יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חיל הים יצר קשר עם הספינה הלובית

חיל הים יצר בצהרים קשר ראשוני עם קברניט ספינת הסיוע מלוב, בניסיון לוודא שאמצעי הקשר שלה פעילים. לדברי אנשי הספינה, צה"ל איים עליהם ודרש מהם לשנות את המסלול לנמל אל-עריש במצרים. דובר הספינה: "הספינה בדרך לעזה ולא למקום אחר"

יוסי בלוך, ב' באב תש"ע - 13/07/2010 17:22
השתלטות נוספת בקרוב? חיל הים יצר בצהרים (ג') קשר עם קברניטי ספינת הסיוע הלובית "אל-אמל", העושה את דרכה לחופי עזה, במטרה לבדוק את תקינות אמצעי הקשר הבינלאומיים שלה.במסגרת ההיערכות למבצע "רוחות שמיים 9" למניעת הגעתו של המשט הלובי לחופי עזה, נציגי חיל הים יצרו היום (ג') לראשונה קשר עם הספינה "אל-אמל" ("התקווה"), וביצעו בדיקה ראשונית של אמצעי הקשר הבינלאומיים שלה, במטרה לבדוק שהם תקינים ושניתן לתקשר עמם ולהעביר מסרים.

דובר צה"ל מסר כי "חיל הים החל בתהליך למניעת הגעתה של הספינה, אולם אנשי חיל הים עדיין לא עלו עליה". הדובר הוסיף כי "בשלב זה החל הקשר עמם".

מארגני המשט מספרים גרסה אחרת, לטענתם, בעת שחיל הים יצר עמם קשר הוא איים עליהם והורה להם לשנות את מסלולה של הספינה לנמל אל-עריש במצרים. בצה"ל הכחישו את הדיווח וטענו כי היה ניסיון ליצירת קשר בלבד ללא כל מסרים מאיימים נוספים.

"עמותת קדאפי הבינלאומית לפיתוח וצדקה" המארגנת את המשט הלובי הודיעה כי אין בכוונתה לסגת מהתכנית לעגון בנמל עזה למרות "האיומים" של ישראל. "קפטן הספינה וראש אגודת קדאפי אישרו כי הספינה תפליג לעזה ולא לשום מקום אחר", נאמר בהצהרה שפרסם הארגון.

חיל הים הגביר בימים האחרונים את הכוננות למקרה שספינת הסיוע מלוב תנסה לפרוץ את המצור הימי על עזה. צה"ל עוקב באמצעים שונים אחר מסלולה של הספינה ויעדה, וכפי הנראה, יצירת הקשר עם הספינה היום מבשרת על העברת הילוך במהלכים למנוע הגעתה של הספינה.  

במקביל עוסקים חיילי שייטת 13 וצוותי הסטי"לים של צה"ל בהכנות לפעולת השתלטות נוספת במקרה הצורך. קצין בכיר אמר לתקשורת כי "אם קברניט הספינה ינסה בצורה כוחנית להגיע לחופי עזה, כוחות חיל הים ייאלצו להפעיל גם הם כח".

להערכת גורמי הביטחון, בספינה מצויים 21 אנשי צוות מתוכם 9 "פעילי שלום" ו-12 אנשי צוות, כשעל סיפונה כ-2,000 טונות של ציוד הומניטרי, בעיקר אורז, סוכר ושמן, מוצרים שלפי גופי הסיוע בעזה - כלל אינם חסרים.