יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

תחושת רוממות ואחדות בעם ישראל עם סיום ימי חג הפסח

בתחושת רוממות ואחדות, בסיומם של ימים נעלים, ובתפילה לקיץ בריא ומוצלח לעם ישראל ובני ובנות ישראל, חוגגים היום המוני בית ישראל את חג המימונה המסורתי, או איסרו חג של הפסח, בסימן אחדות ישראל.

חיים טברסקי כ"א בניסן תשס"ט - 15/04/2009 21:46
בסיומו של שבוע גדוש ומלא בשמחה ומסורת ישראל, שהתחיל ביום ד' י"ד בניסן עת ברכו המוני בית ישראל במקהלות עם בכל רחבי תבל את ברכת החמה הנאמרת אחת לעשרים ושמונה שנים, ובהמשכו חגגו את חג הפסח - חג חירות ישראל, חג המסמל יותר מכל את הגאולה המחשבתית שנגאלו בני ישראל מאוירת השעבוד לתוכה נולדו וגדלו במצרים, ואשר עומד בסימן אחדות ישראל.

ברחבי הארץ בפארקים, בגנים הלאומיים ובאתרי הבילוי הרבים, נראו המוני בית ישראל המבלים בשמחה ובטוב לבב, מכירת החמץ שהותרה בתוך החנויות על ידי פרשנות דעתנית במיוחד של השופטת תמר בר אשר - צבן, פסיקה שזכתה לביקורת קשה מאוד מצד משפטנים בכירים, לא הביאה בסופו של דבר למראות נפוצים של מכירת חמץ בפרהסיא. בכל מקום ובכל אתר עם ישראל על מצותיו ומצוות יומו נראה חוגג ושמח בשמחת החג.

במוצאי הפסח ולמחרתו, נהגו בני קהילות מרוקו לחגוג את חג המימונה, חג המימונה הוא חג מסורתי שנועד להדגיש את אחדות ישראל, את האהבה והחיבה שבתוך הקהילה. הסיבה העיקרית לקיומו של חג זה, נעוצה בעובדה לפיה נהגו בקהילות ישראל רבות שלא להתארח לארוחה בימי הפסח אחד אצל השני על מנת שלא להכשל בחשש חמץ, וכעת בא חג המימונה להדגיש את העובדה שאי-ההתארחות בימי חג הפסח, אין מקורה בפירוד הלבבות חלילה וחס, אלא אדרבה נועדה לחזק בכל משפחה את הקשר החברתי הפנימי, והנה באיסרו חג הפסח, שמחים כולם זה אצל זה באהבה חיבה וריעות.

ברחבי הארץ עובדים המאפיות השונות בקצב מוגבר על מנת לספק מוצרי חמץ לציבור הרחב, ישנם המקפידים לאכול חמץ מיד במוצאי הפסח, על מנת להדגיש את העובדה שאי אכילת החמץ בימי החג מקורה במצוות ה', ולא בסיבה אחרת.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו שהתארח למסיבת מימונה באור עקיבא אמר לחוגגים כי 'האחדות חשובה בכל עת ובעיקר בעת הזאת'. 'אם נהיה מאוחדים כעת - נוכל לעמוד באתגרים החשובים העומדים לפנינו' אמר ראש הממשלה.

תרבחו ותסעדו - לשנה הבאה בירושלים הבנויה.