יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מס הבצורת אושר בכנסת

ועדת הכספים ביצעה שינויים בהצעה המקורית של האוצר להטיל מס בצורת על צריכת מים מוגזמת

שמואל ברזל ט"ז בתמוז תשס"ט - 08/07/2009 17:57
בתום דיונים סוערים בנושא היטל הבצורת, שנמשכו כשבועיים ימים, אישרה היום (ד') ועדת הכספים של הכנסת את היטל הבצורת במתכונת החדשה, כפי שנוסחה בוועדת המשנה של וועדת הכספים.
 
על-פי המתווה החדש, עד חודש נובמבר בשנה זו כמות המים למשפחה עד 4 נפשות יעמוד על 16 קוב, כאשר תינתן תוספת של 4.2 קוב לכל נפש נוספת במשפחה. מחודש נובמבר ועד תחילת שנת 2010, הבסיס למשפחה בת 4 נפשות יעלה ל-18 קוב, ולכל נפש נוספת 5 קוב נוספים. במהלך כל שנת 2010 הבסיס יהיה למשפחה בת 2 נפשות – 12 קוב, ל-3 נפשות – 15 קוב, ולכל נפש נוספת חמישה קוב מים נוספים. על כל חריגה מכמות זאת יחויבו 20 שקלים במסגרת סעיף היטל הבצורת.
 
לאור דרישת ועדת הכספים מועד החלת המס יהיה מיום אישור תקציב המדינה בכנסת, ולא כפי שפורסם, מתחילת חודש יולי. כמו כן סוכם, כי ההיטל יישקל בשנית בחורף הקרוב, בהתאם למצב ירידת הגשמים, מאחר ולדברי האוצר ורשות המים, המטרה העיקרית היא הפסקת הבזבוז במים.
 
בראשית הדיון אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני כי "מצב המים הוא כעת חירום ולא נותרה ברירה. עם זאת שינינו בצורה משמעותית את היטל הבצורת לרווחת כל האוכלוסייה, בעיקר לאוכלוסיה החלשה בישראל". גפני הודה לחברי ועדת המשנה בראשות ח"כ הרב אמנון כהן על עבודתם המסורה והמקצועית לשינוי המס, תוך ירידה לפרטים הקטנים ביותר, לרווחת הציבור.
 
ח"כ הרב אמנון כהן אמר, כי המס במתכונת המקורית הייתה פוגענית מאד. "אם לא היינו משנים את המתווה היה נגרם מצב קשה מאד למשפחות רבות בישראל. אני שמח שהצלחנו לשנות סעיפים שונים ולהעלות את מכסת המים לנפש".
 
ח"כ הרב אורי מקלב אמר, כי "חשוב שהציבור יידע עד כמה חברי הכנסת מעורבים בכל פרט ובודקים כל דבר לפני שמאשרים אותו, בעיקר כשמדובר במיסים על הציבור. במשך שבועיים ישבנו יום וליל למצוא פתרונות שיקלו על הציבור הרחב".
 
ח"כ ציון פניאן אמר בדיון בוועדה, כי "החוק כואב אבל צודק". ח"כ יעקב אדרי אמר כי וועדת הכספים היא חברתית מאד ובעקבות כך שינויים רבים נעשו לרווחת הציבור. ח"כ שי חרמש אמר כי הברירה היא: או מס לאזרח או ברז ללא מים. "זה יעלה כסף לכל אזרח, אבל אם זה מה שיביא להפחתה של שימוש מיותר במים, צעד שיציל את מצב המים בישראל, אין לנו ברירה, זאת אחריותנו".
  1. 1. בושה וחרפה
    אחד מן העם 08/07/2009 18:43
    מי שצריך לשלם מס זו המדינה שנכשלה בנתינת פתרונות.