יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

3 תושבי הצפון ריגלו עבור סוריה ותכננו חטיפת אזרח

השב"כ עצר שלושה תושבי היישוב מג'דל שמס בצפון שריגלו תמורת סיוע כלכלי לטובת סוריה. השלושה תכננו לחטוף טייס סורי שערק לישראל ויצאו מהארץ על מנת להיפגש עם מפעיליהם במדינות הערביות השכנות. לידי הסורים הועברו תרשימים המתארים את מצבת צה"ל בעת מלחמה והקלטות וידאו

איתן פריד, כ"ה באב תש"ע - 05/08/2010 12:03

הבוקר (ה') הסיר בית המשפט את צו איסור הפרסום הגורף שהוטל על פרשיית הריגול הבטחונית שהחלה להיחשף בצפון. בתום חקירה משולבת של יאחב"ל (יחידה ארצית לחקירות בינלאומיות של המשטרה) והשב"כ, הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד שלושה תושבי הכפר הדרוזי בצפון, מג'דל שמס: אב ובנו -  מאג'ד שאער, בן 58 ופידא שאער (27), וכן נגד תושב בקה אל-גרביה, מחמוד מסארוה בן 62.

בכתבי האישום מואשמים השלושה בקשירת קשר לפשע, מגע עם סוכן זר, ריגול חמור, פלישה למקום צבאי ובמסירת מידע לאויב בכוונה לפגוע בבטחון המדינה.

על פי כתב האישום, נפגשו האב שעאר והמרגל השלישי, מסארוה, עם מפעיל סורי, שהינו תושב ישראל לשעבר, מדחת סלאח בירדן, שם קבלו ממנו הוראות הפעלה ואף העבירו לו מידע.  סלאח מילא תפקידים בממשל הסורי ובמודיעין. הריגול נעשה תמורת הבטחה לבצע כסף, והחולייה אף חתרה להגיע לחטיפתו לסוריה בחזרה של טייס סורי שערק לישראל עם כלי הטיס שלו, ולשם כך אספו השלושה מידע. מאג'ד סעאר אף הצטייד במזרקים ובחומרי הרדמה לשם ביצוע החטיפה המתוכננת.

מלבד זאת, העבירו השלושה בפגישותיהם עם המפעילים הסוריים בירדן ובמצרים גם תרשימים המתארים את מצבת צה"ל וסידור הכוחות בעת חירום, וכן נהגו לצלם במצלמת וידאו בסיס צה"ל ששכן קילומטרים ספורים ממקום מושבם.

תחילת הפרשייה התפוצצה כאשר הבן, פידא שאער, נעצר לפני כחודש בעת ששב מפריז. פידא הינו סטודנט למוזיקה, ובעת מעצרו הצהירה משפחתו כי ישראל שוגה באופן חמור כשהיא עוצרת אותו, וכי "אין לו בראש כלום מלבד מוזיקה".

לאור האישומים החמורים, ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרם של השלושה עד לתום ההליכים. אשתו של מאג'ד שאער ואמו של פידא נעצרה אף היא.