יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אטיאס לבן אליעזר: הקפא את ההיטל על יבוא הברזל

אטיאס: ההיטל יגרום לעליית מחירי הדירות ולהקשות על הקבלנים לעמוד בהתחייבויות העבר

דוד שמואלי ט"ז בתמוז תשס"ט - 08/07/2009 11:23
נלחם בהיטל על ייבוא הברזל: שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס שיגר אתמול מכתב לשר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר ובו הוא מבקש את התערבותו הדחופה לבטל לאלתר את הטלת היטל זמני על ייבוא ברזל לבניה. "זהו מפגע צרכני שפוגע בעיקר בזוגות צעירים בדרך למימוש חלום של רכישת דירה", כתב אטיאס.
 
על פי הנתונים שהוצגו בפני השר אטיאס, מתברר כי כתוצאה מההיטל הנוכחי יוקפץ מחיר הברזל לבניה בכ-20 אחוזים – דבר שעשוי להקרין באופן מיידי על מחירי הדירות לרוכשים, ואף יקשה על הקבלנים לעמוד בהתחייבויות העבר בהתאם לחוזים שנחתמו עם רוכשים.
 
"דווקא בתקופה זו וכמי שכיהן בעבר כשר הבינוי והשיכון ודאי שותף אתה למאמץ והרצון להוזיל את מחירי הדירות. זוגות צעירים משוועים לעזרה וסיוע מהממשלה לקבל קורת גג והחלטה זו שומטת את המאמץ האדיר שמושקע בימים אלו במשרד השיכון. כמו כן עליה משמעותית זו במחירי הברזל אף תייקר את עלויות הבנייה של פרויקטים ציבוריים רבים כגון מבני ציבורי והנחת תשתיות לפסי רכבת ובכלל זה אף קו הרכבת המהיר לירושלים", כותב אטיאס.
 
מחירי הברזל כיום דומים למחירים שהיו לפני 3 שנים ואף תואמים למחירים בעולם. מחירים אלו מאפשרים רווחיות סבירה ליצרנים המקומיים ואינם פוגעים כלל בתעסוקה.
 
"אין צורך להכביר במילים על ההשפעה הקשה למשק בעת זו באם תתממש הגזרה הנ"ל. אבקש לציין כי בענף הבנייה מועסקים מעל ל- 175,000 עובדים אשר יפגעו מהטלת ההיטל", כותב אטיאס לבן אליעזר, ומבקש כי עד שתתגבש המדיניות הראויה יבוטל ההיטל.
  1. 2. תודה לשס
    ברוך בן אורי 08/07/2009 14:23
    בשס עובדים למען הציבור, תודה לכל נציגי הציבור של שס תודה רבה.
  2. 1. אין, אין על אטיאס. [לל"ת]
    שסניק 08/07/2009 13:57