יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ליצמן: "המלחמה בביריוקרטיה – בראש סדר העדיפות"

סגן שר הבריאות נפגש עם מנהלי כל קופות החולים, לדיון מקיף במגוון נושאים הקשורים במערכת הבריאות

משה שוורץ כ"ה בסיון תשס"ט - 17/06/2009 10:08
בדיון מיוחד ותקדימי שנערך אצל סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן בלשכתו בירושלים, כונסו מנהלי כל קופות החולים וראשי משרד הבריאות, לדיון מקיף במגוון נושאים הקשורים במערכת הבריאות בישראל, תוך מתן דגש על שיתוף פעולה מעמיק ויסודי בין קופות החולים ומשרד הבריאות.
 
הנושאים שעמדו לדיון עם מנהלי הקופות היו: התורים הממושכים, ויתור חולים על תרופות כיוון שממתינים להם זמן רב לאישור ע"י בתי המרקחת, חוסר מידע בקרב המבוטחים במיצוי זכויותיהם, שינוי תרופות המונפקות ע"י הרוקח, שפעת מקסיקו, פינוי בהיטס ע"י מסוק, ועדת חריגים לתרופות שאינן בסל, מימון טיפולים רפואיים לנכי צה"ל ועוד נושאים חוקתיים.
 
במפגש עם סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן השתתפו ונטלו חלק מר אלי דפס מנכ"ל כללית, ד"ר אהוד קוקיה מנכ"ל מכבי, מר שמואל מועלם מנכ"ל מאוחדת ומר ניסים אלון מנכ"ל לאומית. מטעם משרד הבריאות השתתפו פרופ' אבי ישראלי מנכ"ל המשרד, ד"ר חזי לוי ראש מינהל רפואה במשרד הבריאות, ד"ר טוביה חורב יועץ במדיניות וניהול מערכות בריאות, עו"ד יואל ליפשיץ סמנכ"ל משרד הבריאות ואחראי על קופות החולים, ד"ר אסף טוקר וצוות לשכת סגן השר.
 
במרכז הדיון המיוחד עמדו הנושאים הקשורים ישירות לשירות הרפואי הניתן ע"י קופות החולים למבוטחים. בתחילת הדיון הבהיר סגן השר את מטרת המפגש לייעל את מערך שירותי הבריאות ולהקל בנושאים רבים שמגיעים ישירות ובעקיפין למשרד הבריאות. כן הציג סגן שר הבריאות את תוכניתו לשינוי וניעור מערכת הבריאות. "הגעתי לכאן לשנות דברים שלא טופלו מזה שנים", הסביר למשתתפים, בהוסיפו כי "צרכי הבריאות של כלל אזרחי ישראל מוטל על כתפינו ועלינו לפעול במחויבות ובאחריות כדי להביא מזור ותקווה לכל אחד ואחד ואת זה אני מתכוון ליישם בתפקידי" אמר הרב ליצמן.
 
בפנייתו למנהלי קופות החולים עמד סגן השר על הצורך להיות קשובים לצרכי הפרט וערוכים לעזרת כל מבוטח באשר הוא, בדבריו אמר שעם כניסתו לתפקיד העמיד את המלחמה בבירוקרטיה בראש סדר העדיפויות בפעילותו למען צרכי המבוטחים, כללי אזרחי ישראל. "לעיתים נתקל האזרח הפשוט בשאלות פשוטות שאת חלקם הגדול ניתן לפתור בקלות ובמהירות, אך גלגלי הבירוקרטיה הקשוחים מקשים פעמים רבות על קבלת השירות בצורה מלאה" אמר סגן השר והבהיר שלדעתו זכאים מבוטחי קופות החולים לקבלת שירותים רפואיים מקסימאליים וכי משרד הבריאות בראשותו ידאג לכך שכל אזרח יקבל את המגיע לו עפ"י חוק הבריאות. כן הבטיח לדאוג לקופות החולים בשלל צרכיהם בפיתוח והשקעה בכל הנושאים העומדים על הפרק ושמועברים אליו ע"י קופות החולים.
 
מנהלי קופות החולים שיבחו את סגן השר על פעילותו העניפה מאז כניסתו לתפקיד בסדרת נושאים חשובים, "הרב ליצמן כסגן שר הבריאות מביא תנופה חדשה למערכת וכי אין ספק שביכולותיו ובכוחו המיוחד יביא ברכה ותקווה לצרכי הבריאות של המבוטחים" אמרו.
 
  1. 1. חוצניק מוצלח בישראליות הכושלת
    קבל עם 17/06/2009 10:42
    צריך עוד כאלו במערכת. עשוי ללא חת, ומזיז דברים. רק מלדמיין את מראה הפקידים האנטיפתיים בחדרי המיון, בראותם את הכובע הגוראי בקצה דלפקם בשעה 2 לפנות בוקר, כבר עושה טוב.
    מי יודע, אולי הם עוד יתחילו לרענן נהלים ולהפוך את השירות למה שהוא צריך להיות: שירות! למקרה חירום, שבו אולי יגיע סגן השר לביקור פתע...