יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

קרחון ענק עומד להציף האוקיינוס

קרחון ענק שניתק בגרינלנד נסחף לנתיבי הספנות באוקיינוס האטלנטי, וביכולתו להציף את הנתיבים באופן שלא יאפשר יותר שיט במקום. שנת 2010 היתה החמה ביותר מאז עשרות שנים, וגרמה נזקים אדירים בעולם כולו: מחירי המזון שזינקו, האוקיינוס בסכנה, וגם הימה הקטנה של ישראל

איתן פריד, ב' באלול תש"ע - 12/08/2010 08:58
חום אימים: לאחר שנים של אזהרות מומחי אקולוגיה ואקלים, בשבוע שעבר קרה הדבר שממנו חששו כולם: ביום החמישה באוגוסט ניתק ממקומו בגרינלנד קרחון עצום, והוא נסחף לעבר נתיבי השיט באוקיינוס האטלנטי. עם ההתחממות, הקרחון עלול להימס ולהציף כליל את הנתיבים באופן שלא יאפשר שיט ועלול גם להציף את השטחים היבשים שסביב, ביניהם: חופי קנדה.

הקרחון, שגודלו פי ארבעה מגודלה של מנהטן, ואוצר בתוכו כמות מים שמספיקה לזרימה של נהר ההדסון כולו במשך שנתיים (!), ניתק בשבוע שעבר, והיום (ה') מפרסמים חוקרים אמריקאיים את החשש הכבד שהפך למציאותי. הקרחון מסכן את האוקיינוס.

הסיבה להינתקותו של הקרחון האדיר, הינה גל החום שנמשך כבר שישה חודשים, והיותו של קיץ 2010 הקיץ החם ביותר בקוטב. "המדענים מאשרים שהקוטב למעשה נמצא בתוך מכרה פחם, מה שמספק אזהרות ברורות לגבי האקלים הגלובאלי כולו", כך כתב החוקר אדוארד מארקיי, דמוקרט ממסצ'וסטס באתר האינטרנט של הפאנל.

גל החום הכבד השנה מכה בעולם ללא רחמים: שריפות הענק שמשתוללות ברוסיה, משחיתות את היבול, והביאו לזינוק במחירי החיטה בעולם, במקומות מסויימים אף ב-50%. הדשן, התירס שנשרפו גם הם השפיעו על עלייה תלולה גם המחירי המזון מן החי, וההשפעות עדייןם ממשיכות להתגלגל.

בישראל, כמובן, ימת הכינרת ממשיכה להתייבש ולהחריף את סכנת משק המים הרעוע בלאוו הכי. בימים האחרונים ירד מפלס הכינרת עוד.

כל שנותר הוא, להתפלל לשנה קרירה יותר, ומלאת גשמי ברכה.