יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

רוצה לקנות בול בסניף הדואר? תמתין בסבלנות חצי שעה

כדי לרכוש בול דואר ב-1.5 שקל צריך להמתין חצי שעה. בפריפריה חברת הדואר לא יודעת להעניק שירות ראוי. הוועדה לפניות הציבור של הכנסת, דנה השבוע בתלונות הרבות נגד חברת הדואר. האם נראה שיפור בשירות?

איתן פריד כ' בסיון תשס"ט - 12/06/2009 08:17
'רשות הדואר' הפכה ל'חברת דואר ישראל בע"מ', אך למרות המעבר מרשות ממשלתית לחברה בע"מ נראה שהדואר מתקשה לעמוד בציפיות, ובינתיים ללקוחות ישנם טענות רבות על שירותי הדואר". כך אמר השבוע יו"ר הועדה לפניות הציבור בכנסת, ח"כ הרב אורי מקלב, בדיון מיוחד שיזם בוועה בנושא תיפקוד הדואר.
 
"מאז הפיכתה של רשות הדואר לחברת דואר ישראל בע"מ והפיכתה לחברה ממשלתית – השירות לאזרחים הורע בצורה משמעותית", אמר הרב מקלב שקבע כי "מטרת הרפורמה הייתה שיפור ויעול – אך בפועל קרה ההיפך. אולי המאזן הכספי השלילי שופר, אבל רמת השירות ירדה באופן דרסטי", אמר.
 
הקצף יצא בשל טענות רבות על הרעת השירותים. "הציבור מאוכזב, תורים ארוכים משתרכים בסניפי הדואר ואנשים מבזבזים זמן יקר, סניף הדואר הפך לסופרמרקט, שבעצם מוכרים שם כמעט הכל: שלטים, דיסקים, כרטיסי ברכה, מזכרות, ספרי תיאוריה, כרטיסי טעינה למכשירים סלולאריים, איזיפארק לחניה וכו', אך כדי לרכוש בול דואר צריך להמתין חצי שעה בתור...", הוסיף הרב מקלב.
 
לדבריו, גם כי התחרות של חברת הדואר מול הבנקים המסחריים הינה דבר חיובי, עקב העדר העמלות בחשבונות בנק הדואר, אולם מישהו היה צריך לחשוב על השירות לציבור. מכיון שכך, אמר,יש לתהות האם לציבור יש אמון בשירותי הדואר? האם הציבור מאמין שדבר הדואר שנשלח יגיע ליעדו במועד? והאם הדואר נגיש לתושבים רבים? לדבריו, אזרחים רבים חוששים לשלוח דברים חשובים כמו מסמכים והזמנות לאירועים מחשש שהמשלוח לא יגיע ליעדו במועדו.
 
הרב מקלב הצביע גם על העובדה שבמסגרת "יעול השירותים" נסגרו סניפי דואר רבים, במיוחד בפריפריות. "ישנם אזורים בהם מקבלים דואר בין 4 ל-7 ימים בשבוע. "דואר נע" נותן שירותים מצומצמים ולא בשעות קבועות וממוקדות. כמו כן, מרכזי החלוקה אינם נגישים לנכים.
 
במהלך הדיון בוועדה, שיבח ח"כ אורי אריאל את שירותי חברת הדואר ביו"ש, אך הצביע על השירות הלקוי והחסר שניתן על-ידי החברה באזורי הפריפריה. הוא ביקש לקבל לוח זמנים מפורט להוספת סניפים. ח"כ מרינה סולודקין, ציינה את התורים הארוכים שנתקלים בהם בסניפי הדואר בעיקר בפריפריה. "דווקא בשל הרכב אוכלוסייתה של מדינת ישראל, שמקיימת קשרים רבים עם מדינות רבות בעולם, שרותי הדואר צריכים להשתפר ולהיות מתוגברים יותר", אמרה.
 
נציגים מטעם העיר ביתר-עילית שהשתתפו בישיבה טענו, כי העיר מונה 50,000 תושבים ועדיין חלוקת הדואר מתבצעת באזורי חלוקה, כאשר חלק מאזורי החלוקה ממוקמים במקומות לא נגישים וחלק מהתיבות לא נגישות לנכים. "בעיר", אמרו, "יש רק סניף דואר אחד בגודל 9 מ"ר"...
 
שייקה רוזנפלד, נציב תלונות ופניות הציבור במועצה האזורית שומרון ציין, כי כל פעילות הדואר מתנהלת ביו"ש על ידי שירותי דואר נע, להוציא שלושה ישובים – שערי תקווה, אלון חפץ ואלון מורה. "הפסקת שירותי הדואר המקוון פגעה מאוד בתושבי האזור, שכן פעולות פשוטות ביותר לא יכולות להתבצע. תושב צפון השומרון שמבקש לשלוח דואר רשום חייב לנסוע בשביל כך לחדרה", אמר.
 
אך לא רק מעבר לקו הירוק נשמעים קולות לגבי תפקודה הלקוי של חברת הדואר. גב' בתיה רויטבור, ממונה על פניות ציבור במועצה המקומית קרית-יערים ציינה כי התושבים בקרית טלז-סטון אינם מקבלים שירותי דואר בסיסיים ביישובם. היא קבלה על-כך שה"דואר-נע" אינו מצויד במאזניים לשקילת דואר ובחיבור למחשב, דבר המונע ביצוע של מרבית הפעולות.

