שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דריכות בישראל לקראת בוא המשט מלוב

דאגה רבה בישראל לקראת בואו בימים הקרובים של המשט מלוב לחופי עזה. גורמים בצה"ל מצהירים כי לא יאפשרו לספינה להתקרב לחופי עזה "לא נהסס להשתמש בכל דרך לעצור את המשט". ליברמן פנה לעמיתיו ביוון ובמולדובה והבהיר כי ישראל לא תאפשר "שבירת המצור"

יוסי בלוך, כ"ט בתמוז תש"ע - 11/07/2010 08:43
דריכות בישראל. ספינת הסיוע הלובית ששלח סייף- אל איסלאם, בנו של שליט לוב מועמר קדאפי, משייטת כעת (א') לכיוון חופי עזה, כשעדיין מרחפת באוויר השאלה, האם תעגון לבסוף בחופי עזה או שמא תשנה את מסלולה ותעגון בנמל אשדוד או בנמל אל-עריש במצרים. ממשלת יוון שהספינה הפליגה מנמל במדינה טענה ביום ו' כי הגיעה להסכמות עם רב החובל של הספינה כי הספינה תשייט לנמל אל-עריש. במקביל הציע שר הביטחון ברק לקברניט הספינה לעגון בנמל אשדוד בלווי חיל הים הישראלי.

לאור הניסיון הקודם הודיעו בכירים בצה"ל כי חיל-הים מבצע מעקבים רצופים אחר הספינה המתקרבת. הגורמים הזהירו, כי "כל סטייה בנתיב השיט של הספינה, שתוביל לכיוון עזה, תיעצר בידי חיל-הים באמצעים העומדים לרשותנו". בחיל הים הביעו תקווה כי לא יהיה צורך בפעולת השתלטות על הספינה, "אך אם האנשים על הסיפון לא יישמעו להוראות לעצור ולהתלוות לחיל-הים, לא נהסס גם לפעול בדרכים אחרות כדי לעצור אותם".

בדיון בנושא אמר שר הביטחון ברק כי המשט הלובי הוא "פרובוקציה מיותרת". ברק הציע למארגני המשט, "להעביר לרצועת עזה סחורות דרך נמל אשדוד לאחר בדיקה, אולם לא נאפשר הכנסת נשק ואמצעי לחימה לעזה" הצהיר. "אנו ממליצים למארגני המשט להתלוות לספינות חיל הים לנמל אשדוד או לשוט ישירות לנמל אל-עריש שבמצרים".

מלוב נמסר כי הספינה שעושה דרכה לחופי עזה נושאת על סיפונה 2,000 טון של ציוד הומניטרי הכולל, שקי אורז, סוכר, שמן וממרחים וכן תרופות. מנהל עמותת הצדקה שמארגנת את המשט אמר: "תפקידנו הוא לעזור לכל מי שזקוק לכך. לא אכפת לנו אם הם קתולים או מוסלמים או כל דבר. כעת אנחנו עוזרים לתושבי עזה שסובלים".

בתווך נמשך המאמץ הדיפלומטי הישראלי, כשבמהלך סוף השובע שוחח ליברמן עם עמיתיו ביוון ובמולדובה והבהיר להם כי ישראל לא תתיר לשובר את המצור מעל רצועת עזה.