יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חוסיין אובמה תומך בהקמת מסגד ליד אתר בנייני התאומים

בתום פאנלים ממושכים, החליט הנשיא האפרו-אמריקני לגלות את פניו, ובארוחה לרגל חגיגות הרמדאן הודיע כי רואה לנכון לתמוך בהקמת מסגד ליד ה'גראונד זירו' - אתר בנייני התאומים. הנימוק: "זה אמריקה כאן". התושבים הזועמים: "ולכן?!"

איתן פריד, ה' באלול תש"ע - 15/08/2010 12:41
אובמה דואג לעניי ביתו: ממקום מושבו בבית הלבן הודיע אובמה כי מסגד מוסלמי שיכלול גם כמה מרכזי פעילות קהילתית יוקם באתר בנייני התאומים שהופלו בידי אל-קאעידה לפני תשע שנים. פעולות ההקמה יחלו בתאריך שבו תציין אמריקה את יום העשור לפיגוע הקשה ביותר מאז מתקפת 'פרל הארבור' על הצי האמריקני במלמחת העולם השניה.

למרות הסערה הציבורית שגורר הדיון אודות הקמת אתר שכזה דווקא ב'גראונד זירו', אנדרטת האבל הלאומית של אמריקה על הפיגוע הגדול, סובר הנשיא האמריקני, ברק חוסיין אובמה, כי בכך הוא מקיים את ערכי הליבה של האומה האמריקנית. בארוחת ערב שערך בסוף השבוע לרגל חגיגות פתיחת חודש ברמדאן המוסלצמי אמנר אובמה לקהל הרב שהגיע לשמוע את נאומו, כי הוא סבור ש"כאזרח וגם כנשיא, אני מאמין שלמוסלמים יש את אותן הזכויות לנהוג על פי אמונתם כמו כל אחד אחר במדינה הזו,וזה כולל גם את הזכות לבנות מקום תיפלה ומרכז קהילתי על קרקע פרטית במנהטן התחתונה, בכפוף לחוקים המקומיים. זו אמריקה, וחובתנו לחופש הדת חייבת להיות בלתי מעורערת". דיונים בעבר אודות הקמת בתי כנסת באתר, לא הניבו כל תוצאה.

התושבים האמריקנים, שחופש הדת הסלקטיבי אינו מצליח למחות את זכרו הצורב של הטרור שהיכה בהם, התנגדו נחרצות לרעיון הליברלי. מתנגדיו הדומקרטיים של אובמה סבורים כי "זהו חוסר רגישות כלפי הקהילה המוסלמית, לבנות מסגד בצל ה'גראונד זירו'. אובמה טועה". המסגד אמור לקום במרחק קטן מאד מהמקום שבו עמד מרכז המסחר הגדול בעולם עד לפני ה-11 בספטמבר לפני עשר שנים.

ראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג, שיוצא בקריאות חוזרות ונשנות על כך שהצליח להפחית את מקרי האלימות ולהעלות את בטחונם האישי של תושביה היהודיים של ני יורק, דווקא תמך ברעיון: "זוהי תרועת הגנה לחופש הדת" באמריקה. בלומברג עצמו תמך ברעיון, לפיו יוקם מסגד מוסלמי על אדמה שפונתה בטרור מוסלמי לשם כך. הבניינים כבר לא שם, למה לא לבנות במקום מסגד? בתגובה, זועמים תושביה היהודיים של ניו-יורק, כי לא די בכך שבלומברג תומך ברעיון שמחזק את האג'נדה הטרוריסטית, אלא שכל דיבוריו אודות צמצום מקרי האלימות - דווקא התגשמו בהיפוכם.

בסקר מדגמי לדעת קהל שערכה חברת התקשורת הגדולה, רשת ה-CNN בארצות הברית, עלה כי 70 מהתושבים האמריקנים מתנגדים נחרצות לרעיון, ואילו רק 29 אחוזים תומכים בו. מספר פוליטיקאים דמוקרטיים נמנעו מלהתערב בפולמוס הרגיש.

"זהו עלבון לזכרם של אלפי הקורבנות שנספו בטרור המוסלמי", טוענים קרובי הנרצחים באירועי ה-11 בספטמבר. "אין כל דבר מפ]תיע בדבריו של אובמה, טוענים רפובליקנים המאשימים את אובמה בחוסר ננכונות לכבד את משפחות הנספים. "העניין אינו כלפי חופש דת" כלל.