יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

באוצר שוקלים: מע"מ על פירות וירקות, הגדלת המס על הדלק

למרות הכרזתו של ראש הממשלה כי לא יהיו העלאות מסים, במשרד האוצר בוחנים את האפשרות להטיל מע"מ על הפירות והירקות ולהגדיל את המס על הבנזין. לא ברור אם ההצעה תאושר בכנסת ובממשלה

שמואל ברזל כ"ו בניסן תשס"ט - 20/04/2009 00:28

הבטיחו להוריד מיסים? אז הבטיחו. משרד האוצר שוקל להעלות את המס על בנזין ב-30 אגורות לליטר. מדיווח שפורסם בעיתון "גלובס" עולה, כי באוצר שוקלים לנסות פעם נוספת ולבטל גם את הפטור ממע"מ על פירות וירקות.

מהדיווח עולה, כי בימים האחרונים נערכו דיונים קדחתניים באוצר, בנושא הדרכים האפשריות להגדלת הגבייה ממסים, באמצעות הטלת מס באפיקים בהם כיום אין מס, או העלאת שיעור המס באפיקים בהם נגבה כיום מס. האובדן הצפוי ממסים בשנה הקרובה, עומד על 40 מיליארד שקל.

מהדיווח עולה, כי בדיונים שנערכו במשרד האוצר וברשות המסים, עלו רעיונות שונים להטלת מסים חדשים, ובין היתר הוצע להעלות את המס על הבנזין ולגבות מע"מ על הפירות והירקות. הגדלת המס על הבנזין נבחן בעיקר לנוכח העובדה שמחירי הדלקים ירדו בשנה האחרונה.

במשרד האוצר מעריכים, כי העלאה של 30 אג' לליטר, שיוביל את המס על הבנזין לכ-2.7 שקל, יכניס לקופת המדינה כמליארד שקל בשנה, ואילו הטלת מע"מ על הפירות והירקות יוסיף לקופת המדינה כ-2 מיליארד שקל בשנה, וזאת בעיקר על חשבון השכבות החלשות.

אלא, שלא ברור אם לצעדים אלו יהיה רוב בממשלה ובכנסת. גורמים במערכת הפוליטית אומרים, כי הן בלשכת ראש הממשלה והן במשרד האוצר יודעים כי צעדים אלו לא ייטיבו עם הציבור אלא יגרמו להגדלת הקשיים הכלכליים של כל שכבות הציבור, וכי לא יהיה מנוס מלמצוא אפיקים אחרים להגדלת הכנסות המדינה.

לא ברור גם כיצד מסתדרות הצעות אלו להעלאת מסים עם הכרזתו של בנימין נתניהו במהלך מערכת הבחירות להורדת מסים לאחר הבחירות. עם זאת, נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, במסיבת עיתונאים שכינס ביום א', לא הביע תמיכה בצעד של הורדת מסים. ההערכה היא, כי בסופו של דבר יבוצע קיצוץ רוחבי בתקציב המדינה, תוך העמקת גביית המסים ומציאת אפיקי הכנסה אחרים למדינה.