יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

יצא לצפות במטאורים והוכש על ידי נחש צפע

ילד בן 4 שיצא עם משפחתו למרפסת הביתית לצפות בגשם המטאורים, חסם את דרכו של נחש צפע שהכיש אותו בידו. ההורים גילו שני חורים ביד והזעיקו עזרה. מקרי הכשות נוספים בכל הארץ בשל החום

איתן פריד, ו' באלול תש"ע - 16/08/2010 10:58
"יצאנו למרפסת לראות את גשם המטאורים. מספר דקות לאחר שנשכבנו על המזרון, נחש שחצה את המרפסת, נתקל במעיין והכישו בידו השמאלית", כך תיאר ניר גרונר, מקיבוץ בגליל, אביו של בן 4 שהוכש על ידי נחש צפע. בני המשפחה הבחינו בנחש והשכן אף הצליח ללכוד אותו. מבדיקה מיידית של הילד, הבחינו ההורים בשני חורים בידו, שהחלה להתנפח. המשפחה הזעיקה מיידית את צוות מד"א ירדן שפינה אותם לחדר המיון במרכז הרפואי זיו.

"הפעוט היה במצב של הלם, כשהוא סובל מהקאות מרובות, כאבי בטן קשים, הכרה מעורפלת ונפיחות קשה בידו" אומר ד"ר וינר, סגן מנהל מחלקת ילדים במרכז הרפואי זיו שטיפל במקרה.

כאב שורף, נפיחות ונימול

הארס של נחש צפע הנפוץ ביותר באזור הצפון, משפיע באופן קשה על מערכת העצבים ושרירי הגוף וגורם להרס כדוריות אדומות, "הסימנים המקומיים הראשונים לאחר הכשת נחש הינם כאב דוקר או שורף, סימני הכשה על העור ונפיחות. סימנים נוספים שיש לשים לב אליהם: בחילה, הקאה, שלשול, חולשה, ירידת לחץ דם, שינוי מנטאלי, ונימול. הסימנים המאוחרים שעלולים להופיע הם  נמק, שטפי דם וזיהום הפצע. ברמה מערכתית הפרעות בקרישה, דימום במערכת העיכול, התכווצויות, הפרעה במערכת הלב וכלי הדם, איבוד הכרה ואי ספיקת כליות" מסביר ד"ר עאמר, מבית הוולים זיו.

עוד מוסיף ד"ר עאמר, כי במקרה של הכשת נחש יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לקבלת טיפול רפואי וכי לפני הגעת הצוות הרפואי או ההגעה לבית החולים יש להשכיב את המוקש ולהרגיעו. "חשוב לקבע את הגפה הפגועה ולשטוף את אזור ההכשה במים", מוסיף ד"ר עאמר, "ובשום מקרה אין לחתוך את הפצע, למצוץ את הדם במקום ההכשה,לקשור את הגפה, או להניח קרח ישירות על מקום ההכשה. אין לקחת משכך כאבים או לבצע חסימת עורקים ובשום פנים ואופן אסור לרוץ, או לשתות שתייה חריפה!"

"חומרת ההכשה תלויה בסוג וגודל הנחש, גיל וגודל הנפגע, הזמן שחלף מאז ההכשה ואופי ההכשה. חשוב ביותר לזהות איזה נחש הכיש את הנפגע, מה צבעו ומאפייניו. זיהוי הנחש יסייע לרופאים  בטיפול בנפגע" מוסיף ד"ר עאמר.