין פסיקת בית המשפט העליון שמטיבה עם נשים בשיעורי הכנסה גבוהים ובין המדיניות החברתית לסייע לשכבות החלשות ולמעמד הביניים", נאמר בהודעת המשרד.

(עדכון: 10:55)