יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ליקויים ב-9% מהאוטובוסים של הקייטנות

במבצע מיוחד של משרד התחבורה התגלו ליקויים ב- 9% מהאוטובוסים שהסיעו את ילדי הקייטנות. מדובר בשיפור לעומת שנים קודמות, ב- 2005 הורדו מהכביש 21% מהאוטובוסים שנבדקו וב- 2008 הצטמצם מספרם ל- 15%

יוסי בלוך, ב' באב תש"ע - 13/07/2010 09:49
מדאיג. כ- 9% מהאוטובוסים שנבדקו במסגרת מבצע לבדיקת אוטובוסים המסיעים ילדים לקייטנות שהסתיים אמש (ב') הורדו מהכביש לאחר שנמצאו בהם ליקויי בטיחות. במסגרת מבצע מיוחד שיזם שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ התפרסו ניידות בטיחות של אגף הרכב בחמישה מוקדי בילוי של ילדי הקייטנות, במטרופולין תל אביב וערכו בדיקות תקינות של אוטובוסים המסיעים את ילדי הקייטנות.

במהלך המבצע נבדקו 162 אוטובוסים, בסופרלנד בראשון לציון, בפרק נחשונית, בממדיון בתל אביב, בקיבוץ גבעת ברנר ובשפיים. ב- 16 אוטובוסים התגלו ליקויי בטיחות חמורים ובעליהם נדרשו לתקן את הליקויים לאלתר.

בין הליקויים שהתגלו: צמיגים שחוקים, דליפות אויר במערכות הבלמים, מושבים מנותקים מהמסילה, חגורות בטיחות קרועות ופנסים סדוקים. לאחד מהאוטובוסים שנבדקו התברר כי אין היתר להסעת תלמידים ברישיון הרכב.

ב- 84 מהאוטובוסים שנבדקו על ידי ניידות הבטיחות התגלו ליקויים מזעריים ובעליהם נדרשו לחתום על התחייבות לתיקון הליקויים. 63 מהאוטובוסים נמצאו תקינים לחלוטין.

נתוני בדיקות האוטובוסים בשנת 2010 מסמנים מגמה של שיפור לעומת שנים קודמות. בשנת 2005 הורדו מהכביש כ- 21% מהאוטובוסים שנבדקו ובשנת 2008 הצטמצם מספרם ל- 15%. בשנת 2009 נמשכה מגמת הירידה של האוטובוסים שהורדו מהכביש ל- 9% בלבד.

בעליהם של חברות האוטובוסים יוזמנו בקרוב לשימוע באגף הרכב במשרד התחבורה בטרם ינקטו נגדם צעדים משפטיים. שר התחבורה הנחה את סמנכ"ל בכיר תנועה במשרדו, עוזי יצחקי להמשיך במבצע לבדיקות אוטובוסים המסיעים ילדים לקייטנות עד לתחילת שנת הלימודים הקרובה.