יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משרד החינוך אישר: מוסד פטור בעימנואל

משרד החינוך אישר הבוקר (ד') לבית המשפט העליון את הפיכתו של בית הספר בעימנואל למוסד פטור שלא יקבל תקציבים מהמדינה, ובתמורה יוכל לקבוע את התכנים ואת ההתנהלות על פי התקנון המחמיר של המגמה החסידית. סופה של פרשה

איתן פריד, ט"ו באלול תש"ע - 25/08/2010 15:02
הפרשייה לקראת סיום: משרד החינוך השיב היום תשובה לבית המשפט העליון בנוגע לבית הספר עמנואל, לאשר פתיחת מוסד פטור ללא תקצוב המדינה. המשמעות: הנהלת בית הספר תוכל להחליט בכל הנוגע לקבלת תלמידות ולאופן חלוקת הכיתות ותוכני הלימוד וכן התקנונים שיחייבו את התלמידות בעת קבלךתן ובעת שהותן בבית הספר. בית הספר לא יחוייב לקבל את בנות המגמה הספרדית.

בהודעת משרד החינוך על כך נאמר, כי "משרד החינוך, באמצעות פרקליטות המדינה, הודיע לבית המשפט העליון על החלטתו לאשר פתיחת מוסד פטור בעמנואל, ללא תקצוב המדינה, שישמש את בנות ה"מגמה החסידית".  משרד החינוך הבהיר שבית הספר לא יתוקצב לשנת הלימודים תשע"א.

בהודעה לבית המשפט צוין, כי בשיקולים לאפשר פתיחת מוסד פטור נלקחה בחשבון גם העובדה, כי היישוב מרוחק מיישובים אחרים, וכי הסעת תלמידים אל מחוץ ליישוב כרוכה בסיכונים בטיחותיים וביטחוניים. משרד החינוך הדגיש בתשובתו  כי איסור האפליה יחול גם על המוסד שיוקם.  כל תלמידה אשר תעמוד בתקנון מוסד הפטור שיוקם, תוכל להתקבל למוסד.

החלטת משרד החינוך קיבלה את גיבויו של היועץ המשפטי לממשלה.

בשל ההתקפלות, ראה משרד החינוך צורך מוכח 'להתנצל', ובהודעה הרשמית על ההחלטה נכתב, כי "יוזכר, כי הבקשה לאשר מוסד פטור הוגשה עוד במרץ 2010. משרד החינוך לא היה נכון אז לבחון את הבקשה בשלב בו הוגשה, משדובר במהלך שנת לימודים, כשההורים מפרים את חוק לימוד חובה, תש"ט-1949 בכך שבנותיהם אינן מתייצבות ללימודים בבית הספר נשוא העתירה בו היו  רשומות, וכן את חוק פיקוח על בתי ספר, תשכ"ט-1969 (להלן – חוק הפיקוח) בהפעלת בית ספר ללא רישיון, בנוסף להתנגדות משרד החינוך לשינוי מסגרת הלימודים לתלמידות במהלך שנת הלימודים ובכך ליצור "הפרדה בדיעבד". בבחינת הבקשה ניתן משקל לרצונם של ההורים מבקשי הבקשה לחנך את בנותיהם במסגרת חינוכית קהילתית דתית חסידית, בעלת הנהגה רוחנית אחרת ומאפיינים ייחודיים ומחמירים מן הנהוג בבית הספר הקיים." עד כאן על פי דברי משרד החינוך.

בית הספר "בית יעקב" בעמנואל ימשיך לפעול על ידי רשת החינוך העצמאי.