יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הרפורמה הבאה: בתוכניות החיסכון

משרד האוצר פרסם מודל חיסכון פנסיוני חדש, המתואם למאפייניו וגילו של החוסך

ט"ז בתמוז תשס"ט - 08/07/2009 19:11
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, ידין ענתבי, פרסמו היום (ד') טיוטת הוראות בנוגע להתאמת החיסכון הפנסיוני למאפייניו וגילו של החוסך. הגופים המוסדיים יחויבו לבנות 5-7 מסלולי השקעה ייעודיים בעלי הרכב השקעות שונה, כך שלכל חוסך יותאם המסלול הרלוונטי לגביו.
 
במשרד האוצר מסבירים, כי כיום, עמיתים חדשים מצטרפים לרוב, לקרן הפנסיה או לקופת הגמל, למסלול שאותו קבע המעסיק או הגוף המוסדי, כך שמרבית כספי החיסכון הפנסיוני של הציבור בישראל מנוהלים במסלולים "כלליים". כלומר, ללא התחשבות במאפייניו הייחודיים של כל חוסך וחוסך וללא הבחנה בין חוסכים צעירים לחוסכים מבוגרים יותר הנמצאים לקראת גיל פרישה. התוצאה היא שחוסך שקרוב לגיל פרישה ומעוניין במסלול חסכון שמרני יותר, נמצא באותו מסלול השקעה עם חוסך צעיר שמרבית שנות החיסכון עוד לפניו.
 
בטיוטת ההוראות שפורסמה, מחויבים הגופים המוסדיים בשלושה שלבים: שלב א' – גיבוש מודל על פיו יוקמו 5-7 מסלולי חיסכון ייעודיים לקבוצות שונות באוכלוסייה, פנסיונרים, בני 60 ומעלה, בני 55-60 ומסלולים לחוסכים צעירים יותר. השלב השני יחייב את הגופים המוסדיים להתאים את מסלולי החיסכון למאפייני החוסכים ועדכונם על המעבר בין המסלולים, והשלב השלישי יחייב את הגוף המוסדי לבחון לאורך תקופת החיסכון את התאמת המסלול למאפייני החוסך, לרבות גילו, ולנייד את החיסכון בין המסלולים השונים תוך מתן הודעה לחוסך.
 
ההוראות החדשות יצמצמו את מספר קופות הגמן שבניהול גופי ההשקעות. במשרד האוצר מסבירים, כי כיום, החוסכים מתקשים להשוות בין המוצרים השונים ולקבל החלטה מושכלת אודות החיסכון הפנסיוני שלהם וזאת בשל קיומם של מוצרים רבים, הדומים זה לזה, לפעמים אף זהים לחלוטין, ומנוהלים על ידי אותו גוף מוסדי.
 
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, אמר כי זו רפורמה מאוזנת המאפשרת לציבור לחסוך במסלולים מותאמי גיל מחד ומותירה בידיהם מרחב החלטות גדול מאידך. "הרפורמה תטיב את מצבם של החוסכים בבואם לגיל פרישה ותקטין סיכונים שעלולים להיגרם בשל תנודות השוק בעיתות משבר", אמר.