יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מי הם בזבזני המים הגדולים של ישראל? לא החרדים, כמובן

חסכני המים הגדולים ביותר הם החרדים, ובכפר שמריהו מבזבזים כמויות אדירות של מים לבריכות

שמואל ברזל ט"ו בתמוז תשס"ט - 07/07/2009 11:38
ועדת הפנים של הכנסת קוראת לממשלה לבדוק אפשרות להתקנת "חסכמים" בכל משקי הבית בישראל, בטרם יוטל "מס בצורת" על צריכת המים המוגדלת של תושבי המדינה.
 
בדיון שנערך אתמול בוועדה בנושא היטל הבצורת על צריכת מים עודפת, ועל אפשרות השימוש ב"מים אפורים (מים המתקבלים לאחר שטיפת כלים, רחצה, כביסה וכד'), קראה ועדת הפנים לאשר את מס הבצורת לשנה אחת בלבד, וכי יש לקבוע כי כספי המס ינוצלו לטובת מערך המים בישראל ולא לשם כיסוי גירעונות של הרשויות המקומיות. בנוסף, דרשה הוועדה להטיל מס בצורת גם על צרכני התעשייה, החקלאות המסחר ומבני הציבור.
 
יו"ר הוועדה, ח"כ הרב דוד אזולאי אמר, כי אזרחי המדינה אינם אשמים בכך שיש מחסור מים במדינה, אלא משרדי הממשלה הם אלו שלא עשו דבר כדי למנוע את המצב. "מה מצפים כעת מהאזרחים? איזו בקרה יש לאנשים על כמות המים שהשתמשו בה? משפחה ממוצעת תאלץ לשלם 200 שקלים נוספים לחודשיים. האם הכסף יצורף לתקציב המדינה, לתקציב הרשות המקומית או לתאגידי המים? האם הכסף הזה יפתור את בעיית המחסור במים?", שאל אזולאי.
 
ח"כ ניצן הורוביץ טען, כי כבר 6 שנים יש בצורת והאוכלוסייה ממשיכה להדיח אסלות במי שתיה. "40% מצריכת המים הטהורים משמשים להדחת אסלות ומים אלה הופכים למים שחורים. שימוש ב'מים אפורים' להדחת אסלות יביא לחסכון של 600-700 שקל בשנה למשפחה.
 
ח"כ הרב אורי מקלב טען בדיון, כי חלק מהצריכה החריגה נובעת מתשתיות גרועות. "תיקון התשתיות יביא לחסכון במים. בנוסף יש להתקין בבתים חסכמים. משק הבית צורך כ-30% מכלל הצריכה".
 
בתגובה לדבריו אמר הפרופ' אורי שני, ראש רשות המים, כי במהלך השנה הקרובה תתקין הרשות חסכמים בכמיליון בתי-אב בישראל. שני הוסיף, כי החל משנת 2008 ולמשך 5 השנים הבאות, ישראל תהיה מצויה מתחת לקווים האדומים וסמוך לקווים השחורים בכל מקורות המים. "כדי למנוע זאת, הממשלה החליטה לנקוט פעולות חרום. כיום, אין רזרבות של מים והדרך יחידה היא לחסוך בקיצוניות. עם ישראל נענה למסע ההסברה והירידה בצריכת המים מרשימה אבל לא מספיקה".
 
פרופ' שני ציין, כי "מס הבצורת" יהיה בגובה של 20 שקל למ"ק והוא יוטל על צריכת מים בתעריף ג', המושתת על צרכני מים "כבדים", כמו בעלי גינות, בריכות ובזבזנים). צרכני מים סבירים ימשיכו לשלב את התעריפים הקיימים. משפחות של עד 4 נפשות הצורכות עד 32 מ"ק לחודשיים, ימשיכו לשלם את התעריף הרגיל. משפחה בת 5 נפשות תוכל להשתמש ב-40 מ"ק, ועל כל נפש נוספת במשפחה, הקצבת המים תגדל ב-8 מ"ק נוספים.
 
נתון נוסף שנחשף בוועדה, גילה מי הם הבזבזנים הגדולים של המים בישראל, ומי הם החסכוניים ביותר. ובכן, תושבי קרית ארבע וביתר-עילית הם החסכניים ביותר. הצריכה הממוצעת לנפש לשנה בישובים אלה, עמד על 35.5 מ"ק בקרית ארבע ו-36.7 מ"ק בביתר-עילית. הצרכנים "הכבדים" ביותר, הם תושבי כפר שמריהו, הצורכים 236.5 מ"ק מים לשנה בממוצע.
 
  1. 2. יש 6 קוב נוספים לילד שלישי ואילך ולא 8 [לל"ת]
    יוסי 07/07/2009 15:41
  2. 1. צדק אם כן חיים טברסקי
    דודי גרוס 07/07/2009 12:06
    שכתב כבר לפני שובעיים כאן שהיטל הבצורת היא לא גזירה שמוטלת על הציבור החרדי.