 

 

Kobi Gidon
ממתינים בסבלנות אין קץ בסניף דואר בירושלים צלם


הרב נחום גילטר, חבר מועצת עיריית מודיעין עילית, ציין כי בעיר קיימים שני סניפי דואר שמשרתים אוכלוסייה בת 45,000 תושבים. "סניפים אלו מוגבלים ביותר ולא ניתן לחתום בהם על הוראת קבע ולא ניתן לקבל שירות דואר שליחים. כמו כן ביקש שהדואר יופץ ממודיעין עילית במישרין ולא יעבור לאזור חלוקה במודיעין ובת"א, דבר שמעכב לדבריו את העברת הדואר.
 
גם בבית-שמש התושבים אינם זכאים לקבלת שירותי דואר מושלמים. הרב שמואל גרינברג, סגן ראש עיריית בית שמש, דיווח כי ברמת בית שמש, בה גרים 20,000 תושבים, אין סניף דואר.
 
"ההפרטה הרסה את שירות הדואר לאזרח", אמר פיני קבלו, סמנכ"ל לקשרי המרכז לשלטון מקומי. לדבריו, חברת הדואר פותחת סניפים מרשימים במרכז הארץ, בקרב האוכלוסיות החזקות ומזניחה לגמרי את השירותים והסניפים בפריפריה.
 
בדואר, מתברר, מודעים לתלונות הרבות. הרצל בר-מג, מ"מ מנכ"ל דואר ישראל ציין, כי תפקיד חברת הדואר לספק שירותי דואר בכל הארץ. הוא הסכים עם העובדה שמאז ההפרטה המהלך פגע בשירותים הניתנים בפריפריה וזאת בגלל אובדן ההכנסות והתחרותיות בתחום. "חברת דואר ישראל קמה על יסודותיה הרעועים של רשות הדואר והיה צורך לבצע שירותי התייעלות שבמסגרתם פוטרו כ-750 עובדים במצטבר במהלך 6 שנים", אמר. עם זאת, "בחברה מודעים לבעיות, ונקבע זמן המתנה סביר בסניפים שאמור להיות 10 דקות, אך רק כ-65% מהסניפים עומדים ביעד זה.
 
לגבי שירותי דואר-נע, ציין מר בר-מג כי ביישוב בו קיימת יחידת דואר נייחת לא ניתן שירות קו דואר-נע. הוספת השירותים המקוונים לשירותי דואר-נע, החלה בינואר 2007 ובהדרגה הורחב ל-14 קווים ניסיוניים. השירות ניתן באמצעות רכב ייעודי האמור לפקוד מדי יום במשך 5 ימים בשבוע יישובים ואתרים במטרה לספק שירותי דואר ובנק הדואר. לדבריו, הפעלה ניסיונית של השירותים המקוונים בקווי הדואר-נע בוצעה ב-14 קווי דואר-נע מתוך 48 קווים קיימים. בכל 14 הקווים הניסיוניים הופסק השירות המקוון בלבד ולא רק ביישובי יהודה ושומרון הן בשל תקלות תכופות בתקשורת הסלולארית שבאמצעותה ניתנים השירותים המקוונים.
 
אולם, הצהיר, החברה תעשה מאמץ מכסימלי לספק שירותי דואר נע בכל המקומות. כמו כן במקומות שאין מחשבים, בכוונת החברה להתקין מחשבים בקרוב. לגבי ביתר עילית ציין מר בר מג כי לאחרונה נפתחה סוכנות דואר חדשה ובסך הכל יהיו 5 דלפקים בישוב, כ-1200 בתי אב לדלפק. לגבי רמת בית שמש ציין, כי בעקבות כשלון המכרזים, חברת הדואר מנסה למצוא פתרון לבעיה שנוצרה. לגבי בעיית הרכבים הממוגנים בשירותי דואר נע ציין כי החל משנת 2010, יוחלף בהדרגתיות צי הרכב של הדואר הנע.
 
בסיכום הישיבה קבע הרב מקלב כי ברור שיש רצון בדואר ישראל לשפר את השרות ולזכות לאמינות הציבור. מצד שני, קרא לחברת הדואר ולמשרד התקשורת לנסח אמנת שירות שתחייב את כל סניפי וסוכני הדואר. בנוסף, דרש מדואר ישראל למנות נציב פניות ציבור עצמאי ומקצועי בחברה שיהיה אחראי על כל פניות ותלונות הציבור בחברה ולפרסם בסניפי הדואר כיצד ניתן לפנות אליו. כן ביקש מחברת הדואר לקבל תוכנית של חברת הדואר לחיזוק השירות בפריפריה.
 
הרב מקלב ביקש גם, כי חברת הדואר תערוך תוכנית שמטרתה לייעל ולצמצם את זמן הגעת המכתבים ליעדם ותגיש אותה לוועדה, וכן לדאוג לשיפור חזות ואחזקה של מרכזי החלוקה והנגשתם לנכים.
  1. 3. מה זה, יתד נאמן ?
    איש אחד 14/06/2009 00:22
    איך יכול להיות שבאיתד נאמן היה אותו כתבה, השבוע, תחת שם כתב אחר ?
  2. 2. רואים ששיבשתם את התמונה, אני אישית מרוצה
    שמואל חיים 12/06/2009 14:55
    רואים ששיבשתם את התמונה בדואר, אני אישית מרוצה מזה וחושב שכך ראוי לאתר חרדי שלא להביא תמונות הנושאות משהו שעומד בניגוד לסטנדרטים המקובלים בציבור החרדי.
  3. 1. לא רק בפריפריה
    דודי גרוס 12/06/2009 12:32
    גם בירושלים כפי שרואים בתמונה שאתם מביאים המצב הוא קשה מנשוא, הדואר סגר שלושה סניפים ממקור ברוך ועד מאה שערים, ואת כל הלקוחות הוא מפנה לסניף אחד עמוס ודחוס בשכונת הבוכרים, פשוט בושה וחרפה.