יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

היו נחמדים לישראל - קבלו נשק

אובמה הבהיר לאראש ממשלת טורקיה כי ארה"ב לא תמכור נשק לאנקרה להילחם במורדים הכורדים, עד שלא ישתנה היחס לישראל. אובמה דרש גם שינוי ביחסים החמים עם איראן וקצת פחות ניפוח של עניין המשט. "עוררתם אצלנו שאלות עד כמה אתם בני ברית"

איתן פריד, ו' באלול תש"ע - 16/08/2010 10:54
הדוד מאמריקה: הממשל האמריקני הבהיר לטורקיה כי לא תוכל להיות עימו בקשרי מסחר בתחום הנשק, כל עוד לא תשנה את יחסה העויין כלפי ישראל, כך  דיוחח הבוקר (ב') העיתון האמריקני 'פיננשל טיימס'. על פי הדיווח, אובמה אמר את הדברים ישירות לראש ממשלת טורקיה, רג'אפ טאיפ ארדואן, והסביר לו כי מסכת צעדיה האחרונים שלטורקיה העלו את הספק בדבר היות אנקרה בת ברית עם וושינגטון.

גורם בכיר בממשל אובמה אמר לעיתון, כי הנשיא אמר לעמיתו הטורקי ש"הצעדים שטורקיה נקטה העלו שאלות בוושינגטון לגבי מידת הביטחון שיש לייחס לטורקיה כבת ברית. משמעות הדבר היא שיהיה קשה יותר לקבל אישור בקונגרס עבור חלק מהפניות של טורקיה, למשל הבקשה לאספקת כלי נשק שישמשו אותה ללחום ב-PKK". טורקיה זקוקה לנשק על מנת ללחום במורדים הכורדים".

אובמה גם אמר לארדואן כי עליו לשנות את יחסו כלפי איראן. לפני כחודש נפגשו השניים בכנס המדינות המתועשות בעולם שנערך בטורונטו, והנשיא האמריקני הוכיח את מקבילו על כך שטורקיה התנגדה להטלת סנקציות נוספות על איראן בהצבעה שנערכה על כך באו"ם. לדברי אובמה, הדברים מעמידים את טורקיה באור בלתי מחמיא ולא ברור, והוא אינו בטוח שהקומנגרס יסכים לאשר למדינה לספק נשק לטורקיה, מפני שאינו יודע עד כמה עליו לבטוח בה בעקבות צעדיה האחרונים. אובמה גם דרש מטורקיה להנמיך פרופיל בכל הנוגע למשט הטורקי לעזה.

"עליהם להראות שהם לוקחים ברצינות את האינטרסים של הביטחון הלאומי האמריקני", אמר הבכיר האמריקני, שהוסיף כי בבית הנבחרים יעקבו אחר מעשיה של טורקיה ויבחנו האם "נעשים די מאמצים כדי שנוכל לקדם את בקשותיהם".