יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המלצות לקראת צום תשעה באב

לקראת צום ט' באב שיחל הלילה מפרסם מד"א רשימת המלצות לבטיחותם ובריאותם של הצמים. מהשירות המטאורולוגי נמסר, כי בצום צפויות טמפרטורות רגילות בעונה

יוסי בלוך, ח' באב תש"ע - 19/07/2010 13:06
צום תשעה באב יחל הערב (ב'), בשעה 19:45 (בערך) ויסתיים מחר ב- 20:16 (בערך) ולמחמירים ב-20:27. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי מזג האוויר הצפוי לצום, מעונן חלקית וטמפרטורות רגילות בוענה. באזור החוף צפויות כ-29 מעלות ו-65% לחות.

לקראת הצום מפרסם מד"א הנחיות לצום:

חולים וקשישים -
מד"א ממליץ לחולים ולקשישים להתייעץ עם רופא לפני הצום. על חולים הסובלים מאי ספיקת כליות, ממחלות לב, טרשת עורקים, בעיות בעורקים כליליים, חולי סרטן, מושתלי כליות, לב או כבד להמשיך ליטול תרופות כבשגרה, בשל החשש שהמחלה תחמיר עקב הפסקת נטילת התרופות. כך גם הסובלים מסוכרת, לחץ דם גבוה, אפילפסיה, בלוטת התריס ומחלות כליות וכבד.

נשים בהריון
– מומלץ להתייעץ עם רופא ועם רב.

חולשה במהלך הצום
- אחת בעיות הבעיות הקשות שבעטיה מגיעים רבים לחדר מיון היא אבנים בכליות, שכן הימנעות משתייה עלולה לגרור התקף כליות קשה. הסימנים הראשונים לפגיעה במערכות הגוף בשל חוסר נוזלים הם כאבי ראש, טשטוש ראייה ובשלב חמור יותר קשיים במתן השתן ופגיעה במערכות בגוף האחרות. לצמים שצמים מומלץ להישאר במקומות מוצלים וממוזגים. צפיפות בבית הכנסת או שרב עשויים לגרום לסחרחורת, התייבשות ועילפון.

ארוחה מפסקת
- בכדי להקל על הצום, יש להקפיד על שתייה מרובה לפני תחילת הצום. יש לשתות לפחות ליטר וחצי של נוזלים ולהפחית את שתיית המשקאות המכילים קפאין (קפה, קקאו, קולה, תה). כמו כן, מומלץ להימנע משתיית משקאות מתוקים המגבירים תחושת צמא ולהימנע ממאכלים מלוחים במיוחד, כמו חמוצים ופיצוחים הגורמים לספיחת נוזלים ולצמא. על ילדים שאינם רגילים לצום, ואוהבים לטייל במהלך הצום, להקפיד עוד יותר על שתייה מספקת ושהות באזורים מוצלים. במהלך הארוחה המפסקת, מומלץ לשלב מכל קבוצות המזון, פחמימות מורכבות עם חלבונים וירקות, היוצרות תחושת שובע לזמן רב יותר.

יציאת הצום
- מומלץ לשבור את הצום בארוחה קלה. להתחיל בשתייה פושרת (לא חמה מידי) מלווה בפרוסת עוגה פשוטה או שתי פרוסות לחם עם גבינה. לאחר כשעה ניתן לאכול ארוחה קלה.

במידה ומרגישים חולשה כללית, סימני התייבשות, כאבים בחזה, הזעה מוגברת או קשיי נשימה, יש להזעיק במהירות את מד"א בטלפון החירום - 101.

ותחזינה עינינו בשובך לציון...