יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הספינה מלוב עגנה באל-עריש

ספינת הסיוע מלוב "אל-אמל" עגנה אמש בנמל אל-עריש במצרים. לטענת סייף אל-איסלאם קדאפי, בנו של שליט לוב, שינוי המסלול של הספינה נבע מהסכם עם ישראל שתאפשר הכנסת סיוע מלוב לשיקום הרצועה בסך 50 מיליון דולר

יוסי בלוך, ד' באב תש"ע - 15/07/2010 09:00
סוף טוב. הספינה הלובית "אל אמל" שאיימה לשבור את המצור על עזה, עגנה אמש בנמל אל-עריש במצרים. הבוקר (ה') אמר סייף אל איסלאם, בנו של שליט לוב מועמר קדאפי, לעיתון הערבי, "א-שרק אל אווסט" כי מאחורי שינוי המסלול של הספינה ששיגר לעזה עומד הסכם בינו לישראל בתיווך מצרים, לפיו תאפשר ישראל להזרים 50 מיליון דולר לשיקום הרצועה בעיקר בתחום הבנייה.

"השגנו את הענבים, אז מדוע עלינו להרוג את השומר", הסביר בנו של שליט לוב. "בקרוב נתחיל להזרים 50 מיליון דולר בתיאום עם אונר"א ונתחיל בשיקום עזה, וכן נעביר סיוע הומניטרי וחומרי בניין, ללא וטו מצד ממשלת ישראל".

סייף אל איסלאם הוסיף כי "זהו הסכם שלא ציפינו לו ולא חלמנו עליו. אונר"א הודיעה לנו שעד כה לא הצליחה לקבל ולו דולר אחד לשיקום עזה, ולכן לא הצליחה להכניס אפילו שיפוד אחד מברזל או שק מלט. אמרו לנו גם שניסו אבל נכשלו לחלוטין בכל פרויקט מהסוג הזה בשל האיסור מצד ישראל, ולכן מההיבט המעשי - נושא שיקום הרצועה היה מת עד לרגע זה" אמר בסיפוק.

 לדברי אנשיו של קדאפי הבן, מצרים העבירה ללוב ערבויות על קיום ההסכם בין ישראל לקדאפי, זאת לאחר שיחה בטלפון ביןם שר הביטחון ברק לראש המודיעין המצרי סלימאן.