יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נחתם ההסכם לביטול חובת הוויזות בין ישראל לאוקראינה

שר החוץ אביגדור ליברמן, ועמיתו האוקראיני, קונסטנטין גרישנקו, חתמו אמש (ד') על הסכם לביטול הדדי של חובת הוויזות בין ישראל לאוקראינה. מומחים: המהלך צפוי להוזיל משמעותית את עלויות הטיסה לאומן ולברדיצ'ב

יוסי בלוך, י"א באב תש"ע - 22/07/2010 14:54
אומן וברדיצ'ב קרובות מתמיד. בטקס שנערך אמש (ד') במשרד החוץ בירושלים, חתמו שר החוץ וסגן רה"מ, אביגדור ליברמן, ושר החוץ של אוקראינה, קונסטנטין גרישנקו, על הסכם היסטורי לביטול חובת הויזות בין ישראל לאוקראינה. ההסכם עשוי להוביל להוזלה משמעותית במחירי הטיסות לאומן.

במעמד החתימה אמר ליברמן כי ההסכם הוא "תוצאה של שיתוף פעולה קרוב ופורה וביטוי ליחסים הטובים והיציבים בין שתי המדינות". שר החוץ הזכיר כי הדרך לאישור ההסכם בממשלה לא עברה בצורה חלקה ועוררה התנגדות מכמה מפלגות, אולם לדברי ליברמן, ביטול הויזות עם רוסיה שהביא להכפלת כמות התיירים המגיעים מרוסיה לישראל פי כמה, והיחסים הטובים עם אוקראינה, "הביאו למימוש המהלך הזה".

שר החוץ האוקראיני גרישנקו, בירך גם הוא על ההסכם בין המדינות ואמר כי זהו "הסכם חשוב וצעד חשוב מאוד בקידום שיתוף הפעולה בין המדינות גם בתחומים רבים אחרים".

קודם לטקס החתימה קיימו שרי החוץ ישיבה משותפת גם עם שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ובה שוחחו השלושה על קידום דרכי פעולה להורדת מחירי הטיסות ועל קידום הקמת איזור סחר חופשי בין המדינות. במהלך הפגישה הודיע שר התיירות מיסז'ניקוב על פתיחת סניף של משרד התיירות הישראלי בקייב, זאת על מנת לקדם את התיירות מאוקראינה לישראל.

לאחר טקס החתימה נועדו שרי החוץ לשיחה שעסקה באתגרים המשותפים לשתי המדינות, ובנושאי ביטחון אזורי וניסיונות ההתגרענות של איראן.

אומן בזול יותר

לדברי מומחים העוסקים בשוק הטיסות בין אוקראינה לישראל, משמעות המהלך על הנוסעים לאומן, ברדיצ'ב ולשאר אתרי התפילה באוקראינה – היא הורדה משמעותית של עלויות הטיסה בשיעור של עד כ-30%.

לפי ההסכם מעתה יוכנסו לקו ת"א-קייב עוד מספר חברות צ'רטר – דבר שיעורר תחרות קשה יותר בקו ויוביל להוזלה משמעותית במחיר הטיסות.


משרד החוץ
  [צלם]